וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישג פורץ דרך": פרס ביטחון ישראל הוענק למפתחי טיל "חץ 3"

26.6.2017 / 19:30

הפרס היוקרתי ביותר במערכת הביטחון הוענק לצוות הפיתוח של הטיל המוגדר כ"שכבת היירוט העליונה" במערך ההגנה האווירי: "תרומה אסטרטגית לביטחון המדינה". הפרס הוענק לפרויקט נוסף שלא נחשף

צילום: דו"צ

פרס ביטחון ישראל הוענק הערב (שני) בבית הנשיא למפתחי מערכת ההגנה האווירית "חץ 3", שנועדה ליירט טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח, ולפרויקט של משרד ראש הממשלה ואגף המודיעין בצה"ל שלא נחשף, אך נאמר עליו כי "תרומתו לביטחון ישראל הינה ייחודית".

הפרס, הנחשב ליוקרתי ביותר במערכת הביטחון, מוענק זו השנה ה-60 עבור "פרויקטים ופעילויות שתרמו לביטחון המדינה ולשמירה על עוצמתה ויתרונה האיכותי בשדה הקרב". על פרויקט חץ 3 נאמר כי הוא "הישג טכנולוגי פורץ דרך מרשים ביותר ובעל תרומה אסטרטגית ייחודית לביטחון מדינת ישראל".

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
"משמר את העליונות הישראלית". ניסוי במערכת חץ 3/משרד הביטחון

פרויקט החץ, המוגדר כ"שכבת היירוט העליונה במערך ההגנה האווירית", בוצע על ידי התעשיות הביטחוניות, מנהלת "חומה" במשרד הביטחון וחיל האוויר, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. מערך החץ הוא הראשון בין שכבות ההגנה של צה"ל במקרה שטילים בליסטיים ממדינות אויב, ובראשן איראן, ישוגרו לעבר ישראל.

הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם. ציון לשבח הוענק לפרויקט נוסף שלא פורסם, ושפותח במשרד ראש הממשלה, צה"ל ומשרד הביטחון, ומומש על ידי גורם אזרחי. "בפרויקט הופגנה חשיבה מקורית בלתי שגרתית ויוצאת דופן", נכתב בהחלטת ועדת הפרס.

מנהלת חומה במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני מסרו את מערכת הנשק 'חץ 3' לחיל האוויר. משרד הביטחון
"הישג טכנולוגי פורץ דרך". מערכת "חץ 3"/משרד הביטחון

חיל האוויר קיבל לידיו את המערכת לפני כחמישה חודשים, ובמערכת הביטחון כינו את מעמד המסירה "יום חג". "כל הידע שנצבר בתעשייה האווירית במשך יותר מ-30 שנה ממוקד בטיל הזה. הוא קטן, זריז, ויודע להגיע לטווחים וגבהים רחוקים הרבה יותר מ'חץ 2'. הוא יגדיל את סיכוי ההרג של האיומים על מדינת ישראל, זו בשורה משמעותית", אמר אז בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת הטילים והחלל.

המערכת מסוגלת ליירט טילים מחוץ לאטמוספרה - יכולת משמעותית כשמדובר בטילים הנושאים ראש נפץ גרעיני או נשק אחר להשמדה המונית. ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, הסביר כי "ל'חץ 3' יש משמעות גדולה מאוד בהגנה מפני איומים ארוכי טווח. בהתאם להנדסת היירוט, ככל שהמרחק מהקרקע הוא גדול יותר יש לך יותר הזדמנויות ליירט את האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל. באופן ישיר יכולת ההשמדה שלך גדולה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully