וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי תלמידי המורה החשוד בעבירות מין: "קשה להם להירדם מהפחד"

בבוקר שלאחר מעצרו של המורה מתל אביב החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידות כיתה ב', נאלצים ההורים לשמור על קור רוח בשער הכניסה. "היה פה מחדל", אמרו. "מאז שזה נודע לנו, יש לילדים סיוטים". הבוקר יובא להארכת מעצר

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
לפחות 12 תלונות התקבלו נגד המורה/ראובן קסטרו

בכניסה לבית הספר היסודי בתל אביב, שאחד המורים בו נעצר אמש בחשד לביצוע עבירות מין ב-12 תלמידים, ההורים נכנסים הבוקר (רביעי) בשער יחד עם ילדיהם ונאלצים לשמור על קור רוח. זאת, לאחר שהתברר אתמול כי המורה הועסק חרף הרשעתו בעבירות מין לפני כחודש.

"היה פה מחדל", אמר אחד ההורים שהביא את בנו למוסד החינוכי. "זה נושא שאתה תמיד חושב עליו - גם בבית הספר וגם בשכונה ובגינה, ואתה תמיד יודע שזה עלול לקרות. אני לא בדיוק יודע מה קרה ואיך זה קרה במקום ציבורי כזה. היה מחדל, כשאדם שיש נגדו חשד כזה נהיה מורה מחליף".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר - והובילו למשבר
הממונה על חקירות נתניהו ליעלון: "לא נבסס ראיות על כתבה בעיתון"
מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בית הספר שבו מלמד החשוד, הבוקר/ראובן קסטרו

אם נוספת הביאה את ילדיה וסיפרה כי "מאז שזה נודע לנו, לילדים קשה לישון. יש להם סיוטים, הם פוחדים שדבר כזה יחזור". לדבריה, "מזל שהילדים היו ערניים והתלוננו".

אחד האבות סיפר כי מיד לאחר שגילו על דבר מעצרו, שוחחו עם ילדיהם. "דיברנו עם הילדים, עם הבת שלי בעיקר. היא בכיתה ה'. הסברנו להם את הגבולות, הוא קצת לימד את בתי. אמרו עליו דברים חיוביים, היו מחוברים אליו", סיפר. "זה יכול לקרות בכל בית ספר, כל מוסד חינוכי שיש בו ילדים. היה פה כשל בסנכרון - החוק לא מחייב את המשטרה בתעודת יושר כזאת או אחרת במוסד חינוכי. זה עניין שצריך תיקון בחקיקה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין מניעה להעסיקו". תעודת היושר שקיבל המורה החשוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

המורה החשוד יובא הבוקר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. לפי החשד, הוא ביצע עבירות מין בתלמידות כיתה ב', ואתמול התקבלו נגדו לפחות 12 תלונות.

לפני כחודש הורשע בעבירות דומות, ולמרות זאת קיבל אישור העסקה מהמשטרה כמה חודשים לפני כן, כשההליך נגדו עוד התנהל. המורה החשוד הורשע במסגרת הסדר טיעון במעשים מגונים בילדה בת 12, לה העביר שיעורים פרטיים במתמטיקה. העבירות בוצעו בשנים 2015-2012 ולחשוד תיק פתוח בנושא בתחנת ראשון לציון. את תעודת היושר לצורך העסקתו כמורה הוציא לפני שהורשע, לכן הרשעתו לא הופיעה ברישומים המשטרתיים.

סנגורו, עו"ד שי רודה מסר כי המורה מכחיש את החשדות נגדו. "הוא טוען שהוא נגע בילדות אך עם זאת, הוא לא עשה את זה לצורך מעשה מגונה, אלא חיבוק או נשיקה אבהית. זה נעשה בנוכחות אחרים ולא בסתר". לדבריו, "לצורך עבודה במוסדות חינוך ובגופים ציבוריים אתה צריך אישור מהמשטרה שאין לך עברות מין, זה שונה מתעודת יושר. בזמן שהוא קיבל את האישור הזה, הוא טרם הורשע למרות שכתב אישום היה תלוי ועומד בבית המשפט".

מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "מדובר במורה זמני המועסק על ידי משרד החינוך. הנושא נמצא בחקירת משטרה ועבודת המורה הופסקה עד לסיום החקירה. העירייה ומשרד החינוך יפעלו בהתאם לכל המלצה שתתקבל מהמשטרה".

ממשרד החינוך נמסר: "המורה המחליף הועסק לאחר שהציג אישור העסקה תקף ממשטרת ישראל, על פי חוק מניעת העסקת עברייני מין ובהתאם לכל הנהלים. מיד עם קבלת התלונה הראשונה בבית הספר נגד המורה, הפסיקה המנהלת את עבודתו לאלתר ובמקביל פנתה מיידית בתלונה למשטרה. משרד החינוך יפעל בהתאם להנחיות משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully