וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בכיר הודח – אלא "מדליף": לטראמפ סיבות רבות להיות מרוצה מעדות קומי

9.6.2017 / 18:24

גם אם יוכח שהנשיא שאל את ראש ה-FBI המפוטר על חקירת היועץ פלין, זו עדיין לא תהיה עילה טובה מספיק להדיחו. מעבר לכך שלא נאמר דבר חדש בעדותו של קומי, הוא הודה בהדלפת חומר מסווג לתקשורת - וכעת ניתן להכתיר אותו כעוד שחקן פוליטי רווי אינטרסים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

עדותו של ג'יימס קומי, ראש ה-FBI שפוטר על ידי דונלד טראמפ, שניתנה אתמול (חמישי) מול ועדת המודיעין של הסנאט – לא הזיקה מאוד לנשיא ארצות הברית. קומי לא אמר בעדותו הפתוחה, בהצהרתו הכתובה ששוחררה קודם לכן, או אף בעדות הסגורה, משהו שמחבל מידית בבית הלבן. לא היה שם אקדח מעשן, או אקדח מעשן נוסף.

גם אם יוכח שהנשיא שאל את קומי על חקירת היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין – דבר שהבית הלבן לא בדיוק מתנער ממנו – על כך לא מדיחים נשיא. אם זו מילת המפתח. כי לא ברור מה תגלה חקירה בדבר קשרי פלין עם טראמפ, וקשרי פלין עם רוסיה – ואולי גם קשרי התובע הכללי ג'ף סשנז עם רוסיה.

האם התובע הכללי שיקר, או שנשמט מזיכרונו באופן נוח מאוד שהוא נפגש יותר פעמים משדיווח עם שגריר רוסיה בוושינגטון סרגיי קיסליאק, המסתמן כאיש מפתח בחקירה? מה יתגלה על קשרי אישים אחרים במטה עם רוסיה? האם החוקר המיוחד יגלה במהלך החקירה דברים שלא ידענו עד כה על קשריו העסקיים של הנשיא, של חתנו ג'ארד קושנר עם רוסיה? איננו יודעים, ובשלב זה כל אלה הן ספקולציה בלבד.

לקריאה נוספת:
טראמפ במתקפה על ראש ה-FBI המודח: "וואו, הוא מדליף"
טראמפ אחרי עדות קומי: "אנחנו תחת מצור, אך נצא מחוזקים יותר"
קומי בסנאט: "טראמפ שיקר; לא אשיב אם הוא שיתף פעולה עם רוסיה"

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
לא הציג אקדח מעשן. קומי מעיד בסנאט, אתמול/רויטרס

לנשיא יש סיבות להיות מרוצה מהעדות. ראשית, משום שלא נאמר בה שום דבר חדש. וחשוב מכך, קומי אמר שאין חשדות כלפי הנשיא עצמו. חשוב עוד יותר, מבחינה ציבורית: קומי הודה בהדלפת חומר מסווג לתקשורת. מניעיו מצוינים וברורים, אבל בכך, לפחות בעיני חלק ניכר מהציבור התומך בטראמפ, קומי מעתה איננו רק ראש הבולשת הפדרלית לשעבר - אלא שחקן פוליטי המדליף דברים לתקשורת. הוא הכתים את מעמדו המקצועי: הרי במשרתו הקודמת הוא בדיוק האדם האמור לרדוף ולהביא לדין את מדליפי המידע המסווג.

כעת, ההצגה הגדולה של וושינגטון הגיעה לסיומה, לפחות לשבוע הזה. כמובן – טראמפ עדיין ישן בשעת כתיבת הדברים, אך מאז הוא התעורר והושיט יד אל חשבון הטוויטר שלו לשמחת עיתונאים בעולם כולו. הוא כינה את קומי "מדליף" ויצא במתקפה קשה נגדו.

עוד באותו נושא

ראש ה-FBI המודח: "טראמפ ביקש ממני להסיר את עננת החקירה"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס תמיכה בוושינגטון במהלך עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי, 8 ביוני 2017. רויטרס
יכול להיות מרוצה מהעדות. טראמפ, אתמול/רויטרס

אבל השבוע הזה, בחזית הקריטית של הממשל שמשאביו שוב ושוב נשאבים לתוך הפרשה הרוסית, היה יכול להיות גרוע בהרבה לטראמפ - נחמה קטנה לנשיא שהפופולריות שלו נמצאת בשפל.

אולי מעתה יוכל להתפנות לדברים האחרים שהוא רוצה וחייב לקדם – החל במניעת סגירת הממשל, אותו טקס קבוע וביזארי העובר על וושינגטון בקביעות ועד סוריה, דרך שינוי וביטול חוק הבריאות של אובמה, תקציב התשתיות, החומה וכל השאר. וברקע, תימשך החקירה והעיתונות תעשה את שלה. הפרשה רחוקה מסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully