וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תקף השמועות על מות הרמטכ"ל: "מופקרות, נפעל לטפל בהן"

שר הביטחון הגיב להפצת השמועות ברשתות החברתיות על מותו של איזנקוט בתאונת המסוק בדרום, וכינה את התופעה "מסוכנת וחסרות אנושיות". בצה"ל הכחישו באופן חריג את השמועות עוד לפני פרסום הפרטים על התאונה עצמה, שבה נהרג קצין מילואים ונפצע קשה קצין נוסף

צילום: שי מכלוף, עריכה: ורד לידני

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שלישי) כי יפעל לטיפול נחרץ בכלים חוקיים נגד מי שמפיצים "שמועות זדוניות בעת ובעקבות אירועים ביטחוניים", בעקבות גל השמועות השקריות אתמול אודות מותו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בתאונת המסוק אמש, שבה נהרג טייס במילואים ואחר נפצע אנושות. ליברמן כינה את התופעה "מופקרת, מסוכנת וחסרת אנושיות".

השמועות נפוצו בזמן שצה"ל הטיל אתמול איפול תקשורתי על תאונת המסוק בבסיס רמון בנגב. ברשתות החברתיות השונות נפוצו שמועות לגבי זהות ההרוג, ונטען כי מדובר ב"אישיות בכירה מאוד". באחת ההודעות נכתב כי ההרוג הוא ככל הנראה איזנקוט, ואף צורפו קורות חייו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט בביקור באוגדת איו"ש בבית אל, 10 בינואר 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"תופעה חסרת אנושיות". שר הביטחון ליברמן עם הרמטכ"ל איזנקוט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתאונה נהרג רב-סרן (במיל') דודי זהר, בן 43 מחיפה. טייס נוסף שהיה במסוק נפצע אנוש, והוא מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם לאחר שנותח בשעות הלילה.

בעקבות ההודעות, עוד בטרם הותרו לפרסום פרטי האירוע, פרסמו בצה"ל הבהרה חריגה כי אין גורמים בכירים בקרב הפצועים. "השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות", נמסר בהודעה שהפיץ דובר צה"ל בקרב כתבים צבאיים.

סגנו של ליברמן במשרד הביטחון, אלי בן דהן, מסר אמש, עוד לפני שהותרו לפרסום פרטי ההתרסקות: "הפצת שמועות מזיקה ומסוכנת, והיא מעשה חסר אחריות העלול לפגוע בביטחון המדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה השקרית שהופצה אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אחר הצהריים תנחומים למשפחתו של ההרוג ואיחולי החלמה לפצוע, ואמר: "אנחנו יודעים מה גדול הכאב, שולחים איחולי החלמה לנווט שנאבק על חייו. נגיד לטייסים שלנו שהם מפגינים אמיתיים על עם ישראל. כולנו מחבקים ומאמצים אותם ללבנו".

מחקירת האירוע עולה כי התאונה, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח. צה"ל פתח בבדיקת נסיבות האירוע וקרקע את מערך מסוקי הקרב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמועה שהופצה בווטסאפ, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
פינוי הפצוע לבית החולים סורוקה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully