וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדף חייתי: תיעוד נדיר של מאבק בין זאב ליעל במצוקי מדבר יהודה

למרות שהזאבים פעילים לרוב בשעות הלילה, פקח של רשות הטבע והגנים חזה במראה נדיר בשמורת הטבע עין גדי. שתי החיות הציגו את יכולותיהן בקפיצה ובריצה, אולם גדי היעל החליק – ונאלץ להיכנע לטורף

צילום: מתן בוגומולסקי, פקח רשות הטבע והגנים, עריכה: יוסי אלטר

בסוף השבוע האחרון זכה מתן בוגומולסקי, פקח רשות הטבע והגנים בשמורת הטבע עין גדי, לחזות במראה נדיר של מרדף שניהל זאב נחוש אחר גדי של יעל. בתיעוד המחזה במצוקי מדבר יהודה, מציגות כל אחת מהחיות את יכולותיה בקפיצה ובריצה מהירה בין המצוקים. עם זאת, לבסוף הגדי החליק על אחת מהגבעות ונכנע לזאב הטורף.

ברשות הטבע והגנים ציינו כי מרדף כזה הוא טבעי, ומהווה סימן למערכת אקולוגית מתפקדת בה ישנן חיות טורפות מול חיות נטרפות. ברשות הוסיפו כי עבור חלק מהאנשים מראה זה עלול להיתפס כלא פשוט, אולם חשוב לאפשר את הפעילות ואת התפקוד הטבעי, על מנת לקיים שמורת טבע בריאה.

עוד בוואלה! NEWS:
בים התיכון הם בסכנת הכחדה ובארץ – משגשגים: תעלומת הכרישים בישראל
תגלית מדעית מרעישה בקישון: צמח מים שנכחד לפני יובל אותר באזור
דומה לאדם, אך לא מזדקן: המכרסם שגילה את הסוד ונשאר צעיר לנצח

ראשוני. תיעוד נדיר ומרתק לאור יום של זאב במרדף נחוש אחר גדי של יעל. מערכת וואלה! NEWS
לא להאכיל את הזאבים. תיעוד המרדף/מערכת וואלה! NEWS

גם לפקחים, על פי הודעת הרשות, קשה לעתים שלא להתערב לטובת הגדי, אולם אם יעשו זאת, הזאבים שבשמורה, שלהם יש תפקיד משמעותי בטבע, עלולים להיפגע. המרדף, שתועד באופן נדיר באור יום, מצביע כנראה על כך שהזאבים – הפעילים בעיקר בלילה – מעמידים דור חדש של צאצאים בתקופה זו של השנה, ונדרשים על כן לכמות מזון רבה.

עם זאת, ברשות הטבע והגנים הדגישו כי למטיילים בשמורות הטבע ובמקומות אחרים אסור להאכיל את הזאבים וחשוב להקפיד על הניקיון בסביבה, כי חשיפת הזאבים למזון ופסולת שמקורה באדם עלולה לשנות את אופיים הטבעי ולהביא לשינוי בהתנהגותם. שינוי זה, על פי הרשות, עלול לפגוע גם בחיות וגם בבני האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully