וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה שוחח עם נתניהו על המשבר: "להסיר את המגנומטרים"

24.7.2017 / 21:12

מלך ירדן וראש הממשלה דנו בטלפון על המתיחות בהר הבית ועל התקרית הביטחונית בשגרירות בעמאן. לפי בית המלוכה, עבדאללה דחק בו לבטל את הצעדים שננקטו במסגד אל-אקצא. הקבינט מתכנס הערב כדי לדון במצב

צילום: צלמי וואלה ורויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה שוחחו הערב (שני) על המשבר בהר הבית ועל התקרית הביטחונית בשגרירות ישראל בעמאן, שגרמה למתיחות בין שתי המדינות. לפי הודעת בית המלוכה הירדני, עבדאללה קרא לנתניהו להסיר את המגנומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית בעקבות פיגוע הירי לפני שבוע וחצי.

לפי ההודעה הירדנית, המלך הדגיש בשיחה את "הצורך בביטול כל הצעדים שישראל נקטה מאז פרוץ המשבר וגם את הצורך להגיע להסכם בין הצדדים כדי למנוע הסלמה דומה בעתיד".

הערב מתקיימת ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני בצל שני המשברים. בלשכתו של נתניהו הכחישו כי החזרתו של המאבטח הישראלי שירה למוות בשני ירדנים במתחם השגרירות הותנתה בהסרת המגנומטרים בכניסה למסגד אל-אקצא.

עם זאת, לפי ההערכות, ההבנות שגובשו במהלך היום כוללות היענות לדרישת ירדן להסרת המגנומטרים וכן הסכמה ירדנית לוותר על חקירה של המאבטח, ובמקום זה להסתפק בתשאול שלו בשגרירות ולאחר מכן לשחררו לישראל. במהלך היום, הגיע ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן וקיים שיחות בנוגע למשבר. עם חזרתו לישראל, הוא עדכן את נתניהו.

לקריאה נוספת בנושא
הפתרון של המשטרה למגנומטרים: מצלמות חכמות ועיבוי כוחות בהר הבית
במאמץ לפתור את המשבר הדיפלומטי: ראש השב"כ ביקר בירדן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בדרך לפתרון? עבדאללה ונתניהו, 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במסגרת המאמצים לפתרון המשבר, הגיע לישראל השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ייסון גרינבלטץ עם נחיתתו, נסע גרינבלט ללשכת ראש הממשלה לפגישה עם נתניהו, שבה השתתף גם שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן. לאחר מכן, הוא המשיך לירדן.

בישיבת הקבינט תציג המשטרה פתרון אבטחתי חלופי שגובש להבטחת השקט והביטחון בהר הבית במקום המגנומטרים, הכולל שילוב של מצלמות חכמות עם טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי תוי פנים ועיבוי משמעותי של כוחות השיטור בעיר העתיקה ובהר הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות, אתמול/רויטרס

בישיבת הקבינט אמש, שנמשכה כשש שעות והסתיימה רק לקראת השעה 4:00, דנו השרים באירועים המתגלגלים בירדן והמתיחות סביב הר הבית, אך לא התקבלה כל החלטה בנוגע להצבת המגנומטרים. במשטרה הציגו בקווים כלליים את החלופה המוצעת להצבת המגנומטרים, שגובשה בתום פגישות של בכירי המשטרה עם כמה חברות אבטחה מובילות בארץ ובעולם.

התכנית, שעלותה התקציבית מוערכת בסכום גבוה, טרם הוצגה בפני השרים בפירוט. השרים יקבלו העקב סקירה מפורטת לגבי תכניה, כחלק מההחלטה על הסרת המגנומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully