וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי הדסה משיבים אש לליצמן ורוטשטיין: "נלך לגישור רק בבג"ץ"

הרופאים הפורשים תוקפים לראשונה את משרד הבריאות על מעורבותו במשבר "על חשבון הילדים החולים": "רוטשטיין ומשרד הבריאות מסתירים שאין להם תכנית לניהול המחלקה, כשבמשך חצי שנה מסכנים בהדסה חיי אדם בתמיכת המשרד". משרד הבריאות: "קוראים לרופאים להיכנס לגישור מידי"

צלמים זמניים מורשים

הרופאים הפורשים מבית החולים הדסה עין כרם תקפו הבוקר (רביעי) את משרד הבריאות בגין תמיכתו בהנהלת בית החולים במאבק סביב התפטרותם, "על חשבון הילדים החולים", כהגדרתם.

"לפרופ' לרוטשטיין אין תכנית סבירה לניהול המחלקה, ומשרד הבריאות יודע את זה ומסתיר מידיעת הציבור, בעוד שבמשך חצי שנה מסכנים חיי אדם בתמיכת המשרד", כתבו הרופאים במכתב שפרסמה עורכת דינם אורנה לין, "ליצמן (שר הבריאות, ר"ב) לא הציע שום פתרון ולא הסכים מעולם לגישור".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "יש להצטער על כי הרופאים שוב דחו הצעה לגישור וחזרו בהם מהסיכום ביום חמישי. אנחנו חוזרים וקוראים להם לשים את כל השיקולים האחרים בצד ולהיכנס לגישור מידי לטובת הילדים היקרים לאחר שכבר אמרנו שאנחנו מוכנים להחזיר את המצב לקדמותו".

טרגדיה נדירה: תינוקת מתה מאיידס בבית החולים הדסה. גדעון צנטנר
בית החולים הדסה עין כרם/גדעון צנטנר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי הרופאים, "אנחנו נשאר נאמנים לעצמנו, על אף שהפגיעה האישית בנו היא מעל ומעבר למה שנעשה אי פעם לרופא שיצא להגנת חוליו".

על ההצעה לעבור להליך גישור, שקיבלו ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמרו הרופאים: "אנחנו אלו שהציעו גישור כמהלך אחרון במשבר. משרד הבריאות מעולם לא נתן את הסכמתו המסודרת להליך של גישור, ולא הציע הצעה אחת לפיתרון המשבר. כל מה שנעשה הוא הכפשה שלנו בתקשורת. לכן - נלך לגישור דחוף אך ורק בחסות בג"ץ".

(עדכון ראשון: 11:47)

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
מנהל הדסה זאב רוטשטיין/מגד גוזני

בבית החולים שערי צדק הודיעו הבוקר כי עצרו את המגעים עם הרופאים המתפטרים לפני כארבעה חודשים, וכי המנכ"ל פרופ' יונתן הלוי הבהיר מאז פעמיים כי אינו מתכוון להקים מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים – למרות עתירת הורי הילדים לפתוח מחלקה כזאת.

במכתב פומבי בשם הנהלת בית החולים, האשים הלוי את "יוצרי המשבר", כדבריו, בנסיונות להטיל על שערי צדק את האשמה – ובכך "להסיט את האש מהתפטרות הרופאים מהדסה, שהיא תוצאה של משבר אמון קשה בינם לבין ההנהלה, וכך הוא צריך להיפתר. משבר יחסי העבודה בין ששת רופאי המחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים הדסה לבין הנהלת בית החולים, הוא משבר מצער למערכת הבריאות כולה. המרכז הרפואי שערי צדק אינו צד לסכסוך העבודה ומייחל לסיומו במהרה".

המכתב פורסם על רקע פרסום אמש בחדשות ערוץ 2 ולפיו נרקמה תוכנית מתואמת בין הנהלת שערי צדק לרופאים לסגירת המחלקה בהדסה ומעבר כלל העובדים בה אל בית החולים המתחרה.

ההורים אמרו בתגובה לוואלה! NEWS: "כל רופא שעובד בסביבת עבודה שלא נעימה לו צריך לשאוף לעבור למקום שמחבק אותו. עשו סיפור ממשהו ידוע וקיים, רק כי מנסים להציג אותם כרופאים נוטשים".

השר ליצמן התייחס הבוקר לדברים ואמר: "אני חוזר ומדגיש, לא תהיה מחלקה בשערי צדק. זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי כשר. אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לבית החולים במחשכים. זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק".

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
"לא נקלוט את הרופאים". שערי צדק/מור שאולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully