וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מזהיר: "אם הזליגה מסוריה תימשך – נגיב באופן קשה יותר"

2.7.2017 / 16:00

שר הביטחון אמר בתדריך לעיתונאים כי ישראל לא תוכל להמשיך לספוג את זליגות הירי ממלחמת האזרחים, וכי צבא אסד "מבין שזה משחק לרעתו". על עתידה של סוריה אמר: "לא נקבל שום הסכם שאיראן מעורבת בו". לדבריו, "אם הפלסטינים יוותרו על המנהרות - הם יקבלו אזורי תעשייה"

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר היום (ראשון) כי אם הזליגה מסוריה תימשך, אז "ישראל תגיב באופן קשה יותר". זאת אחרי שבוע שבו נרשמו שבעה אירועי זליגה. "אנחנו נגיב קשה יותר, לא מוכנים לקבל את זה", אמר. לדבריו, צבא סוריה מתאמץ למנוע את הזליגות מאחר שהוא "מבין שזה משחק לרעתו", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים.

על תהליכי ההסדרה בין המעצמות לגבי עתידה של סוריה, אמר ליברמן כי המעצמות ומדינות ערביות רצו שישראל תהיה חלק מהמשא ומתן – אך הרעיון נדחה. "יש ניסיונות להגיע להסדרה. זה לא מחייב אותנו. לא נקבל שום הסכם שהאיראנים מעורבים בו. בלי קשר, אנחנו שומרים לעצמנו את חופש הפעולה ונפעל בהתאם לאינטרסים הביטחוניים שלנו", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
שני פצמ"רים נפלו בצפון רמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה בתגובה
פעם חמישית תוך שבוע: זליגת ירי בצפון הגולן; צה"ל הגיב בירי

שר הביטחון אביגדור ליברמן בגבול ישראל סוריה לאחר התקרית בגבול, 24 ביוני 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בגבול הצפון בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדבריו, ההסכם שיהיה מקובל על ישראל הוא סילוק איראן וחיזבאללה מסוריה והחלפת הנשיא בשאר אסד. "לא נוכל להכשיר אותו (את אסד) אחרי שהרג אזרחים והשתמש בנשק כימי. לא ניתן להכשיר את ציר הרשע", אמר שר הביטחון. "יש פה צביעות של הקהילה הבינלאומית (בנוגע לאסד, א"ב). הם קבעו שהיה שימוש בנשק כימי על ידי משטר אסד".

ליברמן אמר על האפשרות למלחמה בצפון או בדרום כי "למדינת ישראל אין עניין לפתוח במהלך צבאי לא בדרום ולא בצפון". "הצבא נמצא במקום אחר לגמרי (ממלחמת לבנון השנייה, א"ב) ברמת המוכנות והידע המודיעיני. לכן לא כדאי לאף אחד לבחון אותנו", אמר. לדבריו, המודיעין לא מזהה כל היערכות מיוחדת נגד ישראל בקיץ הקרוב. על התחמשות חיזבאללה אמר ליברמן: "האם משנת 2006 השתנו יחסי הכוחות? פתחנו פער. הפער גדל".

על הגעתה של נושאת המטוסים האמריקנית "גורג' בוש", אמר ליברמן כי היא מסמלת את המדיניות החדשה של הבית הלבן שמגלה מעורבות במזרח התיכון בכלל ובסוריה בפרט. ליברמן מתח ביקורת על המדיניות של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואמר כי "המדיניות של 'לעזוב את זה', לא עשתה טוב למזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"לישראל אין כוונה לפתוח במלחמה בשום חזית". עשן מיתמר מהקרבות בקוניטרה/ראובן קסטרו

ליברמן התייחס לאישור 6,000 יחידות דיור בקלקיליה, וציין כי מדובר בשיטת "המקל והגזר". לדבריו, מטרתה של המערכת הביטחונית היא עידוד דו-קיום במקומות שבהם יש מינימום טרור. "בשטחי C מתגוררים 230 אלף פלסטינים ואנחנו מחויבים לטפל בהם בצורה מדודה. צריך לעודד אנשים שמוכנים לדו קיום", אמר.

שר הביטחון יצא להגנתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, אחרי הסערה שבה הוא ובכירים בצבא הואשמו על ידי הבית היהודי בהעברת התכנית ב"מחטף". לדבריו, הוא עצמו העלה את הנושא לדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, ולא אלוף מרדכי. "אני רק יכול להצטער שתוקפים לובשי מדים. צריך להשאיר אותם בצד. זו פגיעה נטו בביטחון".

נושאת המטוסים בוש הגדולה ביותר בצי האמריקני עוגנת בנמל חיפה 1 ביוני 2017. AP
נושאית המטוסים "ג'ורג' בוש" במפרץ חיפה, אתמול/AP

ליברמן סיפר כי בשבועות האחרונים התפתח דיון סביב מצוקת החשמל, ובהתאם לכך הוא הנחה לא לגלות מעורבות מאחר שלשיטתו מדובר בבעיה פנים-פלסטינית. זאת, משום שלדבריו אבו מאזן הוא זה שהחליט לקצץ את התקציב לרצועה – ולכן נאלצה חברת החשמל להקטין את העברת הזרם. עוד אמר השר שכתוצאה מהמדיניות הישראלית החליט חמאס באופן חריג להוציא שמונה מיליון שקלים מכספו מעבר לתרומת הסולר והדלק של מצרים לתחנות הכוח בעזה.

הוא טען כי הצעירים הפלסטינים בעזה מנהלים שיח ער ברשתות החברתיות סביב עתידם, וכי ישראל "מובילה מסר ברור: אם הם יוותרו על מנהרות, רקטות והתנגדות הם יוכלו לקבל אזורי תעשייה בכרם שלום ובמעבר ארז. או זה, או שהילדים שלהם יהיו שאהידים ויסתתרו במנהרות או שיהיו רופאים ומהנדסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully