וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל סיוע לצפון קוריאה: ארה"ב הטילה סנקציות על חברות מסין ומרוסיה

23.8.2017 / 0:36

בנוסף לשש חברות משתי המדינות הוכנסו ארבעה אזרחים רוסים, אחד מסין ואחד מקוריאה הצפונית לרשימת הגופים שנגדם הוטלו סנקציות. שר החוץ טילרסון הביע שביעות רצון מהעדר ניסויי טילים חדשים של פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הפגנה בפיונגיאנג נגד ארצות הברית, בשבוע שעבר)

ארצות הברית הטילה אתמול (שלישי) סנקציות חדשות על שש חברות מסין ומרוסיה בשל תמיכה בתכנית הטילים הבליסטיים של קוריאה הצפונית. בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר עוד כי הוטלו סנקציות על שישה אזרחים משלוש המדינות – ארבעה מרוסיה, אחד מסין ואחד מקוריאה הצפונית – בשל מעורבות במאמצים לסייע לפיונגיאנג. זאת, בהמשך לשורת סנקציות שהטיל האו"ם לפני כשבועיים על קוריאה הצפונית, שכללו חרם על סחורות שהיא מייצאת, שנאמד בכשלושה מיליארד דולרים בשנה.

בהודעת משרד האוצר האמריקני נמסר כי הסנקציות נועדו נגד גורמים התומכים במאמציה של קוריאה הצפונית בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים ובתחום האנרגיה. בין החברות שנכללו ברשימה גם שלוש יבואניות פחם מסין. עוד הוטלו סנקציות על חברות המסייעות לגורמים בפיונגיאנג שכבר נכללו ברשימות השחורות ליצור קשר עם חברות פיננסיות אמריקניות ובמדינות נוספות.

"נמשיך להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית באמצעות פעולות המכוונות נגד מי שמסייעים לקידום תכניות הגרעין והטילים שלה", אמר שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין. בנוסף לכך הודיע היום משרד המשפטים של ארצות הברית כי הוא פועל לעקל 11 מיליון דולר מחברות שלכאורה הלבינו כספים עבור בנקים בקוריאה הצפונית.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בתדרוך לעיתונאים בנושא אפגניסטן ופקיסטן, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הביע שביעות רצון מהעדר הפרובוקציות. טילרסון, אתמול/רויטרס, רויטרס

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הביע אתמול בתדרוך לעיתונאים במחלקת המדינה שביעות רצון מהסנקציות שאושרו בתחילת החודש נגד פיונגיאנג ואמר כי וושינגטון "מקווה שזה סימן לכך שהם מוכנים להתחיל לרסן את הפעולות התוקפניות שלהם". טילרסון הוסיף כי מאז החלטת מועצת הביטחון של האו"ם לאשר את הסנקציות שקידמה ארצו לא היו ניסויי טילים נוספים או פרובוקציות אחרות מצד המדינה המבודדת.

אולם שגרירות סין בוושינגטון פרסמה הודעה שבה קראה לארצות הברית "תקן באופן מידי את הטעות" שבהטלת הסנקציות על חברות מהמדינה. "סין מתנגדת לסנקציות חד-צדדיות המוטלות ללא מעורבות מועצת הביטחון של האו"ם", נמסר בהודעה, שהזהירה מפני "פגיעה בשיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים הרלוונטיים".

(עדכון ראשון: 23:11)

שר החוץ של סין וואנג יי לוחץ ידיים עם שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג-הו בפסגה במנילה, 6 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
שרי החוץ של קוריאה הצפונית וסין, בפסגה במנילה החודש/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully