וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הדסה איימו לנטוש את הגישור - וליצמן הגיע לשיחות

נציג הורי הילדים המטופלים בבית החולים בירושלים טען, לפני הגעתו של שר הבריאות לבית המשפט העליון, כי הוא "שולח פקידים במקומו שלא מסוגלים לקבל החלטות". משרד הבריאות: "מכשילים את תהליך הגישור בטענות סרק"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: נועה לוי

הורי הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים הודיעו אמש (חמישי) למגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין כי בכוונתם לנטוש את הליך הגישור בינם לבין נציגי משרד הבריאות והנהלת הדסה. זאת, לדברי עורך הדין אליעד שרגא המייצג את ההורים, לאור כך ששר הבריאות יעקב ליצמן "לא מוצא לנכון לטרוח ולהגיע לדיונים".

עו"ד שרגא עוד ציין כי חרף חוסר ההתקדמות בהליך הגישור בין הצדדים, השר ליצמן "שולח פקידים במקומו, שדוחים כל הצעה שעולה על הפרק ואינם מסוגלים לקבל החלטות". בהודעתם, הבהירו ההורים: "לא ייתכן שילדינו נמצאים בסכנת חיים, והשר לא טורח להשתתף בגישור כל כך חשוב". הם קוראים לליצמן "להראות רצינות" ולהשתתף בדיונים, ואם לא יעשה כך, הם איימו בפרישה מהמגעים. שעות ספורות לאחר הודעת ההורים, ליצמן הגיע לבית המשפט העליון, שם נערכים המגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
הוועדה שבדקה את המחלקה בהדסה הגישה את מסקנותיה: "תפקוד נאות"
במחאה על הכרעת בג"ץ: הורי הילדים בהדסה הפגינו בכניסה לירושלים
הורי הדסה פתחו בשביתת רעב: "שר הבריאות בוגד בילדים חולי הסרטן"

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
"דוחים כל הצעה לפתרון". הנציגים בכניסה לישיבות הגישור, השבוע/נועם מושקוביץ
שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"להראות רצינות". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

ממשרד הבריאות נמסר כי "אנו מצרים על כך שמי שאמור לייצג את טובת הילדים וההורים מחפש דרכים למצוא אזכורים לשמו בתקשורת, תוך שימוש בטענות סרק שאין להן בסיס, במטרה לדחות כל הצעה לפתרון". על פי הודעת המשרד, "אינטרסנטים וטרמפיסטים שאינם רואים את טובת הילדים מכשילים את תהליך הגישור ומונעים פעם אחר פעם כל סיכוי להגיע לפתרון המשבר".

עוד נטען בתגובת משרד הבריאות לאיומי הפרישה של ההורים כי "ההתנהלות של עו"ד שרגא מחבלת בהליכי הגישור ופוגעת בשופט רובינשטיין ובמאמציו הכנים". בעקבות זאת, לדברי משרד הבריאות, "כנראה שלא נותרה ברירה אלא להביא את ההכרעה לידי בג"ץ".

פרופ' ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית, קרא לצדדים "לחדול מהאשמות ולחזור למתווה הגישור תחת חסות בג"ץ, כדרך היחידה לפתור את המשבר החמור". לטענתו, "על משרד הבריאות לשמש כגורם מקצועי אמיתי ולהבין צרכים של ילדים חולים, הורים ורופאים, להימנע מהשמצות והטלת אחריות ולקדם רעיונות אמיתיים ליציאה מהמשבר".

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
בוחן את המסגרת המתאימת להחזרת הילדים לרופאיהם. השופט רובינשטיין/נועם מושקוביץ

מאמצי הגישור כללו בשלושת הימים האחרונים פגישות מרתוניות של נציגי הצדדים עם המגשר רובינשטיין. השיחות אמורות להתחדש ביום ראשון הקרוב, במהלכו נדרש רובינשטיין להגיש דוח עדכון לחבר השופטים. הפתרונות השונים שהוצעו עד כה לא התקבלו, והצדדים ממשיכים להתבצר בעמדותיהם.

בין ההצעות שעלו, החזרת הרופאים למחלקה בהדסה לצד הצוות החדש שגויס, לתקופת מבחן של חצי שנה שלאחריה ייבחן המשך העסקתם ברקע יחסיהם העכורים עם מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין. הצעה נוספת היא הקמת מחלקה נוספת בתוך הדסה שאליה ייקלטו הרופאים בתפקידיהם הקודמים.

שני הפתרונות האלה מתבססים על המתווה שהציג הנשיא ראובן ריבלין ולו הסכימו בשבוע שעבר נציגי ההורים ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. עם זאת, הרופאים מתנגדים כעת לשוב להדסה, ונראה כי הצעות אלה ייאלצו לרדת משולחן הדיונים.

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
"התנהלותו מחבלת בהליכי הגישור". עו"ד שרגא/נועם מושקוביץ

רובינשטיין כעת ממקד את המתווה המתגבש בהחזרת הילדים לטיפול אצל רופאיהם, והוא בוחן את המסגרת המתאימה לכך. אם הרופאים לא ישובו להדסה, החלופה הריאלית ביותר תהיה פתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק. אולם אז יהיה על רובינשטיין לשכנע את נציגי משרד הבריאות, שמתנגדים לכך באופן מוחלט.

במקביל, שר האוצר משה כחלון הודיע אתמול כי הוא נענה לבקשת ההורים להצטרף לצוות הגישור. ההורים ביקשו את הצטרפותו, לטענתם, כדי להפריך את טענות משרד הבריאות לפיהן פתיחת מחלקה נוספת גובה עלויות גבוהות שאין להן תקציב. עם זאת, כחלון לא יצטרף לדיונים עצמם כבר בשלב הזה.

(עדכון ראשון: 9:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully