וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד דרום במסר לחמאס: "במערכה הבאה תופתעו בכל מקום"

21.6.2017 / 20:34

בטקס חגיגות 30 שנים להקמת אוגדת עזה, הבהיר אייל זמיר כי "האחריות כולה על חמאס". הוא ציין כי "נמשיך לחזק את יכולותינו, מעל הקרקע ומתחת לקרקע", אך הוסיף: "שקט יענה בשקט". לדבריו, "בכל מערכה עתידית, עלינו לפעול מהר ורחב"

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו: יניר יגנה

מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, העביר הערב (רביעי) מסר ברור לארגון חמאס. בדבריו בטקס חגיגות 30 שנים להקמת אוגדת עזה, הדגיש זמיר את מוכנות צה"ל כל עוד חמאס ימשיך להוות גורם מאיים על ישראל, אולם הבהיר: "שקט יענה בשקט".

"האחריות כולה על חמאס", הוסיף זמיר. "חמאס משקיע את מרב המשאבים הקיימים ברצועה בהמשך פיתוח יכולותיו הצבאיות על חשבון אזרחי הרצועה". לדבריו, "אנחנו נמשיך לחזק את יכולות האוגדה בכלל הממדים ולכל מגוון האיומים, מעל הקרקע ומתחת לקרקע. במערכה הבאה נדאג לכך שהאויב לא יהיה בטוח, ובכל מקום הוא יופתע". הוא הבהיר כי "נמשיך לחזק את היכולות ההתקפיות מתוך הבנה שבכל מערכה עתידית עלינו לפעול מהר ורחב".

עוד בוואלה! NEWS:
גורמי ביטחון: "למנוע משבר בעזה - מבלי לשמש חבל הצלה לחמאס"
צה"ל ביצע פיצוץ מבוקר בגבול הרצועה; דובר צה"ל: "מהלך שגרתי"
"אלה לא חיים": מערכת הבריאות בעזה קורסת בשל המחסור בחשמל ובתרופות

טקס מינוי מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר במחנה הקריה. אוקטובר 2015. דובר צה"ל
"חמאס משקיע ביכולות צבאיות, על חשבון האזרחים". זמיר והרמטכ"ל איזנקוט/דובר צה"ל

על פי מעקב וואלה! NEWS, העבודות להקמת הקיר הסלארי בגבול רצועת עזה, שנועד למנוע חפירת מנהרות לעומק שטח ישראל, הואצו בעת האחרונה. הקבלנים בשטח הרחיבו משמעותית את כמות המקומות שבהם מתבצעות החפירות, ובהתאמה את כמות הכלים שפועלים במקביל כדי לבצע קידוחים ולהזרים בטון אל עומק הקרקע.

בתחילת השבוע הכריז סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, חליל אל-חיה, במסיבת עיתונאים שכינס בעיר עזה, כי "אנחנו לא ניזום מלחמה, אבל המשך המצור על עזה הוא מסוכן". לדבריו, "אנחנו בחמאס לא מתכוונים ליזום מלחמה ואנחנו לא צופים מלחמה בקרוב. זאת ההערכה המדינית שלנו, כי אנחנו לא מעוניינים - וגם הכיבוש אומרים שהם לא מעוניינים".

עוד באותו נושא

משבר החשמל נמשך - ובעוטף עזה מודאגים: "זה שקט מדומה"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשך המצור הוא מסוכן". אל-חיה, השבוע בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות גבוהה באזור הגבול בין רצועת עזה לישראל, לאחר כמה מקרים של עימותים עם כוחות צה"ל במהלך הפגנות של פלסטינים סמוך לגדר המערכת. זאת, בין היתר, על רקע משבר החשמל ברצועה וההחלטה הישראלית לצמצם את אספקת החשמל לעזה, לאחר שהרשות הפלסטינית הודיעה כי תשלם רק חלק מעלותה.

גורמים במערכת הביטחון העריכו לאחרונה כי הפחתת החשמל במהלך חג הרמדאן עלולה להוביל להידרדרות ביטחונית ברצועה. לדברי הגורמים, מצוקת הרחוב הפלסטיני, שעד כה קיבל בממוצע ארבע שעות חשמל ביום – רובו ככולו מישראל – עשויה להידרדר למחאה אלימה וההשלכות עלולות להתבטא בפעילות נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully