וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההספד וההנצחה המרגשת: הקשר הטרגי בין הטייס ההרוג לחבר שנפל

יניר יגנה, שלומי גבאי ואלי אשכנזי

8.8.2017 / 10:29

הקצין שעדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים איבד את דודו, תומר גוטרמן, שהתרסק עם מטוסו ב-2003 בנגב. הטייס ההרוג דודי זהר קרא לבנו על שמו של תומר, חברו. "מודה שלא התרגלתי לדבר עליך ולא איתך", ספד לו בעבר. אמו של תומר: "אצלנו במשפחה רק רע"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

התרסקות המסוק בנגב - עדכונים אחרונים

• ההרוג: דודי זהר, בן 43, אב לארבעה מחיפה
• בנו של דודי קרוי על שם טייס שנהרג בתאונה דומה לפני 14 שנה
• הפצוע הנוסף המאושפז במצב קשה: אחיינו של הרוג בתאונת העבר
• אחיו של זהר: "לא תמצאו אדם טוב ממנו"

הקצין שנפצע אתמול (שני) באורח קשה בהתרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון בנגב הוא אחיינו של תומר גוטרמן, סגן מפקד אותה הטייסת, קצין בדרגת רב-סרן שנהרג בתאונת מטוס לפני 14 שנה. הפצוע מתאונת המסוק מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מורדם ומונשם.

גם הטייס שנהרג, רב-סרן במיל' דודי זהר, בן 43 ואב לארבעה, הכיר את תומר, וקרא לבנו על שמו אחרי שנהרג. הוא היה חתום על כרטיס "אדי" לתרומת איברים, ומשפחתו ביקשה לכבד את בקשתו ולתרום את קרניותיו. הלוייתו תתקיים הערב, בשעה 18:30, בבית העלמין בחיפה.

גוטרמן, בן 30 במותו, התרסק ב-4 במרץ 2003 כשטס במטוס תובלה קטן מדגם "פשוש" בנגב. המטוס נפגע בעת טיסת אימון מעל בסיס חיל האוויר רמון. התאונה אירעה סמוך לשעה 21:30 בערב, דקות אחדות לאחר ההמראה. המטוס הקל, המוכר גם כ"טרינידד סוקאטה", משמש כמטוס לטיסות מפקדים, ורבים מבכירי החיל והבסיס עצמו עשו בו אז שימוש לטיסות למרכז הארץ.

לקריאה נוספת בנושא
חקירת התרסקות המסוק: אין קשר לתקלה שהובילה לקרקוע מערך האפאצ'י
14 שנים אחרי: התאונה שזעזעה שוב את טייסת מסוקי האפאצ'י

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומר גוטרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תומר, אני מודה שעוד לא התרגלתי לשוחח עליך ולא איתך", כתב רס"ן זהר על חברו גוטרמן. "עוד לא התרגלתי לשבת במועדון ולראות את תמונתך מביטה בחיוך מקסים ואינסופי, עוד לא התרגלתי לעובדה שכדי לראות אותך אפשר לבוא בכל שעה, לשבת בשקט ולדבר לאבן. עוד לא התרגלתי לדבר אליך ולא לקבל תשובה.

עוד לא התרגלתי לעובדה שאתה אינך, ותומר - אני גם לא אתרגל. למרות זאת נמשיך לעשות את הדברים שעשינו עד לא מזמן איתך, אך הפעם זה יהיה בלעדיך, נמריא וננחת, נשתה ונצחק, נטייל ונארגן מסיבות - אתה בטח יושב שם ולמעלה ואומר, לפחות הם המשיכו לחיות, ועל אף שנמשיך בשגרת חיינו. אני אתגעגע לצ'פחה המחבקת בכל פעם שהייתי מגיע למילואים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההספד שכתב זהר לגוטרמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאול זוהר, אחיו של דוד, אמר כי הוא "היה גדול מהחיים". עוד ספד לו אחיו: "לא תמצאו אדם טוב ממנו. הטוב שבאדם. גידל משפחה נהדרת עם ארבעה ילדים מופלאים. כל עם ישראל מאחורינו. שמענו על אירועי הלילה מדפיקה חזקה בדלת", שחזר האח. "עדיין קשה לנו להאמין, קשה לתפוס".

"דודי היה טייס במילואים", סיפר עליו אחיו. "הוא נתן את הלב ועשה את זה על הצד הטוב ביותר. חבל לי שלא תזכו להכיר אותו. הוא היה אבא נפלא, אח נפלא ובן נהדר. האדם הנפלא ביותר שיצא לי להכיר. דודי אהב את האנשים בטייסת", הוסיף, "אהב את המקצוע ולכן המשיך בשירות המילואים. רק אתמול ניסינו לתכנן חופשה משותפת, שתתחלף באבל".

אמו של תומר וסבתו של הפצוע התקשתה לעכל את הטרגדיה הכפולה של המשפחה. "זה היה בלילה חורפי לפני 14 שנה", נזכרה במותו של בנה. "זה בלתי נתפס. תומר היה טייס משכמו ומעלה. רק שהוא הלך לטיסת אימון ולא חזר. ועכשיו הנכד. שזה בלתי נתפס. אצלנו במשפחה רק רע".

שאול אחיו הצעיר של דודי זהר ההרוג מהתאונה במסוק אפאצ'י בדרום. שלומי גבאי
אחיו של דודי זהר, שאול/שלומי גבאי

בינתיים, חיל האוויר ממשיך בחקירת התאונה. לפי ממצאים ראשונים של ועדה בראשות אלוף-משנה ע', התקלה שהובילה להתרסקות אינה קשורה לסיבה שהובילה לקרקוע המערך לפני כחודש וחצי.

ההתרסקות, שהתרחשה סמוך לשעה 21:00, אירעה בחזרה מגיחת אימון של מסוק מטייסת "מגע הקסם". צוות המסוק, שכלל את שני הקצינים, דיווח על תקלה טכנית, וכעבור דקות התרסק בין שני המסלולים בתוך המחנה בעת שניסה לנחות, וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח.

בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
המסוק שפינה את הפצוע בתאונה, אתמול/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully