וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח העבריין באשקלון: "החיסול המשמעותי ביותר בשנים האחרונות"

27.6.2017 / 8:15

העבריין הבכיר שימש יעד מודיעיני של המשטרה והיה במשך שנים על הכוונת של גורמים שונים בעולם התחתון באזור הדרום. הוא קיבל איומים ישירים על חייו, ובני משפחתו אף עורבו בעל כורחם במלחמות הפשע שבהן היה מעורב. צו איסור פרסום הוטל על החקירה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

הגבר שנהרג בפיצוץ מכוניתו הלילה (שלישי) באשקלון הוא בכיר בארגון פשע בדרום ויעד מודיעיני של המשטרה - כך עולה מחקירת האירוע. זה שנים שהעבריין הבכיר היה על הכוונת של גורמים שונים בעולם התחתון באזור הדרום. בעבר הוא אף קיבל איומים ישירים על חייו, ובני משפחתו עורבו בעל כורחם במלחמות הפשע שבהן היה מעורב.

כעת, עולה השאלה אם העבריין, ששימש יעד מודיעיני, היה מאובטח בידי המשטרה. רכבו של העבריין התפוצץ סמוך לשעה 4:00 בשדרות דרום אפריקה בעיר. לאחר שהאש כובתה צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. בינתיים, צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה, כמו גם על זהותו של האיש.

גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי העבריין היה דמות בכירה בארגון פשע וחיסולו הוא "המשמעותי ביותר בשנים האחרונות בעולם הפשע". במשטרה בודקים אם חיסולו קשור לרצח פלילי אחר שאירע בנתניה לפני כמה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS
הבית הלבן: זיהינו היערכות סורית למתקפה כימית נוספת
הוועדה שבדקה את המחלקה בהדסה הגישה את מסקנותיה: "תפקוד נאות"
הישג לטראמפ: העליון ביטל את רוב המגבלות על צו ההגירה

העבריין שחוסל באשקלון הלילה 27 ביוני 2017. ערוץ 10, צילום מסך
העבריין שחוסל/צילום מסך, ערוץ 10
חשד לרצח באשקלון, גבר נהרג בפיצוץ מכונית. חטיבת דובר המשטרה
אשקלון, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

"כשהגענו למקום ראינו כלי רכב בוער ולא ניתן היה להתקרב", סיפר פרמדיק מד"א אריאל פלאוט, שהגיע לזירת הפיצוץ באשקלון. "לאחר פעולות של הכבאים ראינו בכיסא הנהג גבר עם כוויות קשות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

לפני כשבועיים חוסל העבריין רומן אנטון, בן 43 מראשון לציון, מהלך פגישה של צמרת ארגון הפשיעה של משפחת לביא ברחובות. הוא נמצא ירוי בעשרות קליעים בכל חלקי גופו בשדה הסמוך לאזור התעשייה בעיר.

בהודעה רשמית שפרסמה המשטרה היא הודתה כי הנרצח ברחובות היה אמור להימצא תחת פיקוח משטרתי. שעות אחרי הרצח קיים מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ישיבת הערכת מצב במטה מחוז המרכז בהשתתפות מפקד המחוז ניצב מוטי כהן וצמרת הפיקוד.

זירת פיצוץ הרכב באשקלון הבוקר 27 ביוני 2017. שי מכלוף
אשקלון, הבוקר/שי מכלוף

במשטרה ומחוץ לה נמתחת ביקורת קשה על המפכ"ל, כמו גם על מפקד המחוז ניצב מוטי כהן וראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי. לדברי קצין בכיר לשעבר, העובדה שלא מונה צוות חקירה או ועדת בדיקה לבחינת התנהלות המשטרה בנפרד מהחקירה הפלילית בנוגע לרצח, "היא לא הגיונית".

"יש פה חשש ממשי שקצינים ושוטרים ישבשו הליך בדיקה שכזה", הבהיר הבכיר לשעבר. "אני חושש שאנשים עכשיו מתאמים גרסאות וסוגרים עסקות ברוח 'תשמור עליי ואשמור עליך'". קצין מכהן הוסיף כי "התוצאה היא חמורה. עבריין שהיה בפיקוח נרצח לעיני בלשים – זו תקלה, תקלה חמורה שחייבים לבדוק". הוא הבהיר כי "יש נהלים, יש פקודות ויש תרגולות גם למצב כזה".

זירת פיצוץ הרכב באשקלון הבוקר 27 ביוני 2017. שי מכלוף
אשקלון, הבוקר/שי מכלוף
חשד לרצח באשקלון, גבר נהרג בפיצוץ מכונית. חטיבת דובר המשטרה
אשקלון, הלילה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully