וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה הישראלית נגד נשק להשמדה המונית: מערכת החץ החדשה

20.1.2017 / 7:40

העברת המערכת לידי צה"ל הוציאה מהאדישות רבים שהיו מעורבים בתהליך פיתוח חוד החנית של ההגנה האווירית. "כל הידע שנצבר במשך יותר מ-30 שנה ממוקד בטיל הזה", אמר סמנכ"ל התעשייה האווירית. ראש מנהלת חומה הוסיף: "יכולתנו להשמיד טילים גדלה"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: ניב מעוז

במערכת הביטחון התקשו להסתיר את ההתרגשות שלשום (רביעי) כאשר חיל האוויר קיבל לידיו באופן רשמי את מערכת ההגנה האווירית "חץ 3", שתהיה הראשונה במערכת שכבות ההגנה של צה"ל במקרה שטילים בליסטיים מאיראן או מכל מדינת אויב אחרת ישוגרו לעבר ישראל. "עבורי זה יום חג", אמר לוואלה! NEWS בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת הטילים והחלל. "כל הידע שנצבר בתעשייה האווירית במשך יותר מ-30 שנה ממוקד בטיל הזה. הוא קטן, זריז, ויודע להגיע לטווחים וגבהים רחוקים הרבה יותר מ'חץ 2'. הוא יגדיל את סיכוי ההרג של האיומים על מדינת ישראל, זו בשורה משמעותית".

לוי התייחס לייחודיות של המערכת ואמר כי "מדובר במערכת נשק פורצת דרך בכל תחום. המכ"ם שלה מתוחכם מאוד ויודע לטפל במגוון מטרות. מערכת השליטה והבקרה מאוד מתקדמת עם אלגוריתמים חכמים מאוד. בטיל יש את כל החוכמה שרק אפשר לחלום עליה, זו גולת הכותרת של הפיתוח. שם יושבים החומרים הכי אקזוטיים שרק אפשר לדמיין".

"כמי שהיה מהנדס הנחיה ובקרה שפיתח עם אחרים את הטיס האוטומטי עבור ה'חץ 1', היה מהנדס ראשי וראש התכנית של 'חץ 2', והציב את התצורה של 'חץ 3' כיעד, לראות את הפרויקט מתממש זו סגירת מעגל", אמר לוי בגאווה. "מדובר בפרויקט לאומי ששותפות בו תעשיות ביטחוניות רבות, לא רק התעשייה האווירית", הוסיף בהתייחסו לעובדה שתהליך הפיתוח נעשה בסיוע ומימון הממשל האמריקאי וחברת "בואינג".

עוד בוואלה! NEWS:
בצה"ל חוקרים: האם טבעת נגמ"ש השתחררה והביאה למותו של החייל?
צה"ל על המזל"ט שהתרסק בשטח לבנון: "לא הכיל מידע רגיש"
ליברמן החליט להאריך את כהונת איזנקוט בשנה: "רמטכ"ל מוערך"

ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
מיירט טילים מחוץ לאטמוספירה. ניסיוי במערכת ה"חץ 3"/משרד הביטחון

היכולת של המערכת ליירט את הטילים מחוץ לאטמוספרה היא קריטית במיוחד אם יהיה מדובר בטילים הנושאים ראש נפץ גרעיני או נשק אחר להשמדה המונית. ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, משה פתאל, הסביר כי "ל'חץ 3' יש משמעות גדולה מאוד בהגנה מפני איומים ארוכי טווח. בהתאם להנדסת היירוט, ככל שהמרחק מהקרקע הוא גדול יותר יש לך יותר הזדמנויות ליירט את האיומים האסטרטגיים על מדינת ישראל. באופן ישיר יכולת ההשמדה שלך גדולה יותר".

בשנים הקרובות יתקיימו ניסויים נוספים במערכת, שחלקן יבחן שדרוגי תוכנה. על המשך פיתוח דור המערכות הבא אמר פתאל: "יש כבר יוזמות וחלק מהטכנולוגיות נמצאות בתהליך פיתוח והבשלה. אנחנו תמיד משתדלים להיות לפחות צעד אחד לפני האויב. הנושא נמצא בשיח מול ארצות הברית". במקביל למסירת מערכת "חץ 3" הראשונה לידי חיל האוויר הישראלי, החל תהליך ייצור סדרתי של מיירטי "חץ 3", ש -50% ממנו מתרחש בארץ בהובלת התעשייה האווירית כקבלן ראשי בפרויקט ו-50% הנוספים בארצות הברית על ידי חברת בואינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מנהלת חומה במשרד הביטחון וה-MDA האמריקני מסרו את מערכת הנשק 'חץ 3' לחיל האוויר. משרד הביטחון
"מדובר במערכת נשק פורצת דרך בכל תחום". ה"חץ 3"/משרד הביטחון
מערכת החץ שלוש הגיעה לראשונה לחיל האוויר הישראלי, 18 בינואר 2017. דובר צה"ל
המערכת תהפוך למבצעית עוד השנה. טקס קליטת ה"חץ 3", אתמול/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully