וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המתיחות באזור: "טראמפ מתכנן לפרוש מהסכם סחר עם דרום קוריאה"

בוושינגטון פוסט דווח כי נשיא ארה"ב רוצה לבטל את ההסכם, שבעיניו פוגע בחברות אמריקניות, צעד שעשוי לגרום למשבר עם סיאול בעוד שכנתה מצפון מתעצמת. ההחלטה עשויה להתקבל עוד השבוע

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן לפרוש מהסכם הסחר החופשי עם קוריאה הדרומית – כך דיווח הערב (שבת) הוושינגטון פוסט, מפי כמה גורמים המעורים בתהליך שעלול לגרום למשבר עם סיאול, בעלת ברית מרכזית של וושינגטון, בזמן של מתיחות שיא עם פיונגיאנג סביב תכנית הגרעין שלה.

לפי אותם גורמים, בעוד שייתכן שטראמפ יחליט להישאר בהסכם במטרה לפתוח אותו למשא ומתן מחודש, תהליך הפרישה הרשמי עשוי להתחיל עוד במהלך השבוע הקרוב. עוד דווח כי כמה בכירים בממשלו, בהם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר ומנהל המועצה הכלכלית הלאומית גארי כהן, דוחקים בו שלא לפרוש מההסכם.

זאת בין היתר בשל החשש שקוריאה הדרומית תהיה מבודדת בזמן ששכנתה מצפון מפתחת במהירות את תכנית הגרעין והטילים שלה. מהבית הלבן נמסר כי "הדיונים נמשכים" וכי טרם התקבלה החלטה בעניין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
החלטה שעלולה לגרום למשבר. טראמפ ונשיא דרום קוריאה מון, יוני/רויטרס

לפי ההסכם, שנחתם ב-2007 ונכנס לתוקף ב-2012, ארצות הברית יכולה לפרוש ממנו באופן חד-צדדי בתוך חצי שנה. ההסכם אמנם אושר בקונגרס, אך הנשיא יכול לסגת ממנו ללא אישורו.

טראמפ סבור כי הסכמי הסחר שעליהם חתומה ארצות הברית פוגעים בחברות ובעובדים אמריקנים, ואחד מצעדיו הראשונים בתפקיד היה לפרוש מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי. אם יחליט לעזוב גם את ההסכם עם קוריאה הדרומית, הוא עשוי לנסות לכפות עליה להגביר יבוא של מוצרים אמריקנים, עם מעט מאוד הגבלות, אך סיאול עשויה לסרב ובכך לפתוח מלחמת סחר עם וושינגטון.

בין היתר, קוריאה הדרומית, אחת משותפת הסחר המרכזיות של ארצות הברית, יכולה בתגובה להטיל מסים על מוצרי אלקטרוניקה, טלפונים סלולריים ומכוניות שאותן מייבאת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully