וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות מחריפה: משטר אסד תקף לראשונה את הקואליציה האמריקנית

8.6.2017 / 21:19

דובר מטעם צבא ארה"ב אמר כי מל"ט של כוחות הנאמנים לדמשק הושמד לאחר שתקף כוחות של הקואליציה באזור גבול עיראק, שם נרשמו שתי תקריות קודמות בשבועות האחרונים. המשטר וחיזבאללה איימו להגיב למאמציה של וושינגטון להתחבר למיליציות השיעות בעיראק

צילום: עמוד הטוויטר UnionNews

ארצות הברית הפילה היום (חמישי) מל"ט חמוש של משטרו של בשאר אסד שתקף את כוחות הקואליציה הבינלאומית בדרום סוריה. זאת הפעם הראשונה שבה דמשק תוקפת ישירות את הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), והתקיפה השלישית של וושינגטון נגד נאמני אסד בשלושת השבועות האחרונים. אתמול הזהירו דמשק ובעלות בריתה, בהן חיזבאללה, מפני המשך התקיפות האמריקניות באזור.

דובר הקואליציה, קולונל ראיין דילון מצבא ארצות הברית, אמר כי המל"ט מדגם MQ-1 הושמד לאחר שירה על כוחות הקואליציה שסיירו מחוץ לאחד "האזורים הבטוחים" בדרום סוריה, בסמוך לעיירה א-תנף שבאזור גבול עיראק. לדבריו, לא היו נפגעים בקרב כוחות הקואליציה. תקיפת המל"ט הייתה תגובה של המשטר להפצצה שביצעה ארצות הברית מוקדם יותר היום נגד כלי רכב עמוסים בכלי נשק, שהתקדמו לעבר מורדים הנתמכים בידי ארצות הברית באזור העיירה א-תנף, הסמוכה לגבול עם עיראק.

חיזבאללה שידרה תיעוד איראני של  מל"ט אמריקני בשמי סוריה. צילום מסך
תיעוד שפרסם חיזבאללה שבו עוקב מל"ט איראני אחראי כלי טיס אמריקני בסוריה/צילום מסך

אתמול שידרה רשת אל-מאנר של חיזבאללה סרטון שצולם לטענתה על ידי מל"ט איראני ותיעד כלי טיס אמריקני בשמי דרום-מזרח סוריה. כלי הטיס שמתועד בסרטון הוא ככל הנראה "פרדייטור" דגם המשמש את צבא ארצות הברית לריגול ולתקיפות. ברקע נשמע קול בפרסית שאומר כי זהו "מל"ט אמריקני". עוד דווח כי המל"ט האיראני לא זוהה.

המתיחות בין הצדדים התגברה בשבועות האחרונים, בשל ניסיונותיו של אסד להתחבר אל מיליציות שיעיות פרו-איראניות, שנמצאות מעברו העיראקי של הגבול. חיבור כזה יסלול למשטר נתיב יבשתי אסטרטגי לחימושו.

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully