וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הנרייט מואשם ברציחתה כי רצתה להתאסלם: "מפחדת, מחפשים אותי"

16.7.2017 / 9:16

סאמי קרא מרמלה הואשם בגין רצח בתו, הנרייט קרא בת ה-18 לפני כחודש. לפי כתב האישום, קרא סבר כי הקשר שניהלה עם צעיר מוסלמי ועזיבתה את הבית פגעו בכבודו וביישו אותו, ולכן דקר אותה למוות. "שולחים אנשים שיהרגו אותי", כתבה לחברתה לפני הרצח

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד סאמי קרא מרמלה בגין רצח בתו, הנרייט קרא בת ה-18 לפני כחודש. לפי כתב האישום, קרא החליט לרצוח את בתו על רקע השקפתו שהתנהלותה, הקשר שניהלה עם צעיר מוסלמי ועזיבתה את הבית פגעו בכבוד המשפחה וביישו אותו. למימוש מטרתו הוא הצטייד בסכין, ודקר אותה שלוש פעמים. מותה נקבע במקום.

עדויות שהגיעו למשטרה מלמדות על האימה שבה הייתה שרויה הנרייט בטרם נרצחה. יועצת בית הספר העידה כי הנרייט התקשרה אליה שישה ימים לפני הרצח, ביקשה את הטלפון של עובדת סוציאלית מהרווחה, ואמרה שהיא סופגת איומים מצד משפחתה ושהיא חשה סכנה לחייה. מדוח העובדת הסוציאלית עולה כי בשיחה שנערכה יום לפני הרצח בתחנת המשטרה הנרייט דיווחה על קונפליקטים עם הוריה שמלווים באלימות, ואף הראתה לה סימן כחול בפרק כף ידה. היא סירבה לחזור הביתה וביקשה סיוע בשכירת דירה. הוצע לה מקלט או מסגרת חוץ ביתית, אך היא סירבה גם לכך.

חברתה של הנרייט סיפרה גם כי בימים שלפני הרצח שלחה לה הנרייט הודעות טקסט שבהן כתבה: "את לא מאמינה מה עשו לי... שולחים אנשים שיהרגו אותי", "אני כל יום בבית אחר", "הם מחפשים אותי בכל מקום אפשרי", "אני מחכה לו שיצא, אני מפחדת בחוץ בלעדיו", "את לא מבינה איזה פחד זה, אני לא מאמינה שיש לי עדיין כוח לעמוד על הרגליים ולברוח". החברה סיפרה גם כי לאחר שאביה של הנרייט – הוריה היו פרודים – חזר להתגורר בבית, היא הייתה מגיעה עם סימני חבלות לבית הספר. לחברה אחרת שלחה הודעת טקסט שבה היא אומרת שהיא מפחדת, וביקשה ממנה שלא תעזוב אותה.

לקריאה נוספת:
החשד לרצח ברמלה: חרף המצב בבית - לא נבדק אם הנרייט הייתה בסיכון
הנרייט בת ה-18 נטמנה ברמלה: "אנחנו במנהרה שאין בסופה אור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתה חרדה לחייה. הנרייט קרא/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי כתב האישום, במשך תקופה של כשנה לפני הרצח ניהלה הנרייט, למורת רוחם של הנאשם ומשפחתו, מערכת יחסים עם צעיר מוסלמי, ששוהה במעצר. לנוכח מערכת היחסים העכורה עם הוריה, התנגדותם הנחרצת לקשר עם הצעיר, שהתאפיינה באלימות ובאיומים כלפיה, עזבה הנרייט את ביתה ב-26 במאי.

בשל החשש שהתעורר בקרבה היא הסתתרה במקומות מסתור שונים, בין היתר, אצל אמו של הצעיר. הנאשם, אמה של המנוחה ובני משפחה נוספים, ניסו להשיבה הביתה הן בפניות תכופות למשטרה ודרישה שבתם תוחזר הביתה, והן באמצעות הפעלת לחצים ואיומים כלפיה וכלפי אמו של הצעיר ששכנה אותה בביתה, שהביאו בסופו של דבר לכך שהמנוחה נאלצה לעזוב את המקום.

במסגרת מסכת הלחצים והאיומים כלפיה, בתאריך שמונה ביוני בשעות הערב, איתרו בני משפחה את המנוחה בבית אמה של חברתה ברמלה, ובאירוע זה שבר אחד מבני המשפחה את הטלפון הנייד שלה. בהמשך, בסמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר, הגיע הנאשם למקום, התפרע, הכה את הנרייט בסטירות ואיים עליה. "כמה שישבתי בכלא, אני אשב כל החיים שלי בכלא, לא אכפת לי", אמר לה.

ב-12 ביוני בילתה הנרייט במסיבת הסיום של בית הספר, ושבה לבית לפנות בוקר. למחרת בשעות הבוקר יצאה מהבית והפקידה בבנק הדואר סכום של 400 שקלים עבור "קנטינה" לצעיר. לאחר מכן שוחחה עם קרובת משפחה והיא סיפרה לה כי בסוף השבוע עתיד הצעיר לצאת מבית הכלא ובכוונתה להתאסלם.

בסמוך לאחר סיום השיחה התקשרה קרובת המשפחה לנאשם וסיפרה לו את תוכנה. זמן קצר לאחר מכן ניגש אביה לדירה שבה שהתה המנוחה באותה העת בגפה. על רקע השקפתו שהתנהלותה, הקשר עם הצעיר ועזיבתה את הבית פגעו בכבוד המשפחה וביישו אותו, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה של המנוחה ולמען מימוש מטרתו הוא הצטייד בסכין. הנאשם דקר את המנוחה באמצעות סכין שלוש דקירות, וגרם למותה במקום. הפרקליטות מבקשת את המשך מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עוד באותו נושא

"חיינו הפכו הפקר": תשע נשים נרצחו על ידי קרובים או בני זוג בחצי שנה

לכתבה המלאה
הפגנה נגד רצח נשים בלוד 30 ספטמבר 2016. עמותת נעם - נשים ערביות במרכז, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה ברמלה אחרי רציחתה/מערכת וואלה! NEWS, עמותת נעם - נשים ערביות במרכז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully