וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמלים דרוסים וסמים: "קמפיין התיירות" שמעורר זעם בנגב

26.7.2017 / 1:19

תנועת הימין "רגבים" פרסמה ברשתות החברתיות קמפיין שבו מוצגות "אטרקציות" בדרום, כמו תאונות דרכים וגידולי קנאביס. ראשי רשויות באזור: "מסר של הפחדה וניסיון לסכסך בין התושבים". תנועת הפריפריות: "הם נפלו על הראש"

צילום: דף הפייסבוק של תנועת רגבים, עריכה: שניר דבוש

תנועת "רגבים", הפועלת "לשמירה על אדמות ונכסי הטבע של העם היהודי בארץ ישראל" ומקדמת הריסת בנייה המוגדרת לא חוקית במגזר הערבי, פרסמה אתמול (שלישי) קמפיין שנוי במחלוקת, שבו מוצגות "אטרקציות תיירותיות" באזור הנגב. הקמפיין, שפורסם כביכול מטעם "RG תיירות ונופש", מציג תאונות דרכים, גמלים דרוסים וגידולי סמים קלים.

"מה יש לכם לחפש ברודוס?", נכתב בכותרת של אחת מהמודעות שהופצו, "גמלים פוגשים רק בנגב!". זאת, לצד תמונה של גמל דרוס בכביש מדברי. מודעה אחרת הציגה גידולי קנאביס באדמה המדברית, לצד אביזרי גינון ועישון, והכיתוב: "מה איבדתם באמסטרדם? צמחי מרפא יש רק בנגב!". הקמפיין עורר ביקורת חריפה בשל המסר הגזעני שבו, לטענת מתנגדיו, ובשל הזלזול במקרים קשים כמו תאונות דרכים.

עוד בוואלה! NEWS:
מאות מתפללים בכניסה להר הבית; ארדואן: על המוסלמים להגן על ירושלים
שילי ובתה יעל נהרגו בתאונה בדרום: "המומים מהאסון הכבד"
40% מהבשר הטרי המיובא מסוכן לציבור: "נגוע בחיידקים עמידים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צמחי מרפא יש רק בנגב!". תמונת "גידולי קנאביס" בקמפיין של תנועת "רגבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה יש לכם לחפש ברודוס?". הקמפיין של תנועת "רגבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצת הנגב, שבה חברים כמה ראשי רשויות באזור, תקפו את הקמפיין וטענו כי "מסר כזה של הפחדה, יכול להגות אך ורק מי שאינו תושב הנגב ומי שאין לו עניין בטובת תושביו היהודים והערבים של האזור". בהודעה, שנמסרה מטעם ראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון, ראש המועצה המקומית חורה, ראשי המועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון וסגן ראש עיריית באר שבע, עוד נמסר: "נגמרה התקופה בה עושים הון פוליטי על ידי שימוש ציני ומסכסך שבא על חשבון תושבי האזור".

"תושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב הם אזרחי מדינת ישראל וחובתה של המדינה להסדירם ולאפשר לכל תושב נגב איכות חיים ראויה, תשתיות אזרחיות הולמות ושוויון הזדמנות בתעסוקה", הבהירו חברי מועצת הנגב בתגובתם. "מועצת הנגב, הכוללת ראשי רשויות יהודים וערבים, מוסדות עוגן ועמותות מרחבי האזור, רואה בחומרה את הניסיונות לסכסך בין תושבי הנגב".

ראש המועצה המקומית ירוחם מיכאל ביטון, אוקטובר 2016. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"נגמרה התקופה בה עושים הון פוליטי על חשבון תושבי האזור". מיכאל ביטון/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן
טלאל אלקרינאוי, ראש עיריית רהט. מערכת וואלה! NEWS
"שיעזבו אותנו לנפשנו". ראש עיריית רהט אל-קרנאווי/מערכת וואלה! NEWS

ראש עיריית רהט טלאל אל-קרנאווי תקף גם הוא בחריפות את הקמפיין, ואמר: "'רגבים' זה ארגון שמטרתו ליצור שסע רחב ועמוק בין תושבי הנגב, יהודים וערבים, שחיים בכבוד והערכה הדדית". הוא הוסיף ודרש "שיעזבו אותנו לנפשנו ושלא יחפשו הון פוליטי על חשבון תושבי הנגב".

"תנועת הפריפריות", המאגדת פעילים מרחבי הארץ, פרסמה הודעת גינוי שבה נכתב כי "תנועת 'רגבים' נפלה על הראש". בהודעה, כינו את הקמפיין "מכוער", והסבירו כי "מטרתו לצייר את הנגב כמערב פרוע של פושעים, ואת הבדואים, בני הנגב ואזרחי המדינה, כברברים פורעי חוק, וכך לקדם 'תיירות' של שנאה ודעות קדומות".

"בנגב חיים בדואים, יהודים, עירוניים, כפריים וכל מה שביניהם, וביחד שומרים על מרקם חיים של כבוד שניתן ללמוד ממנו גם בשאר חלקי המדינה, על אף קשיים רבים", עוד נמסר בהודעת התנועה. "הדרך לפתרון עוברת במנהיגות מחוברת ומשותפת ולא בהפרד ומשול וזריעת איבה בין בני אדם. שום מטרה לא מקדשת את האמצעים ואין תירוץ לשיח אלים ורדוד כזה". לסיכום, הבהירו ב"תנועת הפריפריות": "אנו קוראים לתנועת 'רגבים' לקחת אחריות ולהתייצב מאחורי אמירותיהם, להתנצל בפני הבדואים ובפני כלל תושבי הנגב ולהוריד את הקמפיין המכוער, ויפה שעה אחת קודם".

"מי שמכיר באמת את הנגב מבין שהמפעל הציוני בסכנה"

בשעות הערב פורסמה הודעה מטעם תנועת "רגבים", ובה נטען כי "נחשף" שהיא עומדת מאחורי הקמפיין, למרות שגורמים רבים ייחסו לה את הקמפיין מרגע פרסומו. "כן, זה אנחנו, והתמונה אכן מזעזעת", נמסר. "אנחנו אוהבים את הנגב, אבל אי אפשר להתעלם גם מתמונת המציאות: פשע, השתוללות בכבישים, פרוטקשן, בניה בלתי חוקית, שדות סמים, שיטוטי גמלים - מציאות יום-יומית בלתי נסבלת שחייבת להשתנות".

עוד נמסר מ"רגבים" כי "הנגב הוא המפעל הציוני בהתגלמותו, ורק מי שמכיר באמת את מציאות השטח בנגב, מבין שהמפעל הציוני בסכנה. נושא האכיפה הוא הציר המרכזי ביכולת הממשלה לממש את החלטותיה בכל תחום, כולל בתחום הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב". על פי הודעת התנועה, "ממשלת ישראל חייבת לפקוח את עיניה ממדיניות בת היענה, ובמקביל להשקעה הברוכה באוכלוסייה הבדואית בתחום החינוך, התשתיות, והשירותים, לבצע אכיפה ולהשיב את שלטון החוק לנגב".


(עדכון ראשון: 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully