וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרייט בת ה-18 נטמנה ברמלה: "אנחנו במנהרה שאין בסופה אור"

14.6.2017 / 21:09

חברים, קרובים, אנשי עירייה וחברי הקהילה הנוצרית ברמלה ליוו את הנרייט קרא בת ה-18 למנוחות בכנסייה האורתודוקסית בעיר. מעצרם של אביה ודודה של קרא, החשודים במעורבות ברצח, הוארך בשישה ימים, ואמה שוחררה למעצר בית. "רצח הנשים חייב להיפסק"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) להלווייתה של הנרייט קרא בת ה-18, שגופתה נמצאה אתמול בדירת משפחתה ברמלה כשעליה סימני אלימות. בין המשתתפים בטקס היו ראש העיר הנבחר מיכאל וידר, חברי הקהילה הנוצרית בעיר, אנשי דת משלוש הדתות, חברים וקרובים. עוואד אל-חורי, חבר העמותה הנוצרית ברמלה לשעבר ופעיל חברתי, אמר כי "היה המון בכי וצעקות, היה כאב. שתיים מהחברות שלה התעלפו".

לדבריו, במהלך הטקס, שנערך בכנסייה האורתודוקסית, אמר הכומר כי "המוות הזה הפתיע את כולנו, רצח על כבוד המשפחה לא קיים בעדה שלנו". אל-חורי הוסיף כי "אנחנו לא יודעים אם הרצח הוא אכן על כבוד המשפחה אבל לפי מצב העצורים - נדמה שקרוביה היו אחראים למותה. חבריה אמרו שהם לא ידעו שהיא בסכנה, גם אנחנו בעיר לא ידענו. רצח הנשים חייב להפסיק, והמקרה הזה הוא מזעזע".

עוד בוואלה! NEWS:
רצח הנערה ברמלה: שניים מהחשודים אושפזו לאחר שחשו ברע
החשד לרצח ברמלה: חרף המצב בבית - לא נבדק אם הנרייט הייתה בסיכון
חשד לרצח: גופת נערה בת 18 נמצאה עם סימני אלימות בדירה ברמלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אווירה שוברת לבבות". הנרייט קרא/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאיז מנסור, חבר מועצת העיר רמלה לשעבר וחבר בקהילה הנוצרית, אמר כי "הייתה הלווייה גדולה ועצובה מאוד, האווירה בכנסייה הייתה שוברת לב". לדבריו, הוא הרגיש "רע מאוד, אני כועס, אנחנו נמצאים במנהרה שאין בסופה קצה של אור. לצערי, הרציחות והאלימות נמשכים ולא נראה שיש לזה פתרון".

מנסור מתח ביקורת על המשטרה ואמר כי "היא לא עושה מספיק כדי למגר את האלימות ולפענח מקרי רצח בערים כמו לוד, רמלה ויפו. זה מעודד אנשים להמשיך במעשיהם הנפשעים. רצח על כבוד המשפחה זה לא דבר רגיל בחברה הנוצרית אבל זה מתחיל להתפשט בחברה הערבית ואנחנו לא יכולים להיפרד מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הוארך מעצרם של שניים מהחשודים ברצח הנרייט קרא; חשודה שלישית שוחררה למעצר בית. יותם רונן
אמה של הנרייט יוצאת מבית המשפט, היום/יותם רונן

היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרם של אביה ודודה של הנערה החשודים במעורבות ברצח בשישה ימים, ושחרר את אמה, החשודה גם היא, למעצר בית בן חמישה ימים. בעיריית רמלה אמרו אתמול כי קרא הייתה מוכרת לגורמי הרווחה בעיר וכי דיווח בעניינה נמסר להם לפני כשבועיים. זאת, כיוון שהוריה נמצאים בסכסוך גירושים קשה ובשל חשש שהתעורר לגבי מצבה. עוד נמסר כי "המשטרה איתרה את הנערה – שהגיעה לרווחה אמרה כי היא אינה בסכנה ולא חשה מאוימת. הנערה לא רצתה טיפול או מסגרת, ואמרה כי היא מסתדרת לבד". ברווחה הפנו אצבע מאשימה למשטרה, וטענו כי לא נערכה בדיקת מסוכנות כדי לבחון אם קרא אכן מאוימת או לא.

גורמי רווחה בעיריית רמלה מתחו ביקורת על כך שהמשטרה, לטענתם, לא ערכה בדיקת מסוכנות לקרא. בקהילה הנוצרית בעיר חושדים כי העובדה שיצאה עם גבר מוסלמי הפריעה להוריה. אביה של הנרייט הוא קרוב משפחה של השופט ג'ורג' קרא, שמונה מוקדם יותר השנה לשופט בית המשפט העליון. אחר הצהריים נעצרו שלושה חשודים במעשה, בהם הוריה של הצעירה. על פי גורמים בעדה הנוצרית בעיר, קרא הייתה לאחרונה בקשר עם צעיר ממוצא מוסלמי - דבר שהוריה לא ראו בעין יפה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully