וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על חקירות נתניהו רומזת ליעלון: "לא נבסס ראיות על כתבה בעיתון"

7.6.2017 / 0:39

הפרקליטה האחראית על חקירותיו של ראש הממשלה רמזה לשר לשעבר, שהבטיח כי "יספר את הכול" אם לא יוגשו כתבי אישום: "אם יש מישהו שמצייץ או מדבר, בוא למשטרה, תספר את מה שיש לך". יעלון: "מסרתי את כל מה שידעתי בנושא"

עורכת ווידאו: נועה לוי

(בווידאו: יעלון בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון)

פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה עו"ד ליאת בן ארי, שאחראית על חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחסה שלשום (שני) במסגרת אירוע "משפטנים על הבר" של ארגון "רוח חדשה" בירושלים לאמירות הביקורתיות מצד פוליטיקאים בעבר בנוגע להתקדמות החקירות. "אם יש מישהו שמצייץ או מדבר, אני יכולה להגיד לו, 'בוא למשטרה, תספר את כל מה שיש לך'", אמרה בן ארי, והבהירה: "אנחנו לא ניקח כתבה עיתונאית ועליה נבסס את הראיות שלנו".

זאת, ברמיזה לאמירות שנשמעו מכיוונם של שר הביטחון לשעבר משה יעלון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בנוגע להתנהלות הפרקליטות בפרשות, וההפגנות שנערכו בשבועות האחרונים מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה. לאחרונה התראיין יעלון, וסיפק איום חסר תקדים בנוגע לפרשה 3000, שעניינה רכש כלי השיט. "היה בצע כסף", הבהיר. "אם לא יוגשו כתבי אישום – אצא למערכה ציבורית ואספר את כל מה שאני יודע".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון על תיק הצוללות: "אין ספק שבפרשה הזו הייתה שחיתות כבדה"
יעלון: "חסמתי בגופי את עסקת הצוללות – שחודשה אחרי שעזבתי"
היועמ"ש מנדלבליט על ההפגנות מול ביתו: "חופש הביטוי יישמר"

תמונות סטילס של משה בוגי יעלון וואלה טוק יעקב אילון 25.5.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"מאמין ומעריך שיוגשו כתבי אישום". יעלון/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו
התובעת הראשית עו"ד ליאת בן ארי בפרשת הולילנד, בהקראת גזר הדין בבית המשפט המחוזי תל אביב, מאי 2014. מוטי קמחי
צילום פול,
"אי אפשר לגשר על הפער הזה". בן ארי/מוטי קמחי צילום פול

דובר משרד המשפטים משה כהן הציג לבן ארי שאלה: "יש בחוץ ברשת פוליטיקאים שמצייצים, שר לשעבר שאומר שאם לא יגישו אז הוא יספר את כל מה שהוא יודע, ראש ממשלה לשעבר שלא מפסיק לפרסם סרטונים וחברי כנסת שקוראים לבוא להפגין, ובינתיים הציבור נחשף כל הזמן לכל מיני אמירות". לדבריו, "השאלה, בעצם, היא איך אנחנו יכולים - בזמן שיש חקירה שמתנהלת ואנחנו מנועים מלמסור מידע מהותי - לגשר על הפער הזה?.

"אי אפשר לגשר על הפער הזה", ענתה בן ארי. היא קראה לכל אותם גורמים להעביר את המידע שבידיהם למשטרה, והוסיפה: "אם נמצא שיש ממש בדבריך, אנחנו נבדוק אותם. אבל אם אתה לא בא למשטרה, או בא למשטרה ולא אומר את הדברים שאמרת בתקשורת - אז אין לנו מה לעשות עם זה".

ישיבת ממשלה מיוחדת בכותל המערבי, 28 במאי 2017. אמיל סלמן, הארץ
"אין לנו מה לעשות". נתניהו/הארץ, אמיל סלמן
הפגנה מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, פתח תקווה, 27 במאי 2017. ראובן קסטרו
"נשארתי מודאג!". מפגינים מול ביתו של מנדלבליט/ראובן קסטרו

השר לשעבר יעלון מסר בתגובה כי "הערתה של פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה אינה רלוונטית לדבריי". לטענתו, "מסרתי את כל מה שידעתי בנושא כלי השייט והצוללות לחוקרי המשטרה. אמרתי, ואני חוזר ואומר, שאני מאמין ומעריך שיוגשו כתבי אישום. במידה ולא, אצא למערכה ציבורית ואחשוף פומבית את הידוע לי בנושא - מידע, שכאמור, נמסר למשטרה".

"שמעתי גם שאמרה, שאם תחוש שהנושא אינו מטופל כפי שצריך, תסיר את גלימתה", הוסיף יעלון, שציין כי הוא "מעריך את יושרתה". הוא התייחס למקרה דומה של "פרקליטה שהסירה גלימתה", בהתייחסות לאביה אלף, שכתבה את הספר "תיק ליברמן", ובו טענות קשות על סגירת התיק נגד שר הביטחון המכהן על ידי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין, והבהיר: "אמות הסיפים לא רעדו. נשארתי מודאג!".

(עדכון ראשון: 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully