וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בסוריה מהדהדת ברמת הגולן: "הימים האחרונים חריגים"

26.6.2017 / 17:55

שלושה ימים רצופים של זליגות מעברו השני של הגבול הובילו את צה"ל להרחיק לסירוגין את החקלאים ולעיתים אף לאסור על כניסת מטיילים לקרבת הגבול. התיירים הזרים מספרים כי "מעולם לא היו קרובים כל כך למלחמה", אך תושבי האזור לא נלחצים: "רגילים לקולות הנפץ"

צילום: מאיר ועקנין, עריכה: ניר חן

עשר פצצות המרגמה שנורו ביום שבת מסוריה והתפוצצו בשטח ישראל, לצד הזליגות הנוספות אתמול והיום (שני), הגבירו את המתיחות הביטחונית ברמת הגולן. תמרות אש ועשן שנצפו לכל אורך בקעת קוניטרה, ולוו בקולות ירי של תותחים ומקלעים, הובילו את צה"ל לא לקחת סיכונים להרחיק לסירוגין את החקלאים ולעיתים אף לאסור על כניסת מטיילים למצפה קוניטרה המתוייר, ולמטעים הנמצאים למרגלותיו וצמודים לגבול הסורי.

"זה מעורר אימה, כי זה הכי קרוב שהייתי אי פעם למלחמה", סיפר אדי, תייר מארצות הברית שביקר בהר בנטל, הצופה על זירת הקרבות. "אני בא מלוס אנג'לס", הסביר. "אני שומע על המלחמה הקשה בסוריה בחדשות, אבל שם אתה לא באמת רואה או מבין את זה. כאן, אתה ממש רואה את מה שקורה בעיניים שלך, זה ממש סוריאליסטי".

עוד בוואלה! NEWS:
הזליגה מסוריה נמשכת: נפילות בגולן; צה"ל תקף יעדים של צבא אסד
תיעוד: צה"ל תוקף מהאוויר טנקים ועמדות של משטר אסד
בתגובה לזליגת הירי: צה"ל תקף בסוריה; דיווחים על הרוגים

רמת הגולן, גבול סוריה בעקבות זליגת הלחימה 25 ביוני 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"זה ממש סוריאליסטי". הלחימה בסוריה, מהר בנטל/מערכת וואלה!, מאיר וקנין
רמת הגולן, גבול סוריה בעקבות זליגת הלחימה 25 ביוני 2017. מאיר וקנין, מערכת וואלה!
"בדרך כלל יש פיצוץ פה, פיצוץ שם". התצפית בהר בנטל, אתמול/מערכת וואלה!, מאיר וקנין

למרות המתיחות הביטחונית החריגה השוררת כבר שלושה ימים ברמה, הבוקר נרשמו עומסים כבדים של מטיילים ברמת הגולן ובגליל העליון. יובל סטטמן, מדריך תיירים שהגיע להר בנטל, סיפר "היום הזה שונה מכל יום אחר, כי היום יש הרבה יותר פיצוצים". לדבריו, "בדרך כלל יש פיצוץ פה, פיצוץ שם, אבל מה שקורה כאן היום, לפחות בשבילי, הוא חריג". הוא הבהיר כי "המטיילים שהבאתי לא חוששים. הם באו לראות את הגולן, אבל הם מרגישים בעיקר עצב נוכח מה שקורה בצד השני של הגבול. בצד הזה של הגבול, כמו בכל הארץ, הם מרגישים מאוד בטוחים".

חברי קיבוץ מרום גולן הסמוך רגילים לקולות הנפץ ולמראות ענני העשן בצדו הסורי של הגבול, אולם גם בעיניהם הימים האחרונים נרשמו כחריגים. "זה התחיל בשבת בבוקר", סיפר זכריה שנפר, חבר הקיבוץ. "היה רעש נוראי של פיצוצים והיו גם זליגות לכיוון של המטעים שלנו, כשבאותה שעה הבן שלנו עבד שם".

צילומים בגבול בעקבות זליגת הירי מסוריה 25 ביוני 2017. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"שומעים על המלחמה בחדשות". תיירים בהר בנטל, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר
צילומים בגבול בעקבות זליגת הירי מסוריה 25 ביוני 2017. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
"הרעידות דווקא מרדימות אותי". הלחימה בסוריה, מהר בנטל/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

"הפיצוצים ומראות העשן ממשיכים גם היום, ברמות שהרבה זמן לא הכרנו באזור הזה", הבהיר שנפר. עם זאת, הוא סיפר כי "אנחנו לא חוששים בכלל". לדבריו, "אנחנו מאוד זהירים ומקבלים מהצבא התרעות בצורה מסודרת".

ילדי ונערי הקיבוץ, שהתבגרו בצל הלחימה בסוריה, התרגלו כבר למציאות המסלימה לעתים ומפירה במקצת את שגרת החיים שלהם. "אני רגיל לשמוע את קולות הנפץ הללו מאז שהייתי ילד", סיפר אחד מנערי הקיבוץ, בן 17. "בלילה האחרון היה לי אמנם קשה בהתחלה להירדם כי הפיצוצים הרעידו את החדר שלי, אבל אחר כך הרגשתי כמו בפעמים הקודמות, שהרעידות של החדר דווקא הרדימו אותי כמו תינוק שמנדנדים את העריסה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully