וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אחרי עדות קומי: "אנחנו תחת מצור, אך נצא מחוזקים יותר"

9.6.2017 / 0:14

נשיא ארצות הברית, שלא צפה בעדותו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, אמר בעצרת לתומכיו: "לא ניסוג מעשיית הדבר הנכון, לעולם לא נוותר". פרקליטו של טראמפ: "העדות מבהירה שהנשיא לא ניסה לעצור את החקירה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) לתומכיו אחרי עדותו של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בסנאט כי הם "תחת מצור", אבל הוא הבטיח כי "נצא ממנו גדולים יותר, טובים יותר וחזקים מאי פעם". בכנס תמיכה בוושינגטון אמר כי "לא ניסוג מעשיית הדבר הנכון. אנו יודעים איך להילחם, ולעולם לא נוותר". קומי האשים במהלך עדותו כי דבריו של טראמפ עליו, לאחר הדחתו, היו שקריים.

פרקליטו של הנשיא, מארק קסוביץ', אמר לאחר העדות כי בדבריו הבהיר קומי שלמעשה טראמפ לא נתון תחת חקירה. "קומי גם הודה שאין שום עדות על כך שההצבעה שונתה כתוצאה מהתערבות רוסיה", מסר בהצרה מיוחדת. "העדות שלו מבהירה שהנשיא לא ניסה לעצור את חקירת המעורבות של רוסיה. הוא מעולם לא הנחה את קומי להפסיק לחקור אף אחד, כולל את פלין". פרקליטו הדגיש: "הנשיא מעולם לא אמר שהוא מצפה לנאמנות".

קומי אמר בעדותו כי "החוק לא דורש הסבר אם הנשיא רוצה לפטר ראש FBI, אבל הם החליטו להשמיץ אותי, לומר שהובלתי אותו בצורה רעה, שב-FBI איבדו אמון בי. אלה היו שקרים, חד וחלק".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכנס תמיכה בוושינגטון במהלך עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי, 8 ביוני 2017. רויטרס
מבטיח להילחם. טראמפ/רויטרס
עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
קומי במהלך השימוע/רויטרס

ממלאת מקום דובר הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, אמרה בתדרוך לכתבים כי היא "בהחלט יכולה להגיד שהנשיא אינו שקרן, ואני חושבת שעצם השאלה בנושא מעליבה למדי". היא ציינה כי טראמפ לא צפה בעדות, אלא פגש חברים בצוות הביטחון הלאומי שלו ודן עמם בפרובוקציות מצד קוריאה הצפונית ובמשבר במדינות המפרץ.

בסיום השימוע, אמר ראש הוועדה הסנאטור ריצ'רד בר כי "זה לא היה קרוב להיות הסיום של החקירה". קומי הודה במהלך עדותו כי ביקש מחברו, פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולומביה, לחלוק עם התקשורת את תוכן המזכרים שכתב לאחר פגישותיו עם הנשיא.

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין אמר בהקשר לשיחות בין טראמפ לקומי, כי הנשיא "היה חדש בזה", וככל הנראה לא ניסה לפגוע בעצמאות ה-FBI. "הוא היה חדש בממשל, ולכן אני חושב שהוא לומד תוך כדי תנועה", אמר ראיין, "אני לא אומר שזה תירוץ מתקבל על הדעת, רק נקודת המבט שלי".

(עדכון ראשון: 20:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully