וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהפיגוע בנוטרדאם: המחבל שעט אל השוטרים - והלם בפטיש

סרטון מתקיפת השוטרים מחוץ לקתדרלה בפריז מראה את הרגעים שבהם תקף פריד איקן את הכוחות, עד שנורה. בעקבות הפיגוע, הראשון תחת ממשלת מקרון, הוקמה יחידה חדשה ללוחמה בטרור

צילום: Live Leek

תיעוד חדש מרגעי הפיגוע שאירע שלשום מחוץ לקתדרלת נוטרדאם בפריז מראה את הרגעים שבהם המחבל, סטודנט בן 40 מאלג'יריה, תוקף שוטרים בפטיש ואז נורה בידיהם. פריד איקן, שזכה בעבר בפרס עיתונות מטעם האיחוד האירופי, נראה כשהוא שועט לעבר שלושת השוטרים והולם באחד מהם, שנפל לרצפה. השוטר נפצע באורח קל.

לאחר מכן, הוא תקף את השוטר הפצוע ואז נורה בידי שני השוטרים הנוספים ונפל בעצמו על הקרקע. איקן, שנשא עמו גם סכינים וצעק "זה למען סוריה" במהלך הפיגוע, עדיין מאושפז בבית חולים עם פצעי ירי. במהלך פשיטה על דירתו של המחבל שהתגורר בפרבר בצפון-מערב פריז, נמצא סרטון שבו הוא נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לפי הרשויות, איקן, שנרשם לאוניברסיטת מץ ב-2014, לא היה מוכר להן ולא הפגין שום סימנים לכך שעבר הקצנה דתית.

בעקבות הפיגוע, הראשון מאז הושבע לתפקיד הנשיא עמנואל מקרון, הוקמה יחידה חדשה ללוחמה בטרור, שתשלב יחד את כל סוכנויות המודיעין כדי שאלו יהיו מתואמות ביניהן בתגובה לפיגועים. היחידה תהיה כפופה ישירות למקרון, שהבטיח להגביר את הביטחון במדינה שחוותה גל טרור בשנתיים וחצי האחרונות שגבה את חייהם של יותר מ-230 איש.

צרפת נותרה במצב חירום מאז מתקפת דאעש בפריז בנובמבר 2015, והוא צפוי להימשך בתקופה הקרובה. בראשון יתקיים הסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט תחת אבטחה כבדה.

תיעוד: מחבל דאעש תקף בפטיש שוטר מחוץ לקתדרלת נוטרדאם בפריז. מערכת וואלה! NEWS
המחבל צעק "זה למען סוריה"/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully