וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שהיום חם? מזג אוויר חם ושרב קיצוני צפויים בסוף השבוע

23.8.2017 / 14:38

למרות שבאופן חריג, אוגוסט היה נעים יותר מחודש יולי, שרב כבד צפוי לפקוד את אזורינו בשישי ושבת. חודשי הקיץ הוסיפו לבצורת שנמשכת כבר ארבע שנים בצפון, ונחלים רבים נסגרו למבקרים בגלל הזיהום שהתפתח עקב מפלסם הנמוך

חוף גאולה בתל אביב, 1 ביולי 2017. ניב אהרונסון
קיץ חם בתל אביב/ניב אהרונסון

חודש אוגוסט הידוע כחם ביותר בשנה, היה באופן חריג נוח יותר מיולי, אבל גל החום שצפוי לפקוד אותנו בסוף השבוע מזכיר שהוא עוד לא אמר את המילה האחרונה. בשיחה עם וואלה! NEWS אמר החזאי הוותיק אורי בץ כי גל החום יימשך מיום חמישי הקרוב ועד ליום שני בשבוע הבא.

בשירות המטאורולוגי שבו נוהגים לתת תחזית לחמישה ימים בלבד, אמרו כי גל החום צפוי להגיע לשיאו בימים שישי ושבת. עד אז, הוסיפו, תחול התחממות הדרגתית כאשר בכל יום הטמפרטורות יעלו במעלה אחת עד שתי מעלות.

במהלך הימים שישי ושבת צפויות הטמפרטורות בירושלים, בצפת ובשפלה להגיע ל-34 מעלות, בעפולה ל–37 מעלות, בעין גדי ל-41 מעלות, בטבריה ל–42 מעלות ובתל אביב ל–32 מעלות, כש-75% הלחות שישררו בה יהפכו את עומס החום לכבד.

עוד בוואלה! NEWS:
אנשים טובים באמצע האוטובוס: עשרת אלפים דולר יוחזרו לבעליהם
הותר לפרסום: בכיר בעיריית נתניה נעצר בחשד לעבירות שוחד
בשל סיוע לצפון קוריאה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברות מסין ומרוסיה

תל אביבים מצטננים במהלך השרב בים, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
מצטננים בחוף הים/ראובן קסטרו

"בשיאו של גל החום נגיע לכחמש מעלות מעל הממוצע לעונה והמשמעות היא שנקבל למעשה שרב. אבל אוגוסט מתקרב לסיומו וזהו בסך הכל רק גל החום השני שלו. היה גל אחד בתחילת החודש, אבל גם הוא היה גל קטן ולא ממש גל", אמר בץ.

"בתלמוד כתוב ששלהי הקיץ קשים יותר מהקיץ כולו", אמר בץ. "זה נכון סטטיסטית, אבל זה לא נכון לגבי השנה הזאת. אוגוסט הנוכחי היה יחסית נוח ונחמד אלינו יותר מיולי. הטמפרטורות היו רגילות עד מעט חמות מהרגיל, אבל לא קיצוניות. זאת לעומת יולי שהיה מאוד קיצוני ואחד החמים ביותר שהיו מאז תחילת המדידות. לא רק בגלל הטמפרטורות שהיו גבוהות מהרגיל, אלא גם מבחינת משך גלי החום שהסתכם בשלושה שבועות. יולי ואוגוסט החליפו ביניהם למעשה תפקידים השנה".

למרות האופטימיות הזהירה, גל החום ההולך וקרב אלינו בוודאי לא ייטיב עם נחלי הצפון הסובלים השנה מזרימות חלשות במיוחד. "על פי נתוני השירות ההידרולוגי, אנחנו רואים ירידה של בין 50%-70% בשפיעת הנחלים בצפון ביחס לשנה רגילה", הסביר הלל גלזמן רכז ניטור הנחלים של רשות הטבע והגנים. "גם בגליל המערבי מעיינות נחל כזיב סובלים משפיעה מאוד נמוכה ויש שם קטעים ארוכים שהם כבר יבשים. גם בנחל עמוד הזרימה חלשה וקטעים ממנו התייבשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מטיילים במעיין סטף במהלך השרב, 3 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בסטף שבהר ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ארבע שנות הבצורת הרצופות שעברו על הגליל העליון והגולן, הביא לעליה חסרת תקדים בכמות הפעמים שבהן נחלים נסגרו כתוצאה מזיהום. כך לדוגמא אפילו צואת חיות בר או בקר שחוצים נחל, נמהלת עם כמות נמוכה יחסית של מים ומכאן רמת הזיהום גבוהה יותר מאשר בימים בתיקונם.

לפני כמה ימים חזרה רשות הטבע והגנים והודיעה בפעם השלישית בחודש וחצי האחרון על סגירה של שלושה נחלים ברמת הגולן: הזוויתן (בקטע של הנקיק השחור), היהודיה (בקטע שבין מפל היהודיה לבריכות השכשוך) והזאכי (בסמוך לבקעת הבטיחה).

ילד בן 16 טבע בנחל זוויתן, אפריל 2012. משה אסרף, ג'יליס
נחל הזוויתן/ג'יליס, משה אסרף

"לא זכור לנו שאי פעם הייתה תדירות כל כך גבוהה של סגירת נחלים. זה קורה פעם בשנה, לפעמים פעמיים בשנה, אבל השנה זאת הפעם השלישית שאנחנו סוגרים נחלים והיד עוד נטויה", הוסיף גלזמן. "עכשיו אנחנו נמצאים גם בשיא עונת המטיילים, אבל אנחנו שמחים שלצפון יש עוד מסלולי טיולים בנחלים רבים אחרים ומרהיבים שאפשר להמשיך ולטייל בהם. אנחנו מקווים שהחורף הבא יהיה גשום וישפר את המאזן ההידרולוגי באזור".

החזאי אורי בץ העריך כי הסנונית הראשונה של התקווה אותה הביע גלזמן, תגיע כבר בחודש ספטמבר. "ב-21 ליוני, שהוא היום הראשון של הקיץ, היה קר מהרגיל וירד גשם", סיכם בץ. "בספטמבר יהיו עוד ימים חמים, אבל בסך הכל בספטמבר ובאוקטובר הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל. מה יקרה אחר כך? אני חושב שצפוי לנו חורף מעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully