וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הדסה סוגרים יממה לשביתת הרעב: "למען ילדינו שנותרו בחיים"

12 הורים הגיעו אתמול לגן סאקר שבבירה, חלקם בין התרוצצויות לטיפולים כימותרפיים, חלקם הורים למי שהבריא - וחלקם למי שכבר אינם. "הילדים שלנו סובלים. אם בג"ץ יתעלם - נחריף את הצעדים" אמרו. "אני לא פוליטית - אבל זה אקט של ייאוש"

עריכת וידאו: ניר חן

12 משתתפים בשביתת הרעב של הורי הדסה, שהחלה לפני כיממה. חלק מהם שובתים במאהל המחאה שהקימו בגן סאקר שבירושלים לפני כשבועיים, אך חלקם שובתים תוך כדי מסעות לבתי החולים המרוחקים, עבור הטיפולים הכימותרפיים של ילדיהם. אמש פנו להורים ששת הרופאים שהתפטרו בבקשה שיפסיקו את שביתת הרעב, אך ללא הועיל.

"אנחנו שובתים בגלל הבעיה המהותית – מציאת פתרון לילדים שלנו שסובלים", אמר הבוקר אורי יקיר ממיטת חוליה של בתו עדי בת הארבע בבית החולים שניידר לילדים שבפתח תקווה. "אחרי שהתעמתנו עם כולם כדי להגיע לפתרון שפוי, הבנו שצמרת משרד הבריאות לא מסוגלת להגיע לפתרון. התברר לנו שכל הבטחה שקיבלנו מהמשרד הייתה צ'ק ללא כיסוי", הוסיף בתסכול. "זה בלתי נתפס שבמדינה שלנו משבר כמו שלנו נגרר כל כך הרבה זמן".

עוד בוואלה! NEWS:
הורי הדסה פתחו בשביתת רעב: "שר הבריאות בוגד בילדים חולי הסרטן"
"אם הרופאים יקבלו את הפשרה - גם רוטשטיין ייאלץ להסכים לה"
רופאי הדסה משיבים אש לליצמן ורוטשטיין: "נלך לגישור רק בבג"ץ"

הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
הרופאים ביקשו מההורים להפסיק את שביתת הרעב. מאהל המחאה של הורי הדסה/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

עיניהם של ההורים נשואות כעת לדיון הגורלי שיתקיים מחר בבג"ץ, לאחר שהוקדם לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקווה שישים סוף לפרשה. "אני מאמין שהשופטים לא יתעלמו מהמצוקה של הילדים שלנו ואני מקווה שיהיה להם מספיק אומץ להסתכל על הנתונים ולומר אמירה ברורה, בלי לפחד", אמר יקיר. "צר לי שגררו רגליים כל כך הרבה זמן והדיון לא התקיים כבר לפני חודש. אנחנו נמשיך בשביתת רעב עד למציאת פתרון, הילדים שלנו צריכים את הטיפול שלהם בירושלים. אם בג"ץ יתעלם מהמצוקות שלהם, נחריף עוד יותר את הצעדים".

הפתרון האידאלי שאליו שואפים ההורים והרופאים היא הקמת מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בבית החולים שערי צדק – מהלך שאליו מתנגדים שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל המשרד נחרצות. זאת, בניגוד לאפשרות השנייה שבה הרופאים יכולים למצוא עצמם שוב במחלקה בהדסה בהוראת בג"ץ, לתקופת ניסיון או לאופן קבוע, תחת גישור הכפוף לבית המשפט. לאור משבר האמון המתוקשר בין הרופאים וההורים לבין מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, ששיקומו נראה כבלתי אפשרי, מדובר באפשרות שעדיפה הרבה פחות מבחינתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
שואפים להקים מחלקה חדשה בשערי צדק. מאהל המחאה של הורי הדסה/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

אם בג"ץ לא יכריע בפרשה, המחלקה בהדסה צפויה לעבוד תוך מחסור חמור ברופאים למשך תקופה ארוכה, ונכון לעכשיו אף במתוכנת מצומצמת ביותר של חולים, שנטשו לאחר עזיבת הרופאים ונאלצים כעת לנדוד בין בתי החולים המרוחקים לקבלת טיפול. בשבוע שעבר אמרו בכירים במשרד הבריאות לוואלה! NEWS כי אם הרופאים ירצו לחזור להדסה, שר הבריאות ליצמן יאלץ את פרופ' רוטשטיין לקבל את מתווה הנשיא ובכל מחיר, גם במחיר פרישתו מניהול בית החולים. מבחינת משרד הבריאות, שנחוש לסיים את המשבר בהקדם האפשרי, האפשרות עדיין על השולחן.

"עושה את זה גם למען ילדיי שבחיים"

ואולם, נדמה כי המאבק של הורי הדסה כבר ממזמן אינו רק שלהם. מדי יום מצטרפים אליו תומכים חדשים, בהם אנשי אקדמיה, תנועות נוער ובתי ספר שלמים מירושלים ומחוצה לה, שפוקדים את המאהל, מחזקים את ידיהם ומפגינים עמם. ביום שישי הקרוב צפויה תנועת הקיבוץ הדתי להצטרף אל מאהל המחאה, כמו גם הורים נוספים לילדים שהבריאו או מתו מהמחלה לאחר טיפולים ממושכים במחלקה לאורך השנים האחרונות, ונאבקים גם הם על "הרופאים שלהם".

ND הורים לילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בביה"ח הדסה הודיעו כי הם פותחים בשביתת רעב. מערכת וואלה! NEWS
הפך למאבק רבים. מפגינים מחוץ למאהל המחאה/מערכת וואלה! NEWS

אחת מהם היא ראומה מירון, אמו של תמיר מירון שהלך לעולמו לפני שנה וחודשיים בגיל 20 בשל גידול סרטני במוח מסוג גליובלסטומה מולטיפורמה ((GBM. "החלטתי לשבות רעב כי אני יודעת שהורים לילדים חולים לא ממש יכולים לעשות את המאבק הנוראי הזה במקביל למאבק הבלתי נסבל של המחלה", אמרה מירון. "אנחנו טופלנו במחלקה על ידי כל ששת הרופאים המופלאים האלו, ובעיקר ד"ר איריס פריד. הם טיפלו בנו במקצועיות, אישיות, אנושיות והמון אהבה. בזכותם תמיר מת עם חיוך על הפנים ואנחנו יכולנו להיפרד ממנו בקבלה".

לדבריה של מירון, "הצטרפתי לשביתה כדי שהילדים יקבלו כבר את הטיפול שלהם בירושלים. במקום לשבת באוהל ולהתעסק בהסברה הרופאים האלה צריכים לחזור להציל חיים, כי זה מה שהם עושים הכי טוב. זה בזבוז זמן לכולנו", הוסיפה. "לצערי, אין אמון יותר בהדסה. רוטשטיין מנהל את ליצמן במקום שזה יהיה הפוך. אין מי שיטפל באמת במצב הזה, ולכן אנחנו פונים לבג"ץ – הילדים סובלים, ההורים סובלים, והרופאים סובלים. אלו מלחמות מיותרות על הגב של ילדים וההורים שלהם. אני לא בנאדם פוליטי, אני גננת ומורה, אבל אין לנו ברירה אלא להתעסק בזה. זה אקט של ייאוש. אני עושה את זה גם למען ארבעת הילדים שלי שבחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully