וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הדסה פתחו בשביתת רעב: "שר הבריאות בוגד בילדים חולי הסרטן"

25.6.2017 / 17:12

נציג ההורים לילדים המטופלים במחלקה ההמטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסר כי "אנו מודעים לכך שמדובר בצעד לא פשוט, אך כלו כל הקיצים". המדינה הודיעה לבג"ץ כי היא מעוניינת ללכת להליך גישור

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ושמרית גולדשטיין

שבעה מהורי הילדים חולי הסרטן המטופלים במחלקה ההמטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם פתחו הערב (ראשון) בשביתת רעב באוהל השדה שהקימו בגן סאקר בירושלים. זאת, לטענתם, בשל "איבוד אמון מוחלט במערכת הבריאות", לאחר שהניסיונות לפתרון המשבר ולתיווך בין הנהלת הדסה, משרד הבריאות והרופאים שהתפטרו מהמחלקה לא צלחו.

אורי יקיר, נציג ההורים, טען במסיבת עיתונאים שבה החלה רשמית שביתת הרעב כי "קיבלנו היום עשרות שיחות מאישי ציבור, בבקשה שנימנע מהשביתה, אך כשאנו רואים את הסבל בעיני הילדים - אנו אומרים, 'עד כאן'". לדבריו, "אנו מודעים לכך שמדובר בצעד לא פשוט, אך כלו כל הקיצים. משרד הבריאות בראשות המנכ"ל והשר ממשיכים לבגוד בילדים חולי הסרטן בירושלים, ועל זה לא נשתוק".

עוד בוואלה! NEWS:
"אם הרופאים יקבלו את הפשרה - גם רוטשטיין ייאלץ להסכים לה"
ניצחון להורי הדסה: משרד הבריאות הסכים לכל דרישותיהם
רופאי הדסה משיבים אש לליצמן ורוטשטיין: "נלך לגישור רק בבג"ץ"

הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"איבוד אמון מוחלט במערכת הבריאות". מסיבת העיתונאים של ההורים בגן סאקר, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"כבר אין אמון במי שאמור לתת את הפתרון". מאהל המחאה בירושלים, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

"לצערנו, החל מיום רביעי האחרון, במהלך הפגישה שלנו אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין התחיל ספין פשוט נבזי, על ידי מנכ"ל משרד הבריאות", הוסיף יקיר. "במהלך הספין הזה, שיקרו גם מנכ"ל משרד הבריאות וגם שר הבריאות לנשיא, ולנו ההורים, שכל מטרתנו הייתה להביא לידי סיום את המשבר, בצורה השפויה ביותר שניתן לעשות את זה אחרי שמונה חודשים".

יקיר הוסיף כי משרד הבריאות חזר בו מהדרישות המרכזיות לחזרה למשא ומתן להשבת הרופאים למחלקה, למרות שניתנה לכך הסכמה בתחילה. הוא טען כי "אנו עדים לשקר גס ולחזרה מכל ההסכמות על ידי משרד הבריאות. במדינה שבה מנכ"ל המשרד מסוגל לשקר לנשיא המדינה במצח נחושה, לנו כבר אין אמון במי שאמור לתת את הפתרון למשבר הזה".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות בוועדת הרווחה והבריאות בכנסת, אוגוסט 2016. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
"ספין נבזי". מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי
הורי הדסה פותחים בשביתת רעב, מאהל המחאה בגן סאקר ירושלים 25 ביוני 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
"ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן". מאהל המחאה, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן השש שטופל במחלקה, הסביר מוקדם יותר היום כי "כל הגורמים אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה". לדבריו, "אין כל סיבה הגיונית לא לפתוח מחלקה בבית החולים שערי צדק. במצב הנוכחי ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן. זהו אובדן בלתי נסבל, שכן מספר המומחים בתחום הזה בכל המדינה מגיע לכ-40 רופאים בלבד".

מלבד יקיר ובן דור, משתתפים בשביתה שני הורים שילדיהם טופלו במחלקה ומתו לאחרונה, ושלושה הורים שילדיהם נמצאים במעקב. הרב אלכסנדר לוינזון, לשעבר הרב הראשי של משמר הגבול, הצטרף להורים בשביתת הרעב, לאות הזדהות ותמיכה בהם.

במקביל, המדינה הודיעה הבוקר לבג"ץ כי היא מבקשת ללכת להליך גישור במסגרת המשבר. בתשובת המדינה המקדמית שהוגשה לעתירה בנושא, נכתב כי "דרך המלך הנכונה לפתרון המשבר במחלקה להמטואונקולוגיה ילדים היא פנייה דחופה להליך גישור, או פנייה לכל מנגנון אחר שיוסכם על הצדדים".

שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"כולם מחכים לדיון". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, ועדכן כי פנה לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון בנושא המשבר בבג"ץ. בעקבות פנייתו הוקדם הדיון ליום שלישי בשעה 11:00. "המשבר נמשך זמן רב מדי, ונעשו ניסיונות גם על ידי באמצעות שר הבריאות, וגם נשיא המדינה ואחרים להגיע לפתרון. הניסיונות לא צלחו, הוגשה עתירה, וכולם מחכים לדיון".

שר הבריאות יעקב ליצמן הצטרף לראש הממשלה, וקרא לרופאים שהתפטרו לחזור לעבודתם, "תוך אימוץ הצעתנו להחזרת המצב לקדמותו, לתקופת ניסיון כדי לבחון את הדברים, ולהביא לסיום סבלם של הילדים החולים. זוהי שעת מבחן לכל הצדדים, לגלות אחריות לאומית לטובת הילדים וההורים".

אתמול יצאו ההורים בחריפות נגד מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, ובמכתב ששיגר עו"ד אליעד שרגא, המייצג את ההורים, לנשיא המדינה ראובן ריבלין, נכתב כי "מעשיו של פרופ' רוטשטיין הם בבחינת הזנב שמכשכש ברגולטור". על פי המכתב, הוא "מתעתע בהורי הילדים החולים, מתעתע ברופאים, מתעתע בתקשורת, מתעתע בשר הבריאות ובמנכ"ל משרד הבריאות, הוא אף לא ממצמץ ומתעתע בכבוד הנשיא".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"עושים פוליטיקה על גבנו". פרופ' רוטשטיין/מגד גוזני

הרקע לדבריו הנחרצים של שרגא הוא המכתב ששלח מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב לנשיא ביום חמישי האחרון, ובו הודיע על הסכמת המשרד לתנאים שהציבו הורי הילדים המטופלים במחלקה – עריכת ניתוחים להשתלת מח עצם לילדים אך ורק בתוך מחלקת ילדים; צמצום תיירות המרפא בבית החולים והכפפתה לידי מנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטרוב; והחזרת ששת הרופאים המתפטרים לתפקידם המקורי, בטרם החל המשבר עם הנהלת בית החולים. תנאים אלו עולים בקנה אחד עם דרישות הרופאים המתפטרים, בהובלת וינטרוב.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS במכתבו מיום חמישי הודיע בר סימן טוב כי הוא מקבל את התנאים שפורטו במכתב ממנכ"ל בית הנשיא הראל טובי וכי השר ליצמן תומך במתווה. הדבר נחשב להישג עבור ההורים והיווה בסיס איתן לחידוש המשא ומתן עם הרופאים המתפטרים. אלא שזמן קצר לאחר פרסום המתווה המוסכם הודיעה הנהלת הדסה כי אינה מתכוונת להזיז מתפקידו את מנהל המחלקה החדש ד"ר גל גולדשטיין שעבר למוסד מבית החולים שיבא בתחילת החודש, במינוי קבוע ובכפוף למכרז תקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully