וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר הבית ייפתח היום למתפללים; נתניהו ומלך ירדן שוחחו על המצב

15.7.2017 / 0:20

ראש הממשלה החליט בתום הערכת מצב להציב בשערי הכניסה למתחם מגנומטרים ומצלמות, בניגוד לעמדת עמאן. ברקע המתיחות, עבדאללה קרא להימנע מהסלמה. שוטרת ושוטר נפצעו קל מזיקוקים שהושלכו לעברם במזרח העיר

צילום: דוברות המשטרה

לאחר שנסגר בעקבות הפיגוע ביום שישי הר הבית ייפתח היום (ראשון) החל משעות הצוהריים בהדרגה למתפללים, מבקרים ותיירים - כך סוכם בהערכת מצב טלפונית שראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בנושא עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רוני אלשיך, ראש השב"כ נדב ארגמן ומפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי.

אמש שוחח נתניהו עם עבדאללה מלך ירדן, לאחר שזו גינתה את החלטת ישראל לסגור את האתר, ועוררה מתיחות בין המדינות. בדיון שקיים נתניהו עם גורמי אכיפת החוק כי בשערי הכניסה להר הבית יוצבו מגנומטרים ויותקנו מצלמות מחוץ להר הבית שיצלמו את הנעשה באזור, זאת בניגוד לעמדת ממשלת ירדן. בהמשך צפויים להינקט צעדים ביטחוניים נוספים בעקבות הפיגוע שאותו ביצעו שלושה מחבלים מאום אל-פחם.

בתוך כך, המתיחות בבירה עדיין מורגשת. שוטרת נפצעה הערב באורח קל מזיקוקים שנורו בסמוך לצומת אנטוניה בעיר העתיקה בירושלים. מאוחר יותר נפצע שוטר באורח קל בסילוואן שבמזרח ירושלים מבקבוקי תבערה וזיקוקים שהושלכו לעבר כוח משטרה ומג"ב. השוטר טופל במקום. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור חשודים.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"
אחרי הפיגוע: המשטרה תנסה לסכל את המתקפה הבאה כבר בדרך להר הבית
על סף רתיחה: מאמץ במערכת הביטחון למנוע תבערה בהר הבית

תפילת יום שישי מחוץ להר הבית, יולי 2017. נועם מושקוביץ
הר הבית, אתמול/נועם מושקוביץ

בשל הפיגוע ביטל שר האוצר משה כחלון פגישה שתוכננה לו עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה. הפגישה הייתה אמורה להיות הפגישה השנייה של השניים אחרי ביקורו של כחלון ברמאללה בתחילת חודש יוני, והצדדים היו אמורים לדון בתוכניות לשיתוף פעולה כלכלי בין ישראל והפלסטינים. הפגישה תוכננה להתקיים הפעם בלשכתו של כחלון אך בעקבות הפיגוע החליט שר האוצר על ביטול הפגישה.

רגע לפני שהמריא לצרפת ולהונגריה אמר כי הוא שוחח בשישי עם הוריהם של השוטרים שנהרגו בפיגוע. "שלחתי להם חיבוק מכל אזרחי ישראל", אמר. "הנחתי לפני השבת להרוס את סוכות האבלים והערב קיימתי דיון עם צמרת גורמי הביטחון והנחיתי להציב מגנומטרים ומצלמות מחוץ להר הבית. נפתח את הר הבית בהדרגה, אבל עם אמצעי אבטחה מוגברים".

במקביל, שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "על ישראל להפסיק לשחרר גופות מחבלים עד להחזרת הדר גולדין ואורון שאול לישראל. זהו אינטרס ביטחוני שימנע את החטיפות הבאות ויציל חיי אדם. יש להפוך כל חטיפה עבור חמאס מנכס לנטל".

עוד באותו נושא

תגובת ישראל לפיגוע בהר הבית הייתה ראויה - אך השעון פועל נגדה

לכתבה המלאה
הערכות כוחות הביטחון בעיר העתיקה לאחר הפיגוע בירושלים. רויטרס
מתפללים מחוץ למסגד אל-אקצא, אתמול/רויטרס

בהודעה הרשמית שפרסם היום גיבה הבית הלבן את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למתפללים. "המתקפה אילצה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לערוך את חקירתה. ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו במקום הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים והאנשים המאמינים לגלות הבנה לתהליך זה עד שיוסקו המסקנות", נמסר בהודעה.

בעקבות הפיגוע, שבו נהרגו השוטרים רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש, נאסרה הכניסה למתחם החל מאתמול. סגירת האתר הקדוש עוררה ביממה האחרונה ביקורת קשה מצד הפלסטינים. הווקף האסלאמי בירושלים, האחראי על מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא, תקף את ההחלטה ואמר כי "איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא באופן מלא".

הדברים מטעם הווקף נמסרו לאחר פגישה עם המופתי של ירושלים, שייח מוחמד חוסיין, שנעצר אתמול לאחר שקרא למתפללים המוסלמים להפר את ההחלטה הישראלית ולעלות למסגד אל-אקצא. הוא שוחרר כעבור כמה שעות, אולם ככל הידוע לא הותר לו להיכנס למתחם. עם זאת, דווח כי מנהל המסגד, שייח עומר אל-כסוואני, נכנס היום למתחם מלווה בארבעה מאבטחים, בעקבות המגעים בין ירדן לישראל.


(עדכון ראשון: 22:17)

הערכות כוחות הביטחון בעיר העתיקה לאחר הפיגוע בירושלים. רויטרס
הכניסה תותר בהדרגה. מתפללים מוסלמים אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully