וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מחוץ לאטמוספירה: מיירט חץ 3 פוגע במטרה בחלל

10.12.2015 / 16:43

סרטון שהפיץ משרד הביטחון מתעד את הרגעים שבו משוגרים הטיל המיירט והמטרה וכן את המפגש ביניהם בחלל. הניסוי הוכתר בהצלחה. מערכת "חץ 3", שמפותחת על ידי ישראל וארצות הברית, אמורה ליירט טילי אויב, בהם שיהאב 3 האיראני

צילום: ערן מולדבסקי, דוברות משרד הביטחון; עריכה: טל רזניק

משרד הביטחון פרסם היום (חמישי) תיעוד של פגיעת מיירט חץ 3 בגובה מאות קילומטרים מהקרקע. הניסוי במערכת להגנה מפני טילים בליסטיים בוצע היום על ידי משרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים והוא הוכתר כהצלחה - לאחר שתוצאותיו נותחו על ידי המהנדסים. הניסוי, השלישי במספר שביצעה מערכת הביטחון במערכת זו, נעשה בשיתוף עם התעשייה האווירית.

מערכת "חץ 3", שמפותחת על ידי ישראל וארצות הברית, אמורה ליירט טילי אויב, בדומה לשיהאב 3 האיראני, בעודו בחלל. ב"חץ 3" מותקנת מערכת בקרת ירי של "אלישרא" מבית אלביט מערכות. בניסוי זה שופרו כלל המערכות והוא איננו חוזר על תרחיש דומה, כמו בניסוי בשנת 2014, אלא מדמה תרחיש מאתגר יותר.

לדברי גורם ביטחוני בכיר, "מדובר באחד הניסויים המאתגרים בישראל. היירוט מתבצע במרחק מאות ק"מ מהקרקע. כדי לוודא נזק שיורי מינימלי, נעשה שימוש במטרה מיוחדת, 'דלת רסיסים'. זיהוי פגיעה במטרת 'דלת הרסיסים' או הסטה מכוונת נחשבים להצלחה. לניסוי זה השלכה על מערכת 'חץ 2'".

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
טיל חץ 3 משוגר/משרד הביטחון

הניסוי האחרון ב"חץ 3" בוצע בהצלחה בחודש ינואר 2014. מנהלת "חומה" במשרד הביטחון ביצעה את הניסוי יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ונציגי התעשיות הביטחוניות. ניסוי זה, שהיה השני שנעשה בטיל, התבצע בשדה ניסויים במרכז הארץ.

חודש קודם לכן התבצע ניסוי יירוט למערכת "חץ 3". מערכות האיתור והגילוי זיהו את המטרה ונערכו ליירוט, אולם מאחר שהמטרה לא תפקדה "כמצופה", הוחלט לא לשגר את המיירט והניסוי הופסק. למרות זאת, במשרד הביטחון פרסמו בתחילה כי הניסוי הסתיים בהצלחה. במערכת אף הביעו שביעות רצון מהנתונים שנאספו מהמערכות השונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully