וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בקשות ההורים: כחלון הסכים להצטרף לגישור עם הנהלת הדסה

שר האוצר נעתר לבקשת ההורים להצטרף לצוות הגישור בין הצדדים כדי לברר לעומק את ההיבטים הכלכליים שהציג משרד הבריאות בנוגע להקמת מחלקה בבית החולים שערי צדק. עתה הם ממתינים לתשובה של המגשר רובינשטיין

שר האוצר משה כחלון הסכים היום (חמישי) להצטרף לצוות הגישור בין הנהלת בית החולים הדסה להורי הילדים החולים. זאת בעקבות בקשת ההורים מאתמול שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS לצרפו לדיונים כדי לרדת לעומק טענת המדינה, המיוצגת על ידי משרד הבריאות, כי לא ניתן לפתוח מחלקה נפרדת בשערי צדק בשל העלויות הגבוהות וחוסר ההיתכנות הכלכלית. ההורים ממתינים לתשובתו של המגשר אם יצרף את כחלון.

הפנייה אל כחלון נעשתה באמצעות מתווכים מטעם העותרים - עמותת "הילדים של מיקי", אולם טרם ידוע אם המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, יסכים לכך. מוקדם יותר הבוקר נפגש רובינשטיין עם חלק מהמשיבים בעתירה - נציגי משרד הבריאות, ובראשם מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין והן עם מנהל בית החולים שערי צדק פרופ' יונתן הלוי.

לאחר מכן עדכן רובינשטיין את חבר השופטים, כפי שנקבע מראש, על התקדמותו בגישור. נכון לעת עתה, אין פריצת דרך בגישור וכל אחד מן הצדדים מתבצר בעמדתו.

עוד בנושא
למרות התנגדות ההורים: בג"ץ כפה הליך גישור לפתרון משבר הדסה
הוועדה שבדקה את המחלקה בהדסה הגישה את מסקנותיה: "תפקוד נאות"
הורי הדסה סוגרים יממה לשביתת הרעב: "למען ילדינו שנותרו בחיים"

הורי הילדים מהדסה נפגשו עם השופט בדימוס אליקים רובינשטיין בהליך הגישור שנכפה עליהם. יוני ריקנר
מתבצרים בעמדתם. הורי הדסה אמש בדיון בג"ץ/יוני ריקנר

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי האפשרות המיטבית מבחינתו היא להוסיף מיטות, כוח אדם וציוד נוסף למחלקה הקיימת, כלומר הרחבת המחלקה או פתיחת אגף נוסף, כפי שהוצע באחד המתווים. בשלב זה, משרד הבריאות נוטה להצעות שלפיהן יוחזרו תשעת הרופאים המתפטרים - שישה מומחים ושלושה מתמחים – למחלקה בהדסה לתקופת ניסיון של חצי שנה, בכפוף לתנאי העסקה שיסוכמו פרטנית עם הנהלת הדסה. תקופת הניסיון נועדה לבחון אם היחסים העכורים בין חברי המחלקה לרוטשטיין השתקמו.

מתווה נוסף, מחזיר את הרופאים להדסה, אך לא תחת ניהולו של רוטשטיין אלא על ידי הצבת גורם חיצוני נייטרלי שיוסכם על הצדדים. שני המתווים הראשונים מתבססים על מתווה בית הנשיא שהושג בשבוע שעבר ושזכה לתמיכת הרופאים, ההורים ומשרד הבריאות – אך נדחה על ידי רוטשטיין. בבסיס ההצעה עומדות החזרת הרופאים לתפקידיהם המקוריים בהדסה, השתלת מח עצם לילדים רק במחלקת ילדים, ולא במחלקה הרגילה, כפי שמתרחש כעת, והגבלת תיירות המרפא במחלקה.

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות בוועדת הרווחה והבריאות בכנסת, אוגוסט 2016. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
תומך בהוספת מיטות וכוח אדם בהדסה. בר סימן טוב/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי

הרופאים המתפטרים מצדם, אינם מוכנים לשוב להדסה. האפשרות השלישית שהועלתה כבר בעבר היא פיצול הרופאים בין המחלקה בהדסה לבין שערי צדק, שם תיפתח מחלקה חדשה שתקלוט את חלקם, ובהם פרופ' וינטרוב וסגניתו פרופ' שושנה וילק, שהתפטרותם מהדסה התקבלה באופן מידי. הסבירות לקבלת אפשרות זו נמוכה, לנוכח ההתנגדות לה בקרב שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד, שהובעה מתחילת המשבר וגם הבוקר במהלך הגישור.

השיחות צפויות להימשך, ועל פי גורמים המעורים בנושא, האינטנסיביות של הפגישות נובעת מנחישותו של רובינשטיין למצוא פיתרון מייטבי לילדים בהקדם האפשרי. בשעות הצהריים צפוי רובינשטיין להיפגש עם נציגי ההורים ועורך דינם, ובהמשך היום ישובו בשנית נציגי משרד הבריאות והדסה. עד כה אף אחד מהצדדים לא ישב ביחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully