וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה על ראש ה-FBI המודח: "וואו, הוא מדליף"

נשיא ארה"ב השתלח בקומי אחרי עדותו בסנאט, ואמר כי "זה זיכוי מוחלט, אחרי כל כך הרבה הצהרות מזויפות ושקרים". לפי CNN, פרקליטו של הנשיא יגיש תלונה נגד קומי לקונגרס ולמשרד המשפטים אחרי שהודה כי הדליף את סיכומי פגישותיו עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שישי) את ראש ה-FBI המודח ג'יימס קומי, וכינה אותו "מדליף". זאת אחרי עדותו הדרמטית אתמול של קומי בוועדת המודיעין של הסנאט, שבו הודה כי העביר את המזכרים שחיבר לאחר פגישותיו עם הנשיא לעמיתו, שהעביר אותם לכלי התקשורת. "אחרי כל כך הרבה הצהרות מזויפות ושקרים, זה זיכוי מוחלט. וואו קומי הוא מדליף!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. ל

פי רשת CNN, פרקליטו של הנשיא מארק קסוביץ' יגיש תלונה נגד קומי למשרד המשפטים, לוועדת המשפטים של הסנאט ולמפקח הכללי בשל ההדלפות. במהלך עדותו הממושכת בשימוע הפתוח בוועדה, אמר קומי כי הדחתו המפתיעה בחודש שעבר קשורה לכך שחקר את קשרי הממשל לרוסיה והאשים את ממשלו של טראמפ בשקרים ובהשמצות נגדו.

הוא סירב לומר אם טראמפ לא תיאם מהלכים עם מוסקבה וכי הוא לא בעמדה לקבוע אם הנשיא שיבש את החקירה - עבירה שמשמת עילה להדחה - כשלחץ עליו לסיים את חקירתו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין. קומי המשיך וסיפר על פגישותיו המוזרות עם הנשיא, ועל הצורך שלו לתעד אותן. ראש ה-FBI המודח אמר כי טראמפ דרש ממנו נאנמות וחש כי הוא "מבקש ממנו משהו בתמורה".

בהמשך הוא עבר לשימוע בדלתיים סגורות. לפי דיווח ברשת CNN, הוא סיפר כי ייתכן שהתובע הכללי ג'ף סשנז לא סיפר על פגישה שלישית שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון, אחרי שהסתרתו של סשנז את שתי פגישותיו הראשונות הובילו אותו להתנער מחקירת קשרי הממשל ורוסיה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ אחרי עדות קומי: "אנחנו תחת מצור, אך נצא מחוזקים יותר"
קומי בסנאט: "טראמפ שיקר; לא אשיב אם הוא שיתף פעולה עם רוסיה"

עדותו של ראש האף בי איי לשעבר ג'יימס קומי בפניי הסנאט, וושינגטון, 8 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ זועם עליו. קומי מעיד בשבועה, אתמול/רויטרס

אתמול אמר טראמפ כי "אנחנו תחת מצור", אבל הוא הבטיח כי "נצא ממנו גדולים יותר, טובים יותר וחזקים מאי פעם". בכנס תמיכה בוושינגטון אמר כי "לא ניסוג מעשיית הדבר הנכון. אנו יודעים איך להילחם, ולעולם לא נוותר".

פרקליטו של הנשיא, מארק קסוביץ', אמר לאחר העדות כי בדבריו הבהיר קומי שלמעשה טראמפ לא נתון תחת חקירה. "קומי גם הודה שאין שום עדות על כך שההצבעה שונתה כתוצאה מהתערבות רוסיה", מסר בהצרה מיוחדת. "העדות שלו מבהירה שהנשיא לא ניסה לעצור את חקירת המעורבות של רוסיה. הוא מעולם לא הנחה את קומי להפסיק לחקור אף אחד, כולל את פלין". פרקליטו הדגיש: "הנשיא מעולם לא אמר שהוא מצפה לנאמנות".

(עדכון ראשון: 13:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully