וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לפגישת נתניהו-פוטין: שליח ארה"ב לסוריה מבקר בישראל

23.8.2017 / 12:23

לוואלה! NEWS נודע כי השליח מייקל ראטני, מבקר השבוע בירושלים ויקיים פגישות עם בכירים במשרד החוץ והביטחון כחלק מהדיאלוג להפסקת הלחימה בסוריה, בצל החשש מהתעצמות איראנית מעבר לגבול. השר ישראל כץ: "אסור לאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

השליח האמריקני המיוחד לסוריה, מייקל ראטני, מבקר השבוע בירושלים במקביל לפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין (רביעי) – כך נודע לוואלה! NEWS. ראטני יקיים פגישות עם בכירים במשרדי החוץ והביטחון כחלק מהדיאלוג מול הממשל בעניין המגעים להפסקת הלחימה בסוריה, על רקע החשש הישראלי מהתעצמותה של איראן והתבססותה הצבאית בסוריה בחסות המלחמה בדאעש והניסיון לסיים את מלחמת האזרחים.

בשבוע שעבר ביקרה בבית הלבן משלחת ביטחונית מיוחדת בהשתתפות ראש המוסד, יוסי כהן, וראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, שקיימה פגישות עם היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, ובכירי המועצה לביטחון לאומי בעניין סוריה ולבנון. מחר (חמישי) צפוי ראש הממשלה להיפגש גם עם שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, וסגנית היועץ לביטחון לאומי, דינה פאוול, שמגיעים לירושלים כחלק ממסע אזורי בניסיון להניע מחדש את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, אך צפויים לדון גם בסוגיות אזוריות אחרות.

עוד בוואלה! NEWS:
שודד חמוש בסכין נורה ונפצע קשה בניסיון שוד בבנק בזכרון יעקב
גדול יותר, רחוק יותר: כלי הטיס המבצעי החדש של חיל האוויר
בצל התבססות איראן בסוריה: תשעת מטוסי ה-F-35 יוכרזו כמבצעיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה, רוסיה. מרץ 2017. רויטרס
מאמץ להבהרת העמדה הישראלית בנושא סוריה. פגישת פוטין-נתניהו לפני כחמישה חודשים/רויטרס

ראש הממשלה מוביל בימים אלה מאמץ בינלאומי נרחב – שמתמקד בארצות הברית ורוסיה – להבהיר את עמדותיה של ישראל ולדרוש כי כל מהלך בינלאומי בנושא סוריה יכלול פינוי של הכוחות האיראניים, לוחמי חיזבאללה, ומיליציות שיעיות אחרות שפועלות באזור. במסגרת המאמץ הדיפלומטי ישראל מציגה, בין היתר, חומר מודיעיני הממחיש כיצד איראן מתבססת צבאית בסוריה –בים וביבשה – במקומות שבהם דאעש מובס ומחדדת את "הקווים האדומים" שבהם עשויה להידרש לפעולה.

הסכם הפסקת האש הזמני עליו הכריזו רוסיה וארצות הברית בחודש שעבר, במסגרתו הוחלט על הקמת אזורי חיץ בגבול סוריה-ירדן ובגבול סוריה-ישראל, לא כלל סעיף שדרש את פינוי הכוחות האיראנים, למרות דרישתה של ישראל. עם זאת, גורמים ישראליים בכירים אמרו לוואלה! NEWS כי ההסכם טרם נחתם סופית וכי נמשכים המאמצים להשפיע על תוכנו. בנוסף ציינו כי "ההסכם בדרום סוריה הוא רק פקטור אחד – יש מהלך גדול יותר של הסדרה בינלאומית, ובינתיים יש אינדיקציות שההתעצמות האירנית בפועל, עם נוכחות קרקעית וימית, נמשכת, אז זה דיאלוג מתמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מצדיע לטייסים לפני טיסתו לאריזונה, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
בכירים ישראלים: "האמריקנים מגלם סימפטיה, אך לא נכונות לגבות בפועל". נשיא ארה"ב טראמפ/רויטרס, רויטרס

גורמים בלשכת ראש הממשלה הדגישו היום שארצות הברית עודכנה בדבר הפגישה עם פוטין, ושהמשלחת שחזרה וושינגטון "הביעה סיפוק רב מכך שארצות הברית הבינה לחלוטין את עמדות ישראל ביחס להתבססות האירנית בסוריה וסוכם שיעמדו בקשר רציף בעניין זה".

עם זאת, בכירים ישראלים הביעו בימים האחרונים אכזבה מממשל טראמפ ומרמת הקשב שלו לאינטרסים הישראליים. "האמריקנים מגלים סימפתיה אבל אפס נכונות לגבות בפועל. אנחנו לא בסדר העדיפויות של הממשל, הם עסוקים בנושאים אחרים, ויש תחושה שתשומת הלב שלהם כלפינו מוגבלת מאוד", אמר גורם ישראלי בכיר. "ברטוריקה נגד איראן הם חזקים – אבל המרחק ממוכנות לצעדים מעשיים הוא גדול" הוסיף גורם בכיר אחר.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס גם הוא היום לנושא האיראני בטקס חנוכת מטוסים חדשים בנמל התעופה בן גוריון, ואמר כי "אסור לאפשר לאיראן להתבסס צבאית בסוריה. ארצות הברית חייבת לחזור לעמדת הובלה והנהגה באזור. מדיניות ההנהגה של הממשל האמריקני היוצא נכשלה, ואפשרה לציר הרשע האיראני, בגיבוי רוסיה, להגיע לעמדת השפעה מכרעת שמאיימת על בנות בריתה של ארצות הברית באזור".

שר התחבורה ישראל כץ. ראובן קסטרו
"ארצות הברית חייבת לשוב להנהגת האזור", השר ישראל כץ/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully