וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן תומך בהחלטה לסגירת הר הבית: "אפס סובלנות לטרור"

בהודעת גינוי חריפה לפיגוע הירי בירושלים, שבו נהרגו שני שוטרים, נמסר מוושינגטון כי "ישראל הבטיחה כי אין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו". במשטרה שוקלים לפתוח את האתר מחר

צילום: דוברות המשטרה

הבית הלבן פרסם היום (שבת) הודעת גינוי חריפה לפיגוע שאירע אתמול בירושלים וגבה את חייהם של שני שוטרים. "אתמול, העיר הקדושה ירושלים הפכה לזירת טרור. העם בארצות הברית שבור לב שטרוריסטים ירו למוות בשני שוטרים ישראלים, ואנחנו מקדישים את תפילותינו ומחשבותינו למשפחות הקורבנות. חייב להיות אפס סובלנות לטרור. זה לא תואם את המאמץ להשגת שלום ועלינו לגנות אותו בתקיפות, להביס אותו ולחסל אותו".

בהודעה הרשמית גיבה הבית הלבן את החלטת הממשלה לסגור את הר הבית למתפללים. "המתקפה אילצה את ממשלת ישראל לסגור זמנית את הר הבית כדי לערוך את חקירתה. ישראל הבטיחה לעולם שאין לה כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו במקום הקדוש, החלטה שארצות הברית משבחת ומברכת עליה. אנחנו מפצירים בכל המנהיגים והאנשים המאמינים לגלות הבנה לתהליך זה עד שיוסקו המסקנות", נמסר בהודעה. במשטרה שוקלים מחר לפתוח מחדש את הר הבית.

לקריאה נוספת:
אבו מאזן שוחח עם נתניהו: "מגנה את האלימות בהר הבית"
הווקף: "איבדנו את השליטה על אל-אקצא"; חמאס: "להמשיך באינתיפאדה"
חברי כנסת ערבים גינו את הפיגוע בהר הבית: "לא לשפיכות הדמים"

תיעוד מהפיגוע בהר הבית. מערכת וואלה! NEWS
"איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא". זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות הפיגוע, שבו נהרגו רס"מ האיל סתאוי, בן 30 מכפר מראר, ורס"מ כמיל שנאן, בן 22 מכפר חורפיש, נאסרה הכניסה למתחם החל מאתמול. סגירת האתר הקדוש עוררה ביממה האחרונה ביקורת קשה מצד הפלסטינים. הווקף האסלאמי בירושלים, האחראי על מתחם הר הבית ומסגד אל-אקצא, מסר מוקדם יותר היום כי "איבדנו את השליטה על מסגד אל-אקצא באופן מלא, עקב הצעדים שנקט הכיבוש וסגירת המסגד ביום השני ברצף". עוד נמסר כי "כוחות הכיבוש פגעו בכל המשרדים והמרכזים של הווקף, כולל בית הדין השרעי, ששומר בתוכו את הרישומים ההיסטוריים של ירושלים".

הדברים מטעם הווקף נמסרו לאחר פגישה עם המופתי של ירושלים, שייח מוחמד חוסיין, שנעצר אתמול לאחר שקרא למתפללים המוסלמים להפר את ההחלטה הישראלית ולעלות למסגד אל-אקצא. הוא שוחרר כעבור כמה שעות, אולם ככל הידוע לא הותר לו להיכנס למתחם. עם זאת, דווח כי מנהל המסגד, שייח עומר אל-כסוואני, נכנס היום למתחם מלווה בארבעה מאבטחים, בעקבות המגעים בין ירדן לישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תפילת יום שישי מחוץ להר הבית, יולי 2017. נועם מושקוביץ
תפילות מחוץ להר הבית, אתמול/נועם מושקוביץ

גם מטעם הממשלה הפלסטינית נמסרה היום הודעה נוספת, שבה נמסר כי "אנו קוראים לעצירה מידית של הצעדים השרירותיים והלא צודקים שהטילה ממשלת הכיבוש, בהם סגירת מסגד אל-אקצא וחסימת העיר העתיקה". זאת, לאחר הצהרות דומות שנמסרו אתמול מטעם הממשלה הפלסטינית ובכירים ברשות.

אחרי הפיגוע ערך ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב עם שרים ובכירים במערכת הביטחון. נתניהו הנחה את הגורמים לפרק את סוכות האבלים שהקימו משפחות המחבלים באום אל-פחם, בנוסף הוא גם הנחה על חיזוק משמעותי של סידורי הביטחון בדרכי הגישה להר הבית. בדיון הוחלט להמשיך במהלך סוף השבוע את פעולות חקירת הפיגוע בהר הבית. עוד הוחלט שבהתאם להערכת מצב שתתקיים ביום ראשון, ייפתח ההר באופן הדרגתי למתפללים ומבקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully