וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה מורכבת": הקצין שנפצע בתאונת המסוק עדיין מורדם במצב קשה

8.8.2017 / 19:33

בתום ניתוח מסובך שעבר איש צוות האוויר בדרגת סגן בבית החולים סורוקה, הוא מונשם ומורדם וצוותי הרפואה מייצבים את מצבו. "ממשיכים להעניק לו את הטיפול התומך", אמר מנהל המחלקה. רס"ן (במיל') דודי זהר שנהרג בהתרסקות בדרום הובא למנוחות

צילום: בני בן סימון

מצבו של איש צוות האוויר בדרגת סגן שנפצע בתאונת האפאצ'י אתמול (שני) מוסיף להיות קשה. הקצין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם לאחר שעבר ניתוח ארוך ומורכב במהלך הלילה. בתאונה אתמול נהרג רב-סרן (במיל') דודי זהר, בן 43 מחיפה שהובא הערב למנוחות בעירו. הפצוע הוא אחיינו של תומר גוטרמן, סגן מפקד אותה הטייסת, שנהרג בתאונת מטוס לפני 14 שנה. זהר הכיר את גוטרמן, וקרא לבנו על שמו.

ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי אמר כי, "מדובר בפצוע עם פגיעה רב מערכתית מורכבת וקשה. מצבו הולך ומתייצב לאחר הניתוח שעבר. אנו ממשיכים להעניק לו את הטיפול הרפואי התומך".

עוד בנושא:
"מנהיג צריך אומץ": התיעוד האחרון של דודי זהר שנהרג בהתרסקות
ההספד וההנצחה המרגשת: הקשר הטרגי בין הטייס ההרוג לחבר שנפל
ליברמן תקף השמועות על מות הרמטכ"ל: "מופקרות, נפעל לטפל בהן"

בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
פינוי הקצין הפצוע לבית החולים סורוקה, אתמול/שי מכלוף

חקירת התרסקות מסוק האפאצ'י אתמול בבסיס רמון בנגב נמשכת. ממצאי החקירה שנערכה עד כה מעלים כי התקלה שהביאה לתאונה נבעה מבעיה בהיגוי הרוטור האחורי - והיא אינה קשורה לתקלה שהביאה לקרקוע המערך לפני כחודשיים.

מהרגע שבו דיווחו הטייסים על התקלה, בסמוך לשעה 21:00, ועד להתרסקות עצמה חלפו תשע דקות. מיד לאחר הדיווח החלו השניים בטיסה לכיוון הבסיס בתום גיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". התקלה הייתה חמורה והצריכה נחיתה מיידית - אך הם התרסקו מעל הבסיס בגובה מגדל הפיקוח בין שני מסלולים.

חקירת האירוע החלה כבר אמש, ובצה"ל מעריכים כי היא תיקח מספר חודשים. בראש ועדת החקירה עומד קצין בדרגת אלוף-משנה, וחברים בה מומחים מכלל המערכים הרלוונטיים. הוועדה נמצאת כעת בשלב איסוף הראיות. מערך מסוקי הקרב קורקע, אך יתר הפעילות בחיל נמשכת כסדרה.

מערך האפאצ'י, קורקע לפני כחודשיים בעקבות סדק שהתגלה בלהב של הרוטור האחורי במהלך בדיקה שגרתית, והושב לפעילות בהדרגה. עד לתאונה היה המערך בשלב של גיחות אימון בלבד, ולא שב לפעילות מבצעית.

עוד באותו נושא

תשע הדקות הגורליות: פרטים חדשים על חקירת אסון האפאצ'י

לכתבה המלאה
מפקד חיל האוויר מגיע לבקר את הפצוע מהתרסקות מטוס האפצ'י בדרום. בני בן סימון
מפקד חיל האוויר אמיר אשל בביקור בבית החולים סורוקה, היום/בני בן סימון
הלוויתו של דודי זהר בבית העלמין הצבאי בחיפה 8 באוגוסט 2017. ערן גילוורג, מערכת וואלה!
הלוויתו של רב-סרן זהר בחיפה, היום/מערכת וואלה!, ערן גילוורג
קצין צה"ל שנהרג בהתרסקות דודי (דוד) זהר. דובר צה"ל
הובא למנוחות בחיפה. זהר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully