וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים מהחלל: תמונות ראשונות מהלוויין הישראלי "ונוס"

הלוויין "ונוס" ששוגר בתחילת החודש לחלל בהשקעה של מיליוני שקלים שידר תמונות ראשונות מהחלל, ובהן תמונות של ירושלים, דרום צרפת ופרו. שר המדע אקוניס: "האנושות כולה תיהנה מצילומי הלוויין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים מהחלל, תמונות ראשונות מהלוויין "ונוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוויין המחקר של סוכנות החלל הישראלית "ונוס" ששוגר בתחילת החודש שידר תמונות ראשונות מהחלל, ובהן תמונות מאזור ירושלים. במשרד המדע והטכנולוגיה מקווים כי הלוויין יסייע לפתח שיטות חדשות למניעת השריפות החוזרות ונשנות באזור. הלוויין צפוי לתרום משמעותית למחקרים על ההתחממות הגלובלית, החקלאות והכלכלה בישראל ובעולם.

שר המדע אופיר אקוניס אמר כי "היופי של ירושלים נראה גם מהחלל. ההצלחה של שיגור ונוס באה לידי ביטוי בתמונות הראשונות שהתקבלו ממנו וזו רק ההתחלה. האנושות כולה תיהנה בשנים הקרובות מהצילומים שיסייעו למחקרים פורצי דרך בתחומי הסביבה, מדעי כדור הארץ, מים ומזון".

עוד בוואלה! NEWS
חשבתם שהיום חם? גל חום ושרב קיצוני צפויים בסוף השבוע
יהודה החליט לתרום כליה - וקשר את חייהם של שלושה חולים
במקביל לפגישת נתניהו-פוטין: שליח ארה"ב לסוריה מבקר בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטחים חקלאיים בפיניקס, אריזונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלוויין שנבנה בתעשייה האווירית הינו שיתוף פעולה בין סוכנות החלל הישראלית לבין סוכנות החלל הצרפתית. הוא מכיל מצלמות חלל מתקדמות של "אלביט מערכות", המכסות כ-740 קמ"ר ב-110 מקומות ברחבי העולם. הודות למספר הצבעים של המצלמה שחלקם מעבר לתחום הנראה לעין האנושית, בצילומים ניתן להבחין בפרטים שלא ניתן לזהות על פני כדור הארץ או במצלמה רגילה. הלוויין העביר גם תמונות של העיר מרסיי בצרפת, מדינת אריזונה בארצות הברית ויערות טרופיים בפרו. התמונות יועמדו לטובת אוניברסיטאות, רשויות ממשלתיות ומכוני מחקר.

התמונות הראשונות של הלוויין הגיעו למרכז המחקר בקמפוס שדה בוקר של אוניברסיטת בן גוריון בנגב בראשות פרופסור ארנון קרניאלי, המהווה זרוע תפעולית של משרד המדע והטכנולוגיה. סוכנות החלל הישראלית השקיעה כחמישה מיליון שקלים לביצוע מחקרים על תוצרי הלוויין. אחד הפרוייקטים המחקריים הראשונים שישתמשו בהדמיות הלוויין הוא של תלמידי תיכון מראשון לציון ומרחובות, בהשקעה של כחצי מיליון שקלים.

עוד בוואלה!

נתניהו בפתח הפגישה עם פוטין: "איראן מאיימת על קיומה של ישראל"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היערות הטרופים בפרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור מרסיי שבדרום צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
שיגור לווין "ונוס" של סוכנות החלל הישראלית. סוכנות החלל הישראלית, מערכת וואלה! NEWS
שיגור הלווין "ונוס" לחלל/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות החלל הישראלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully