וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המורה החשוד בעבירות מין: "התקרב לקטינות כדי לבצע את זממו"

מעצרו של שאול שמאי, בן 49 ששימש מורה מחליף למתמטיקה בבית ספר בצפון תל אביב, הוארך בשבוע. "החשוד התגלה כעבריין מתוחכם שהסתיר ביודעין את היותו מורשע בעבירות מין, וסלל את הדרך להיות בקרבת קטינות", אמרה השופטת בדיון

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בתל אביב האריך שבוע היום (שלישי) את מעצרו של שאול שמאי, בן 49 החשוד בעבירות מין בתלמידותיו. "החשוד עשה ניסיון בפועל לשבש את החקירה, והתגלה כעבריין מתוחכם שהסתיר ביודעין את עובדת היותו חשוד ובהמשך את היותו מורשע", אמרה השופטת חיותה כוחן במהלך הדיון בהתייחסה לכך ששמאי הועסק כמורה מחליף למתמטיקה למרות שהורשע במעשים מגונים. "בתוך כך, הוא סלל לעצמו את הדרך להיות בקרבת קטינות ולבצע בהן את זממו".

בדיון אמרה החוקרת בתיק כי עד כה מסרו את עדותן עשר ילדות, ובהן נערה בת 14. "מאז הארכת המעצר הראשונה בוצעו בתיק אין ספור פעולות חקירה. עד כה נחקרו עשר קטינות שפירטו כיצד החשוד נגע באיברים אינטימיים בגופן. מלבד גביית עדות מהמתלוננות נגבו עדויות תומכות", אמרה השופטת.

עוד בוואלה! NEWS
שאול שמאי הוא המורה החשוד בהטרדת תלמידות: "חשש שפגע בנוספות"
חשד: המורה מת"א תקף בבתי ספר נוספים - "לא מדובר בנגיעות תמימות"
הורי תלמידי המורה החשוד בעבירות מין: "קשה להם להירדם מהפחד"

שאול שמאי החשוד בעבירות מין בקטינות, בהארכת מעצרו 13 ביוני 2017. אבי כהן
הארכת מעצרו של שמאי בבית המשפט בתל אביב, היום/אבי כהן

שמאי, מורה מחליף למתמטיקה בבית ספר בצפון תל אביב, הורשע במעשים מגונים בנערה בת 12 חודש לפני מעצרו בשבוע שעבר. העבירות שבהן הורשע בוצעו בשנים 2012 עד 2015, ומאחר שתעודת היושר שהגיש עם תחילת עבודתו הונפקה לפני הרשעתו, לא הופיע תיעוד שלהן. קיים לו תיק פתוח במשטרה בגין העבירות שבוצעו בנערה, שאותה לימד באופן פרטי.

בדיון שהתקיים בהארכת מעצרו הקודמת, נאמר כי קיים חשד ששמאי ביצע מעשים מגונים בקטינות נוספות. אחת מפעולות החקירה המרכזיות שמבצעים החוקרים היא איתור כל בתי הספר שבהם לימד שמאי. לפי הנחת העבודה של החוקרים, הוא תקף ילדות נוספות במשך השנים. החוקרים החרימו את הטלפון הנייד והמחשב שלו כדי לבדוק אם הוא פעל גם ברשת.

הורי התלמידים בבית הספר שבו לימד שמאי הגיבו בסערה לפרשה. "היה פה מחדל", אמר אחד ההורים. "זה נושא שאתה תמיד חושב עליו - גם בבית הספר וגם בשכונה ובגינה, ואתה תמיד יודע שזה עלול לקרות. אני לא בדיוק יודע מה קרה ואיך זה קרה במקום ציבורי כזה. היה מחדל, כשאדם שיש נגדו חשד כזה נהיה מורה מחליף". אם נוספת סיפרה כי "מאז שזה נודע לנו, לילדים קשה לישון. יש להם סיוטים, הם פוחדים שדבר כזה יחזור. מזל שהילדים היו ערניים והתלוננו".

עוד באותו נושא

הרשעה קודמת ותעודת יושר מהמשטרה: מורה בבי"ס יסודי בת"א חשוד בעבירות מין בתלמידות

לכתבה המלאה
שאול שמאי החשוד בעבירות מין בקטינות, בהארכת מעצרו 13 ביוני 2017. אבי כהן
שמאי בדיון בהארכת מעצרו, היום/אבי כהן

בתוך כך, משרד החינוך פרסם אתמול הנחיות חדשות להעסקת מורים מחליפים, זאת בעקבות החשדות נגד שמאי. ההוראה החדשה נועדה, ככל הנראה, לבחון את מועמדותם של מורים מחליפים לפני כניסתם למוסד החינוכי. זאת, על מנת למנוע מצבים כמו זה שהתרחש עם שמאי – שהועסק בבית הספר חרף ההרשעה בעבירות מין.

לפי ההנחיות החדשות, הנוגעות למורים המועסקים כממלאי מקום שעתיים בלבד, יתקיים הליך של אישור המועמד אם לא קיים מידע עליו במשרד החינוך. על מנהל בית הספר להעדיף מורים מצוות בית הספר ומורים מוסמכים, ואם אין בנמצא כאלה, על המורה המחליף למלא שאלון ולהעביר מסמכים לפני העסקתו. במסמך שפורסם הודגש כי אין להעסיק את ממלאי המקום לפני שעברו את תהליך האישור.

(עדכון ראשון: 10:50)

שאול שמאי החשוד בעבירות מין בקטינות, בהארכת מעצרו 13 ביוני 2017. אבי כהן
שמאי בבית המשפט, היום/אבי כהן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנחיית משרד החינוך/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנחיית משרד החינוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully