וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן מתווה בהדסה: מחלקה אונקולוגית לילדים בניהול חיצוני

לפי המתווה, הרופאים והמנהל וינטרוב יוחזרו למחלקה גדולה יותר שתפעל תחת גוף חיצוני, למניעת התנכלות מצד מנהל בית החולים פרופ' רוטשטיין. ליצמן תומך במתווה, ששולל פתיחת מחלקה בשערי צדק, אך הוא טעון בהסכמת הרופאים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: נכפה גישור בין הורי הילדים המאושפזים בהדסה לבין בית החולים)

מתגבש מתווה לפתרון המשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. על פי המתווה, הרופאים שהתפטרו ישובו למחלקה חדשה לילדים תחת פיקוחו של גוף חיצוני. בנוסף, המחלקה צפויה לגדול ויתווספו לה תקני כוח אדם ומיטות. במתווה המסתמן תומך שר הבריאות יעקב ליצמן, אך טרם הוסכם עליו סופית בין הורי הילדים החולים לבין בית החולים ומשרד הבריאות, שצפויים לחדש הבוקר (ראשון) את שיחות הגישור ביניהם. המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, צפוי למסור עדכון בדבר התקדמות השיחות בשעה 16:00 לחבר שופטי בג"ץ.

המחלקה, שאותה ינהל ראש המחלקה הפורש שהוביל את התפטרות הרופאים פרופ' מיקי וינטרוב, תיתן מענה לילדי ההורים העותרים ולכלל הטיפולים האונקולוגים לילדים. הגוף החיצוני יפקח מבחינה מקצועית על תפקוד המחלקה ועל מנהלה, בשל היחסים העכורים שנוצרו בינו לבין מנהל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין במהלך ששת החודשים האחרונים, בייחוד מאז הודעת הרופאים על התפטרותם בתחילת חודש מרץ. עם זאת, הרופאים טרם הצהירו כי יסכימו לחזור לבית החולים.

לקריאה נוספת:
הורי הדסה איימו לנטוש את הגישור - וליצמן הגיע לשיחות
אחרי בקשות ההורים: כחלון הסכים להצטרף לגישור עם
הנהלת הדסה

הורי הדסה פתחו בשביתת רעב: "שר הבריאות בוגד בילדים חולי הסרטן"

הפגנת תמיכה בילדים חולי הסרטן בגשר המיתרים בכניסה לירושלים. מאצ'י הוף
הרופאים טרם מסרו הסכמתם. הפגנת הורי הדסה, בשבוע שעבר/מאצ'י הוף

למחלקה החדשה יתווספו תקני מיטות וכוח אדם, בהתאם לטענות בכירי המחלקה הפורשים עוד קודם לפרוץ המשבר, לפיהן המחלקה עובדת במחסור חמור של כוח אדם סיעודי ורפואי, שלא ניתן היה לפתרון עקב המצב הכספי הרעוע של הדסה. לטענתם, המצב נבע ממחסור ברופאים המומחים באונקולוגית ילדים בארץ ומעלייה במספר הילדים החולים.

המתווה צפוי לענות על הצעות פרופ' רוטשטיין לרופאים שנחשפו לראשונה בוואלה! NEWS לפני כארבעה חודשים במטרה למנוע את התפטרותם. בין ההטבות שהוצעו היו תוספת תקינה, תוספת כוח אדם ומענקי מחקר.

נוסף על מענה לצרכים המקצועיים, על פי גורמים המעורים בשיחות הגישור, המתווה בעיקר מספק פתרון לדרישותיהם האישיות של כל הצדדים:

עבור הרופאים המתפטרים, הוא יאפשר לחזור לתעסוקה מלאה מול המטופלים, וייצור חיץ ש"יגן" עליהם מהתנכלויות של הנהלת בית החולים, מהן הם חוששים. עמדת ההורים נותרה נאמנה לצוות הרופאים שלהם, כך שאם אלה יסכימו לשוב להדסה, ההורים וילדיהם החולים צפויים לחזור איתם.

עבור הדסה – המתווה יתרום לקופת בית החולים בעקבות הגדלת מספר החולים שיכולים להיקלט במחלקה. הפתרון המסתמן עונה גם על רצון משרד הבריאות לשמור על מתווה בית הנשיא, שהוסכם לפני כעשרה ימים ועליו הם מתבססים. כמו כן, הוא מבטל את האפשרות שלה התנגדו בעקביות במשרד, לפתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק.

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
יביא לפתרון המשבר? השופט בדימוס רובינשטיין/נועם מושקוביץ

ביום שישי האחרון הליך הגישור הגיע לסף פיצוץ, כאשר הורי הילדים איימו לנטוש את סבב השיחות אם השר ליצמן לא יגיע לפגישות, בטענה כי הוא "שולח פקידים במקומו שלא מסוגלים לקבל החלטות". האיום עבד, והשר ליצמן התייצב בבית המשפט העליון כבר בשישי בצהריים לצד מנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב. השניים נפגשו עם ההורים ולאחר מכן עם הרופאים המתפטרים.

אין זו הפעם הראשונה כי מתווה זה עולה לשולחן הדיונים. במקביל למתווה הועלתה ההצעה להחזיר את הרופאים למחלקה המקורית בהדסה לתקופת ניסיון בת חצי שנה, אולם הרופאים דחו אותה על הסף. משפסלו הצעה זו, הועלתה ההצעה הנוכחית, שלמעשה חוסמת את גישתו של רוטשטיין למחלקה, והיא הוצעה לרופאים בשלושת ימי הגישור האחרונים. לאחר הצטרפותו של ליצמן לשיחות והבעת תמיכתו במתווה זה עלו סיכוייו להתממש.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully