וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל התבססות איראן בסוריה: תשעת מטוסי ה-F-35 יוכרזו כמבצעיים

23.8.2017 / 9:07

עם קליטת שני מטוסי חמקן נוספים בסוף החודש, צפוי החיל להכריז בדצמבר על מטוס ה"אדיר" ככזה שמסוגל לקחת חלק בפעילות מעבר לגבולות המדינה. במקביל, טייסת "נשר הזהב" נערכת לקליטת הסימולטורים המיוחדים שיאיצו את תהליך ההכשרה של הטייסים

צילום: דובר צה"ל

חיל האוויר ישלים בחודש הבא את קליטתם של תשעה מטוסי "אדיר", F-35, לאחר ששני מטוסים נוספים ייקלטו בסוף החודש. גורמים בחיל האוויר אישרו כי תהליך קליטת המטוס החדש, נמצא בשלבים מתקדמים ביותר. ב-7 בדצמבר הוא יוכרז כמטוס מבצעי שמסוגל לקחת חלק בפעילות המיוחדת של החיל, הרחק מגבולות המדינה, אלא אם יחול שינוי של הרגע האחרון.

במקביל, טייסת "נשר הזהב" בבסיס נבטים החלה בהיערכות לקליטת הסימולטורים המיוחדים להכשרת אנשי צוות האוויר ושמירה על כשירותם. גורמים בחיל העריכו כי השלמת קליטת הסימולטורים תסתיים בסמוך להכרזה על מבצעיות המטוסים. קליטת הסימולטורים תאיץ את תהליך הכשרת אנשי צוות האוויר בטייסת ואת קליטת המטוסים.

גורמים בחיל האוויר אומרים כי תרומתו של מטוס האדיר תהיה לא רק בחירום, אלא גם בשגרה, לאור יכולותיו הטכנולוגיות המתקדמות לבצע איסוף מודיעיני עם שלל מכ"מים וסנסורים מתקדמים בתנאי מזג אוויר מורכבים. כעת נשאלת השאלה, האם המשימות הראשונות של האדיר יהיו מעקב אחר פעילות האיראנית במזרח התיכון ואיסוף המודיעין המורכב בסוריה.

עוד בנושא:
50 חמקנים בשירות צה"ל: ישראל השלימה את רכש ה-F-35
ה-F-35 ישתתף במטס יום העצמאות: "בקרוב ישולב במשימות מבצעיות"
בדרך לעסקאות ענק: צה"ל נערך לרכישת עשרות מטוסי קרב ומסוקי תובלה

הטיסה הראשונה של מטוס האדיר בפורט וורת' שבטקסס, 28 בנובמבר 2016. לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס, מערכת וואלה! NEWS
מטוס ה"אדיר" של חיל האוויר/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין, אלכסנדר גרובס

בתוך כך, לאחרונה נחשף כי בחורף 2016 ביצע חיל הים האמריקני ניסוי הגנה מפני טילים, ובמסגרתו שוגר טיל לעבר כלי טיס לא מאויש. בניסוי השתתף מטוס F-35 שזיהה את הטיל המאיים והעביר בזמן אמת את המידע לסוללת ההגנה מפני טילים מסוג "אייג'יס". בניסוי המוצלח נבחנה לא רק היכולת של ה-F-35 לאתר את האיום, אלא להעביר את המידע באמצעות קישוריות אל הסוללה. בכוונת חיל הים האמריקני לפתח מערכות שיחברו בין יכולות המכ"ם של המטוס לסוללות ההגנה האוויריות. יש בכך אפשרות לפתח בעתיד תפישת הפעלה וקישוריות בין מטוס ה"אדיר" הישראלי לסוללות ההגנה האוויריות כמו כיפת ברזל ושרביט קסמים.

בימים אלו דנים במערכת הביטחון באפשרות לרכוש טייסת נוספת של מטוסי "אדיר" במסגרת האישור שניתן על ידי ארצות הברית לישראל לרכוש בסך הכול 75 מטוסים. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, טרם העביר את המלצתו אם לרכוש טייסת נוספת של F-35 או לרכוש טייסת של F-15.

עוד באותו נושא

מטוסי ה-F-35 נחתו בישראל; נתניהו: "רק עוצמה מעוררת כבוד"

לכתבה המלאה
מטוס ה-35-F הראשון של ישראל נחנך בידי מפקד הטייסת בטיסת בכורה בשמי הארץ. דובר צה"ל
טיסת הבכורה של ה"אדיר" בשמי הארץ/דובר צה"ל

גורמים בחיל האוויר הדגישו בעבר כי במסגרת האימונים נחשפה עוצמתו של המטוס, לא רק בדיוק שהפגין בתקיפת מטרות אלא גם באיכות ובכמות המודיעין שניתן להפיק באמצעות הטכנולוגיה של ה"אדיר", שמהווה שובר שוויון בשדה הקרב המודרני.

בטקס קבלת מטוסי ה"אדיר" בחודש דצמבר בשנה שעברה הבטיח הנשיא ראובן ריבלין כי "העוצמה האדירה שתנחת כאן תשנה את המזרח התיכון. את השפעת השינוי על האזור עוד מוקדם להבין ולהעריך, אבל השינוי עוד מעט כאן. מטוס האדיר מגדיר מחדש את יכולות ההרתעה של ישראל וצה"ל, הנחיתה תשלים הליך ארוך שבו ישראל בנתה את כוחה הצבאי בראייה ארוכת טווח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי, "כל מי שחושב לתקוף אותנו, להשמיד אותנו – מעמיד את עצמו בסכנת קיום", איים נתניהו. "זהו תנאי הכריח להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת כי מדינות חלשות לא שורדות. רק עוצמה מעוררת כבוד, מניבה בריתות ומביאה שלום. הזרוע הארוכה של חיל האוויר נעשתה יותר ארוכה ויותר עוצמתית".

"מטרתנו היא להשיג עליונות בכל זירה", הבהיר ראש הממשלה, "אנחנו בונים עוצמות ומשחיזים יכולות בהגנה ובהתקפה, בהתרעה ובמקרב הצורך בהכרעה. מטוסי האדיר יעצימו את כל היכולות הללו. ישראל נוסקת למעלה", התגאה נתניהו, "לגבהים חדשים, וכשהטייסים שלנו יטיסו את מטוסי האדיר, נתבונן בהם מהקרקע בגאווה אדירה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו וטייס חיל האוויר ומטוס ה-F-35, בסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו בטקס הגעת ה"אדיר" לארץ, דצמבר 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
מטוס ה-F-35 בבסיס נבטים, 12 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
ה"אדיר" עם נחיתתו בבסיס נבטים, דצמבר 2016/ראובן קסטרו
מערכת שרביט קסמים, בסיס חצור. פברואר 2016. שי מכלוף
מערכת "שרביט קסמים"/שי מכלוף
מטוס האדיר בטיסה מעל טקסס, 28 בנובמבר 2016. לוקהיד מרטין, ליז לוץ, מערכת וואלה! NEWS
ה"אדיר" מתמרן באוויר/מערכת וואלה! NEWS, לוקהיד מרטין, ליז לוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully