וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מחאת המילואימניקים: תיבחן הרחבת זכויות הסטודנטים המשרתים

26.6.2017 / 19:32

צוות מקצועי של המועצה להשכלה גבוהה ינסה להתאים את זכויות הסטודנטים גם למשרתי המילואים. בין האפשרויות שנבחנות: סיוע לסטודנטים שנקראו לגיוס חירום בצו 8, הטבות למשרתי מילואים שבת זוגם ילדה תינוק וסיוע לבני זוג של משרתים

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
חיילי מילואים/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

צוות מקצועי של המועצה להשכלה גבוהה ייבחן את הרחבת זכויותיהם של סטודנטים שבן או בת הזוג שלהם משרתים במילואים – כך נמסר היום (שני) ממשרד החינוך. זאת, ברקע מחאתם של חיילי המילואים על הקושי לסיים את לימודיהם האקדמיים בשילוב עם שירותם, כפי שפורסם בשבוע שעבר בוואלה! NEWS. הצוות יבחן גם את הרחבת הזכויות של סטודנטים שנקראו לגיוס חירום בצו 8 ויגיש את המלצותיו למל"ג בחודשים הקרובים.

הצוות מקצועי יבחן, בין היתר, את הצורך בתיקון כללי זכויות הסטודנט כך שיכללו התאמות לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים, והוספת התאמות נוספות. אחת האפשרויות שהצוות יבחן היא אימוץ ההתאמות בדומה להטבות הניתנות לסטודנטים שבת הזוג שלהם ילדה תינוק. הצוות כולל חברי מל"ג, אנשי אקדמיה ונציגי סטודנטים. הצוות עצמו הוקם בהמשך להחלטת הממשלה שביקשה מהמועצה לבחון את הצורך בעדכון הכללים בנושא.

לקריאה נוספת:
משרתי מילואים באקדמיה זועמים: "נאבקים כדי לסיים את התואר"
השירות פוגע בסטודנטים: אלו המוסדות שמקשים על המילואימניקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2012 המל"ג קבעה שורה של כללים מוכח חוק זכויות הסטודנט, שחייבו את המוסדות להשכלה גבוהה במתן התאמות לסטודנטים המשרתים במילואים. לטענת המועצה, מאז קביעת הכללים התקבלו פניות ספורות בלבד של סטודנטים שלא קיבלו את הזכויות שלהם כנדרש ובמרבית המקרים המוסדות להשכלה גבוהה הקפידו על שמירת הכללים כמתחייב בחוק.

למרות טענות המל"ג, חיילי מילואים רבים זועמים על הפגיעה בלימודיהם. עמיחי שיקלי, מפקד פלוגה במילואים מקיבוץ חנתון, פרסם בשבוע שעבר פוסט בפייסבוק שזכה לאלפי שיתופים, ובו כתב: "בעוונותיי אני מפקד פלוגה במילואים והשנה יש לנו הזכות לעשות שבועיים אימון גדודי בחודש יולי - שיא תקופת המבחנים של הסטודנטים שחלקם נדרשים לוותר על שלושה- ארבעה מועדי א' ולהיכנס אחר כך לסחרור של השלמות ומועדי ב'. לאלה שלומדים מקצועות הנדסה ומדעים מדובר במשימה בלתי אפשרית, בסיכון של סמסטר שלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קו חכם עם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס בנושא תרגיל וביקורת פתע מטכ"ליים בגזרת פיקוד הצפון יוני 2017. דובר צה"ל
קו חכם עם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס בנושא תרגיל וביקורת פתע מטכ"ליים בגזרת פיקוד הצפון יוני 2017/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איך יכול להיות שאותו קומץ קטנטן של סטודנטים לוחמים שנכנסים מתחת לאלונקת השירות הקרבי במילואים זוכה לכתף קרה מהמוסדות האקדמיים?", תהה שיקלי. "איך יכול להיות שמוסדות האקדמיה לא פורשים בפניהם שטיח אדום בדרך אל ובחזרה מהמילואים?". במקביל, מכון "מאגר מוחות" פרסם סקר שערך בקרב כ-11 אלף סטודנטים מדרג את המכללות והאוניברסיטאות על פי מידת הסיוע שהסטודנטים המשרתים במילואים חשים שהם מקבלים ומידת הפגיעה בלימודים הנגרמת להם. תלמידי המרכז הבינתחומי בהרצליה הביעו את המידה הגבוהה ביותר של שביעות רצון מיחס המוסד כלפיהם. במקום השני נמצא הטכניון ובשלישי המכללה למינהל. בתחתית הרשימה נמצאת האקדמית תל אביב-יפו ואת המקום הלפני אחרון חולקות אוניברסיטת תל אביב, והמכללות סמי שמעון, פרס ובית ברל.

"המילואימניקים הם הגיבורים האמתיים של החברה הישראלית, שבכל רגע נתון מוכנים לעזוב את הבית והעבודה ולצאת לשירות המולדת", אמר היום שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט. "מחובתנו לעשות את ההתאמות הנדרשות עבור אותם סטודנטים המשרתים במילואים ולאפשר להם לצאת לשירות בראש נקי, כשהם בטוחים בכך שהלימודים שלהם או של בנות זוגם לא יפגעו".
יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במל"ג, פרופ' יפה זילברשץ, אמרה כי "המל"ג מחויב להצלחתם של הסטודנטים משרתי המילואים הן בזירה הצבאית והן בזירה האקדמית. לשמחתי מאז התיקון לחוק, המוסדות האקדמיים מאפשרים לסטודנטים משרתי המילואים את מלוא ההתאמות להן הם זכאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully