וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה שבדקה את המחלקה בהדסה הגישה את מסקנותיה: "תפקוד נאות"

שר הבריאות ליצמן מינה ועדה שתבדוק את תפקודה המקצועי של המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים בירושלים לאור המשבר עם ההנהלה. "נצפה תיאום ניכר בעבודת הצוות, שיגרת העבודה מאפשרת טיפול בטיחותי", נכתב בדוח

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ושמרית גולדשטיין

הוועדה המלווה מטעם משרד הבריאות את המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים הגישה אמש (שני) את המלצותיה לשר הבריאות יעקב ליצמן ולמנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בוועדה חברים ארבעה מומחים בהם, בהם ד"ר יצחק ברלוביץ' מנהל בית החולים וולפסון לשעבר. חברי הוועדה, שמונתה בהוראתו של השר ליצמן, בדקו את ההתנהלות במחלקה במשך כשבועיים.

"המחלקה מתפקדת באופן נאות", נכתב בדברי הסיכום של הדוח שהוגש. "מתחילת עבודת הוועדה במחלקה ועד למועד כתיבת הדוח, נצפה תיאום בעבודתם המשותפת של צוותי המחלקה. כלל הפעולות שבוצעו תרמו ליצירה של שיגרת
עבודה מובנית ומתואמת הכוללת הנחיות ברורות לצוותים הרפואיים והסיעודיים, מנגנונים לפתרון קונפליקטים, מתן משובים, תחקור אירועים וכמעט אירועים. נבנו כללי התייעצות, דיווח ובקשת עזרה במשמרות".

עוד בוואלה! NEWS:
רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה; ארגון המזוהה עם דאעש נטל אחריות
ברקע מחאת המילואימניקים: תיבחן הרחבת זכויות הסטודנטים המשרתים
"הישג פורץ דרך": פרס ביטחון ישראל הוענק למפתחי טיל "חץ 3"

שר הבריאות יעקב ליצמן בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. משה גולדשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הוועדה שמינה שר הבריאות הגישה את מסקנותיה. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין

חברי הוועדה הדגישו את שביעות רצונם מתפקוד הצוות הרפואי במחלקה, גם בתקופת המשבר שפוקד אותה בעת האחרונה. "יש לציין כי ככול שחלפו הימים התחזק שיח פתוח בין כל הנוכחים, הערכה הדדית המבוססת על מקצועיות והכרה זה ביכולותיו של זה, שקיפות באשר לרגשות ולתחושות ולאירועים הדורשים ליבון מצד אנשי הצוות", נכתב בדוח."ניכר היה כי התבססה שיגרת עבודה המאפשרת מתן טיפול בטיחותי וקיום תהליכים של בקרה ולמידה אירגונית שוטפת".

בתוך כך, יו"ר פורום בתי החולים הממשלתיים ד"ר חזי לוי שיגר מכתב למנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב בו הביע תמיכה בעמדת משרד הבריאות. "המעשה שנעשה אינו עולה בקנה אחד עם הערכים הניהוליים שלנו", כתב ד"ר לוי. "לא עולה על דעתו שנכון או מותר שקבוצת רופאים בראשות מנהל המחלקה תיטוש כאחד את המחלקה ותביא לקריסתה, יהא אשר יהא המניע, ותגרום להפסקת הטיפול בילדים החולים במחלה כה קשה ומורכבת ולסכן את חייהם". ד"ר לוי קרא לכל המעורבים להיענות למאמצי משרד הבריאות להשיב את המצב לקדמותו.

עוד באותו נושא

הורי הדסה סוגרים יממה לשביתת הרעב: "למען ילדינו שנותרו בחיים"

לכתבה המלאה
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"זה בלתי נפתס שמשבר כזה לוקח כל כך הרבה זמן". מאהל המחאה בגן סאקר, שלשום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

12 משתתפים בשביתת הרעב של הורי הדסה, שהחלה לפני יומיים. חלק מההורים שובתים במאהל המחאה שהקימו בגן סאקר שבירושלים לפני כשבועיים, אך חלקם שובתים תוך כדי מסעות לבתי החולים המרוחקים, עבור הטיפולים הכימותרפיים של ילדיהם. שלשום פנו להורים ששת הרופאים שהתפטרו בבקשה שיפסיקו את שביתת הרעב, אך ללא הועיל.

"אנחנו שובתים בגלל הבעיה המהותית – מציאת פתרון לילדים שלנו שסובלים", אמר אתמול אורי יקיר ממיטת חוליה של בתו עדי בת הארבע בבית החולים שניידר לילדים שבפתח תקווה. "אחרי שהתעמתנו עם כולם כדי להגיע לפתרון שפוי, הבנו שצמרת משרד הבריאות לא מסוגלת להגיע לפתרון. התברר לנו שכל הבטחה שקיבלנו מהמשרד הייתה צ'ק ללא כיסוי", הוסיף בתסכול. "זה בלתי נתפס שבמדינה שלנו משבר כמו שלנו נגרר כל כך הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully