וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בסוריה: ארה"ב תקפה תומכי אסד שהתקדמו לגבול עיראק

הקואליציה נגד דאעש תקפה כוחות המזוהים עם משטר הסורי, לאחר שאלה "נכנסו לאזור המפורז ואיימו על כוחות הקואליציה". כמה חיילים בצבא סוריה נהרגו בתקיפה. בעיראק הבהירו: "לא נאפשר לחמושים לחצות לסוריה"

צילום: רויטרס

כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) התקיפו אתמול (שלישי) כוחות המזוהים עם משטר אסד בדרום סוריה, סמוך לגבול עיראק – כך נמסר בהודעה רשמית מטעם הקואליציה. על פי ההודעה, הושמדו בתקיפה, באזור א-תנף, שני משגרי ארטילריה ונשק נגד מטוסים (נ"מ), ונפגע טנק של הכוחות. גורם צבאי מסר לרשת אל-מיאדין כי כמה חיילים סורים נהרגו בתקיפה. הגורם גינה את התקיפה והזהיר מההשלכות אם הקואליציה לא תימנע מהסלמת המצב.

עוד נמסר כי "חרף אזהרות קודמות, הכוחות התומכים במשטר נכנסו לאזור המפורז עם טנק, ארטילריה, נ"מ, רכבי חימוש ויותר מ-60 חיילים, שהיוו איום על הקואליציה". על פי ההודעה הרשמית, "הקואליציה לא מעוניינת להילחם במשטר הסורי או בכוחות המזוהים עמו, אולם נכונה להגן על עצמה".

עוד בוואלה! NEWS:
למנוע מאיראן נתיב ישיר לדמשק: ארה"ב הגבירה את חימוש המורדים
בדרך לרצף יבשתי עם אסד: מיליציות שיעיות הגיעו לגבול עיראק-סוריה

כוחות "הגיוס העממי" באזור הגבול עם סוריה, עיראק, 30 במאי 2017. רויטרס
"נכונים להגן על עצמנו". כוחות "אל-חשד א-שעבי" בצדו העיראקי של הגבול/רויטרס
כוחות "הגיוס העממי" באזור הגבול עם סוריה, עיראק, 30 במאי 2017. רויטרס
"נשמור על הגבול". כוחות "אל-חשד א-שעבי" בצדו העיראקי של הגבול/רויטרס

המתקפה האחרונה מגיעה על רקע ניסיונותיהן של המיליציות השיעיות המזוהות עם המשטר הסורי ליצור רצף טריטוריאלי בגבול סוריה-עיראק. ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבהיר מוקדם יותר היום כי "לא נפשר לארגונים חמושים לחצות לסוריה", והוסיף: "נשמור על גבולותינו, בתיאום עם המשטר הסורי".

שלשום הכריזה המליציה השיעית-עיראקית "אל-חשד אל-שעבי", הנתמכת בידי איראן, על כיבוש העיר אל-בעג', הסמוכה לגבול הסוריה והוחזקה בידי דאעש. זאת, כשבוע לאחר הודעת המיליציה כי היא הגיעה לגבול עם סוריה. בחודש שעבר נרשמה תקרית נוספת בין הקואליציה הבינלאומית לבין צבא סוריה ונאמני המשטר, כשאלו הותקפו לאחר שהתקדמו לעבר הבסיס בא-תנף, שבו מוצבים גם כוחות אמריקניים ובריטיים מיוחדים.

בהתאם לכך, בסוף השבוע שעבר דיווחו ארגוני האופוזיציה בדרום-מזרח סוריה על הגברת משלוחי הנשק מארצות הברית ומבעלות בריתה, נוכח התקדמות כוחות הצבא הסורי והמיליציות השיעיות במאמציהם להגיע לרצף טריטוריאלי בגבול, ולהשיג שליטה קרקעית לכל אורך "הסהר השיעי" – מאיראן עד דרום לבנון, דרך עיראק וסוריה.

כוחות "הגיוס העממי" באזור הגבול עם סוריה, עיראק, 30 במאי 2017. רויטרס
התמיכה האמריקנית למורדים הוגברה. כוחות "אל-חשד א-שעבי" בצדו העיראקי של הגבול/רויטרס

"התמיכה הוגברה לאחרונה", הבהיר טלאס סלאמה, מנהיג "ג'יש אוסוד א-שרקייה", אחד מהארגונים השותפים לקואליציית "צבא סוריה החופשי" ופועלים באל-באדיה, שם הצליחו לכבוש בחודשים האחרונים שטחים נרחבים מידי דאעש. סלאמה הוסיף: "אין סיכוי שניתן להם לפתוח כביש מהיר בין בגדאד לדמשק".

גורם בכיר בארגון אחר שנתמך בידי הפנטגון, "מראוויר א-ת'וורה", מסר כי תחמושת מועברת באופן קבוע לבסיסם בסמוך לגבול העיראקי, מאז החל המבצע השיעי באזור בתחילת החודש. כמו כן, הוא אמר כי מאמצי הגיוס וההכשרה של לוחמים מקומיים הואצו, בעיקר באזור העיירה א-תנף, שנמצאת כ-20 קילומטרים בלבד מהגבול.

קולונל ריאן דילון, דובר הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, סירב לציין במפורש אם הוגברה התמיכה ל"מראוויר א-ת'וורה". עם זאת, הוא הבהיר כי כוחות הקואליציה "מוכנים להגן על עצמם אם כוחות המשטר ותומכיו לא יתפנו" מהאזור שבסיס א-תנף. לדבריו, התקדמות הכוחות השיעיים באזור "אינה מתקבלת על הדעת, ומאיימת על כוחות הקואליציה".

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully