וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ביצע פיצוץ מבוקר בגבול הרצועה; דובר צה"ל: "מהלך שגרתי"

20.6.2017 / 19:22

הפיצוץ באזור כיסופים מגיע על רקע מתיחות גבוהה באזור הגבול, בעקבות שורת עימותים בין מפגינים פלסטינים לכוחות הישראליים בשבועות האחרונים. גורמים ביטחוניים התריעו מפני הידרדרות ביטחונית בעקבות משבר החשמל

צילום: רויטרס

כוחות צה"ל ביצעו היום (שלישי) פיצוץ מבוקר באזור כיסופים, בסמוך לגבול רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ב"פיצוץ שגרתי", ולא נמסר מידע נוסף בנוגע לנסיבות הפיצוץ.

בשבועות האחרונים נרשמה מתיחות גבוהה באזור הגבול בין רצועת עזה לישראל, לאחר כמה מקרים של עימותים עם כוחות צה"ל במהלך הפגנות של פלסטינים סמוך לגדר המערכת. זאת, בין היתר, על רקע משבר החשמל ברצועה וההחלטה הישראלית לצמצם את אספקת החשמל לעזה, לאחר שהרשות הפלסטינית הודיעה כי תשלם רק חלק מעלותה.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לאחר החלטת הקבינט: החלה הגבלת אספקת החשמל לעזה
ליברמן על המשבר בעזה: "אם הפלסטינים ישלמו – הם יקבלו חשמל"
הרשות הפלסטינית: "השתלטות חמאס על עזה - נכבה שנייה לעמנו"

מפגין פלסטיני מחזיק בדגל פלסטין במהלך עימותים עם כוחות ישראליים במחאה על צמצום אספקת החשמל לעזה, סמוך לח'אן יונס, דרום הרצועה. רויטרס
מפגינים בדרום הרצועה, היום/רויטרס

גם היום נערכה הפגנה באזור הגבול, במחאה על קיצוץ אספקת החשמל, ובכלי התקשורת הפלסטיניים דווח על ירי של צה"ל לעבר המפגינים, כולל ירי רימוני גז מדמיע. בסוף השבוע האחרון, דווח כי לפחות ארבעה פלסטינים נפצעו מירי צה"ל בגבול הרצועה, ליד נחל עוז. כוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובהם גז מדמיע.

בתחילת השבוע הכריז סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, חליל אל-חיה, במסיבת עיתונאים שכינס בעיר עזה, כי "אנחנו לא ניזום מלחמה, אבל המשך המצור על עזה הוא מסוכן". לדבריו, "אנחנו בחמאס לא מתכוונים ליזום מלחמה ואנחנו לא צופים מלחמה בקרוב. זאת ההערכה המדינית שלנו, כי אנחנו לא מעוניינים - וגם הכיבוש אומרים שהם לא מעוניינים". עם זאת, אל-חיה מסר "כל הכבוד וההערכה למשפחות שמרשות לבניהם להתעמת עם הכובש בגבול הרצועה", בהתייחסות לעימותים האחרונים עם כוחות צה"ל.

גורמים במערכת הביטחון העריכו לאחרונה כי הפחתת החשמל במהלך חג הרמדאן עלולה להוביל להידרדרות ביטחונית ברצועה. לדברי הגורמים, מצוקת הרחוב הפלסטיני, שעד כה קיבל בממוצע ארבע שעות חשמל ביום – רובו ככולו מישראל – עשויה להידרדר למחאה אלימה וההשלכות עלולות להתבטא בפעילות נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully