וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: "לא רוצים בהשמדת קוריאה - אך יש אופציות צבאיות"

4.9.2017 / 0:19

בהצהרה שמסר עם ראש המטות המשולבים, אמר מאטיס כי "כל איום כלפי ארצות הברית ובעלות בריתה, ייתקל בתגובה צבאית מסיבית". הנשיא טראמפ מקיים בבית הלבן דיונים יחד עם בכירי הממשל בעקבות המתיחות בחצי האי הקוריאני

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

ניסוי פצצת המימן של קוריאה הצפונית | כל העדכונים:

- פיונגיאנג הודיעה על "הצלחה מוחלטת" בניסוי שביצעה בפצצת מימן
- נשיא קוריאה הדרומית קרא להרחבת הסנקציות נגד הצפון ולבידודה של פיונגיאנג
- רוסיה, יפן וצרפת גינו את הניסוי
- טראמפ: "נשקול לנתק קשרי מסחר עם מדינות שעושות עסקים עם קוריאה הצפונית"
- שר ההגנה של ארצות הברית: "כל איום ייתקל בתגובה צבאית מסיבית"

שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, אמר אמש(ראשון) כי ארצו אינה מעוניינת בהשמדת קוריאה הצפונית, אולם לרשותה עומדות אופציות צבאיות כדי לפעול. "כל איום כלפי ארצות הברית, הטריטוריות שבשליטתה, או בעלות בריתה, ייתקל בתגובה צבאית מסיבית", אמר מאטיס בהצהרה מיוחדת בבית הלבן, לצד ראש המטות המשולבים בצבא ארצות הברית ג'וזף דאנפורד. בדבריו, רמז מאטיס גם לאיום של קוריאה הצפונית לפגוע בטריטוריה האמריקנית גואם, הנמצאת באוקיינוס השקט.

מאטיס מסר את ההצהרה בזמן שבבית הלבן מקיים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יחד עם בכירים נוספים בממשלו, דיונים בנוגע להתפתחויות בחצי האי הקוריאני, בעקבות הניסוי הגרעיני שביצעה קוריאה הצפונית. עיתוי הצהרתו של מאטיס נחשב לחריג למדי, לנוכח העובדה שבארצות הברית מציינים את ה"לייבור דיי" – סוף שבוע ארוך עם יום שבתון שני. אזרחים רבים בארצות הברית מנצלים את סוף השבוע הארוך לחופשות, מה שהופך את תוכן הצהרתו של מאטיס ואת עיתויה ליוצאי דופן.

לקריאה נוספת:
טראמפ: שוקלים לנתק קשרי סחר עם מדינות שעושות עסקים עם צפון קוריאה
בזמן המתיחות באזור: "טראמפ מתכנן לפרוש מהסכם סחר עם דרום קוריאה"
בצל המתיחות: ארה"ב אישרה את הגדלת יכולת הטילים של דרום קוריאה

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס נותן הצהרה בבית הלבן בנוגע לקוריאה הצפונית, לידו ג'וזף דאנפורד ראש המטות המשולבים. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
הצהרה בעיתוי חריג. מאטיס ודאנפורט, אמש/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

מוקדם יותר אתמול התייחס הנשיא טראמפ להסלמה במתיחות בחצי האי הקוריאני ואמר כי ארצות הברית שוקלת לעצור את קשרי המסחר עם מדינות המבצעות עסקים עם קוריאה הצפונית. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב נשיא ארצות הברית כי הצעד נשקל לצד אפשרויות נוספות, זאת על רקע הניסוי הגרעיני שערכה פיונגיאנג.

כמה שעות לפני כן אמר טראמפ כי מעשיה של קוריאה הצפונית הם "עוינים ומסוכנים", וכי הם מצביעים על חוסר האונים של סין בריסונה. "קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני גדול. מילותיה ומעשיה ממשיכים להיות עוינים ומסוכנים מאוד לארצות הברית", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "קוריאה הצפונית היא משטר סורר שהפך לאיום גדול וזו מבוכה גדולה עבור סין, שלא מצליחה לסייע אלא רק במעט".

לדבריו, "קוריאה הדרומית מגלה, שכפי שאמרתי, דרך הפיוס לא תעבוד עם קוריאה הצפונית - הם מבינים רק דבר אחד!". בהמשך היום נשאל טראמפ אם ארצות הברית תתקוף בקוריאה הצפונית לאור ההתפתחויות, אך הנשיא הסתפק בתשובה הקצרה - "נראה".

קוריאה הצפונית פרסמה את תיעוד שיגורו של הטיל הבליסטי לעבר יפן. רויטרס
תיעוד השיגור שערכה קוריאה הצפונית בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר אתמול שוחח ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני הגנרל ג'וזף דנפורד עם עמיתו מסיאול ג'יונג קיונג-דו והסכים עמו כי יש לנקוט בתגובה צבאית לניסוי הגרעין שערכה קוריאה הצפונית.

בסוכנות הידיעות "יונהאפ" דווח כי השניים סיכמו "לבחון את כל האופציות הצבאיות" נגד פיונגיאנג וכי ג'יונג הדגיש את הצורך ב"תגובה אפקטיבית שתמחיש את עוצמתן של שתי המדינות". על פי הדיווח ג'יונג שוחח בנושא גם עם מפקד כוחות צבא ארצות הברית בחצי האי הקוריאני גנרל וינסנט ברוקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עוקב אחר ההכנות לשיגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין קרא למועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג הניסוי שערכה. מון קרא לקהילה הבינלאומית לפעול לבידוד קוריאה הצפונית, שהניסוי שערכה הוא ניסוי הגרעין השישי ב-11 השנים האחרונות והחזק ביותר עד כה ואף גרם לרעידת אדמה בעוצמה 6.3 שהורגשה במדינה. לדברי מון יש להגיב לניסוי "בצעדים החמורים ביותר שניתן" ולהביא ל"בידוד מוחלט" של הצפון.

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully