וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הדסה: הרופאים דחו את מתווה הפשרה, הגישור על סף פיצוץ

השופט בדימוס רובינשטיין ביקש יממה נוספת להליך הגישור בין הרופאים המתפטרים למשרד הבריאות, לאחר שההצעה להקים מחלקה חדשה בהר הצופים נדחתה. בג"ץ לצדדים: "היערכו לדיון ביום שלישי", מקורב לרופאים: "הם אמרו לרובינשטיין שאין שם תשתית, זו הבטחה באוויר"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, המגשר בתיק הדסה, ביקש אחר הצהריים (ראשון) משופטי בג"ץ הארכה נוספת בגישור, עד מחר, לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות. הרופאים המתפטרים דחו את מתווה המחלקה הנפרדת שהוצע להם בסוף השבוע, וזכה לתמיכת ראשי משרד הבריאות, השר יעקב ליצמן והמנכ"ל משה בר סימן טוב.

חבר השופטים אישר מתן ארכה עד מחר ב-19:00, לאחר סבב נוסף של דיונים. אם רובינשטיין לא יצליח להביא להסכמה בין הצדדים, הוא ייאלץ להחזיר את ההכרעה בעתירת הורי הילדים שאושפזו במחלקה לפתחו של בית המשפט. בתשובת השופטים נכתב כי על הצדדים להיערך לקיום דיון ביום שלישי ב-11:30.

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
מבוי סתום. המגשר רובינשטיין/נועם מושקוביץ

רובינשטיין נועד היום עם הנהלת בית החולים, עם בר סימן טוב ועם הרופאים, אך לא הצליח להשיג הסכמה שתהיה מקובלת על כלל הצדדים. הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי לרופאים הוצעה פתיחה של מחלקה נפרדת בהדסה, שבה יעבדו בתפקידיהם הקודמים, תחת ניהולו של מנהל המחלקה המתפטר, פרופ' מיקי וינטראוב – שיהיה כפוף לגורם חיצוני מטעם משרד הבריאות.

על פי ההצעה, המחלקה תמוקם באגף לרפואת ילדים בהדסה הר הצופים, ולא בעין כרם, כדי ליצור חיץ מוחלט ביניהם לבין מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, המצוי במערכת יחסים עכורה עם הרופאים. הקמת המחלקה החדשה אמור הייתה להוסיף מיטות ותקינה נוספים למטופלים אונקולוגים בבירה ובסביבתה.

דיוני הגישור מתנהלים תחת מעטה חיסיון, לבקשת המגשר רובינשטיין, אולם מקורבים לרופאים אמרו לוואלה! NEWS כי הסיבות לדחייה נסובו סביב היעדר התשתית לפתיחת המחלקה בהר הצופים. "זו עוד הבטחה באוויר שאין לה שום בסיס" אמר הגורם, "בהדסה הר הצופים אין מקום להכניס מיטה אחת נוספת במחלקת הילדים, אז איך יקימו שם מחלקה?

"אין שם מיטות טיפול נמרץ ילדים, אין מחלקת רפואה גרעינית, אין כירורגיית ילדים - כל הדברים האלו אקוטיים כדי לקיים מחלקה מתפקדת. אין תשתית מקצועית, אז אי אפשר לעשות את זה, ואי אפשר להמציא מקום או מיטות בהוקוס פוקוס. איך ינהלו ישיבות הנהלה, ירוצו להדסה עין כרם בכל פעם? זה לא הגיוני".

"הרופאים חוששים מהתנכלויות בהר הצופים"

הגורם המקורב לרופאים ציין כי התנגדותם קיבלה חיזוק "מההתנגחות הפומבית", לדבריהם, של מנהל מחלקת הילדים בהדסה הר הצופים, פרופ' איתן כרם. לפני כשבועיים התבטא פרופ' כרם נחרצות נגד הרופאים, והאשים כי "נעשה כאן ניסיון לעשות סיכול ממוקד לחסל את המחלקה. זה לא מקצועי, אבל לטפל בילדים בגן סאקר זה כן מקצועי?", אמר כרם על הקמת בית חולים שדה בגן סאקר בירושלים בידי הורי הילדים והרופאים המתפטרים מהמחלקה שמאיישים אותו.

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
"לא מקצועי". בית חולים שדה שהקימו ההורים והרופאים/מאצ'י הוף

באותה מסיבת עיתונאים הביא כרם תמיהה על רצון הרופאים לעבור למחלקה נפרדת חדשה, והתריע כי "בנייה של מחלקה המטו-אונקולוגית מצריכה משאבים אדירים והכשרה של כוח אדם והשתלמויות. בסופו של דבר, להרוס את זה כדי להעביר את הכול לבית חולים אחר, זה מעשה לא מוסרי. אנחנו עושים מאמץ גדול להשאיר פה ילדים, שנתי נדדה בלילות מי יטפל בהם. יש כאן ילדים חולי סרטן שזקוקים לטיפול ואני אסיר תודה לשיבא על כך שהצוות שלו עוזר לנו".

בסביבת הרופאים הסבירו כי התבטאויות אלה מעלות בקרבם חשש מפני התנכלויות. "איך הם יכולים להיקלט למחלקה שהרופאים בה יצאו נגדם? זה רק עניין של זמן עד שישימו להם רגליים, ואז הם יצטרכו שוב פעם לעזוב. הם לא רוצים את הבלאגן ואת חוסר הוודאות האלה, בעיקר לא להעביר את הילדים שוב פעם את הסיוט הזה".

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הורי הדסה/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully