וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווקף מתנגד לתפילה בהר הבית; ארדואן: על המוסלמים להגן על ירושלים

מאות מתפללים סירבו להיכנס למתחם למרות ההחלטה לפרק את המגנומטרים ואת המצלמות. דרשן מסגד אל-אקצא אמר למתפללים: "לא להיכנס להר הבית למרות החלטת הקבינט". נשיא טורקיה קרא למוסלמים ברחבי בעולם לעלות לעיר

עריכה: יוסי אלטר

על אף שהמגנומטרים שהוצבו בהר הבית פורקו הלילה, המתפללים המוסלמים טרם הסכימו להיכנס למתחם הרגיש בירושלים. דרשן מסגד אל-אקצא קרא להם מכך עד להשלמת הסרת המצלמות שהותקנו, כפי שנקבע בישיבת הקבינט. "אנחנו לא מוכנים לשום שינוי שבוצע מיום הפיגוע", הבהירו אנשי הווקף.

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא למוסלמים ברחבי העולם להגיע לירושלים ולהגן עליה. הוא אמר כי ישראל תשלם מחיר בעקבות פעולותיה בהר הבית. "ישראל, שלא מכבדת את מסגד אל-אקצא ואת כיפת הסלע, עלולה לשאת בנזק הגדול יותר בהמשך", טען. בשיחות עם חברי מפלגתו אמר ארדואן: "אנו מצפים שישראל תנקוט צעדים למען השלום באזור". בשבוע שעבר ארדואן מתח ביקורת על הצבת המגנומטרים, והזהיר כי העולם המוסלמי "לא ישתוק" לנוכח התרחשויות בהר הבית.

לקריאה נוספת:
עסקת המגנומטרים: כשמדינת ישראל התקפלה בפני האלימות
הקבינט החליט להסיר את המגנומטרים והמצלמות מהכניסות להר הבית
עבדאללה שוחח עם נתניהו על המשבר: "להסיר את המגנומטרים"

מתפללים מחוץ להר הבית 25 ביולי 2017. רוני כנפו
מתפללים בכניסה להר הבית/רוני כנפו

ההחלטה לפרק גם את המצלמות שהוצבו בכניסה להר הבית התקבלה אחרי שצה"ל ושב"כ הבהירו כי רק השבת המצב בשטח לקדמותו תרגיע את התסיסה ברחוב הפלסטיני. במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הביעו השרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין התנגדות להסרת המגנומטרים והמצלמות מבלי שיוצב בשטח פתרון אבטחתי חלופי בהר - שכן הצבת המערכת החכמה צפויה לארוך לפחות חצי שנה, ולכן הצביעו נגד ההחלטה.

עם זאת, הקבינט החליט שבתקופת הביניים המענה האבטחתי יינתן באמצעות תגבור מאסיבי של כוחות המשטרה בשטח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט קיבל את המלצותיהם של כל גופי הביטחון להמיר את בידוק גלאי המתכות ב"בידוק חכם" ובאמצעים נוספים. התקציב לתכנית האבטחה החדשה במקום יועבר בפרק זמן של עד שישה חודשים, ואם יידרש ייערך עבורו קיצוץ רוחבי על פי תכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים.

עוד באותו נושא

ארדואן מזהיר: "העולם המוסלמי לא ישתוק לנוכח האירועים באל-אקצא"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים במתחם הר הבית, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

תוך כדי ישיבת הקבינט בנושא הר הבית, שב צוות השגרירות הישראלית בעמאן לישראל לאחר התקרית שבה מאבטח ירה למוות בשני אזרחי המדינה. "אני מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור, כדי לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו".

כך, ככל הנראה, נסתם הגולל על המשבר הדיפלומטי עם ירדן שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והחריף לאחר התקרית האחרונה. במסגרת המאמצים הקדחתניים לסיום המשבר בשגרירות, הגיע אתמול ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן ושוחח עם גורמים בממלכה. גם שליחו של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם נתניהו ונסע לירדן כדי לנסות ומצוא פתרון.

הסרת המגנומטרים מהכניסות להר הבית. 25 ביולי 2017. רויטרס
הסרת המגנומטרים בהר הבית, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully