וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת המשטרה: החשוד בהריגת אמו ברשלנות בפיצוץ בערד שוחרר

28.5.2017 / 18:57

בית משפט השלום בבאר שבע קבע כי שחרור החייל איתי מימון, שאמו ובן זוגה נספו בפיצוץ הזיקוקים בביתם, לא ייצור סכנה, שכן מדובר במקרה חריג. מימון אף יוכל לצאת לבית הכנסת במושב שבו ישהה כדי לקרוא קדיש על אמו. המשטרה עדיין מחפשת חשוד נוסף המעורב באסון

עריכה: יאיר דניאל

בניגוד לעמדת המשטרה, בית משפט השלום בבאר שבע החליט היום (ראשון) לשחרר למעצר בית את החייל איתי מימון, החשוד בגרימת מוות ברשלנות, בתקרית השריפה בערד שבה מצאו את מותם אמו איילה מלכה ובן זוגה פיליפ בנגוזי. השופט צבי פורר כתב בהחלטתו כי "אינני רואה מקום להכניס לשאלה אם יהיה מקום להעמידו לדין בעבירה של הריגה או גרימת מוות ברשלנות, אך אין מחלוקת בין הצדדים כי איתי קשור קשר הדוק לעבירות ולתוצאה הטרגית. אינני סבור כי שחרורו ייצור סכנה כל שהיא, שכן מדובר במקרה, חמור ככל שיהיה, אך בכל זאת מקרה נקודתי".

נגד הטיעונים לשחרורו של מימון, טען נציג המשטרה בדיון כי עדיין לא אותר החשוד הנוסף שמעורב במקרה. המשטרה מחפשת זה שבועיים אחר מעורב נוסף בפיצוץ שהביא למותם של בני הזוג. הגורם, שלהערכת המשטרה יכול לשפוך אור על הפרשה ועל גרסת החשודים, נדרש לחקירה אך טרם אותר.

עוד בוואלה! NEWS:
פיצוץ הזיקוקים בערד: גרוש ההרוגה שוחרר לביתו - בנם נותר במעצר
פיצוץ הזיקוקים בערד: המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף במעורבות בהריגה
הודה בבעלות על חומרי הנפץ: בן האישה שנספתה בערד חשוד בהריגתה

אסון השריפה בערד- החייל איתי מימון החשוד בהריגת אמו ובן זוגה שוחרר למעצר בית. מערכת וואלה! NEWS
ישה בביתו של דודו. איתי מימון, היום/מערכת וואלה! NEWS
זירת השריפה בערד ברחוב באירוסים  15 במאי 2017. בני בן סימון
זירת השריפה בערד/בני בן סימון

לפי המשטרה, החשוד הנוסף היה מעורב בקניית הזיקוקים וחומרי הבערה, שהתפוצצו בבית בני הזוג והביאו למותם. הבן הודה בחקירתו כי החומרים היו שייכים לו, אך טען כי היו קשורים לתפקידו הצבאי ועסק בהם לאחרונה לפני כשנתיים. לדבריו, הוא העביר את הסחורה מהמחסן שבבית אביו לבית אמו שבוע לפני האירוע, במטרה להשמידה.

מימון ישהה במעצר בבית דודו במושב קלחים. השופט אף התיר לו לצאת מהבית לבית הכנסת שבמושב, כדי להשתתף בטקסי הלוויית אמו ולהקריא עליה קדיש. אביב של מימון, אלדד, שוחרר ביום רביעי האחרון גם הוא למעצר בית.

מעו"ד אלי מויאל, המייצג את איתי מימון, נמסר כי הוא שמח על החלטת השחרור של בית משפט השלום. "כל שנותר כעת הוא להמתין לתוצרי החקירה שייקבעו את המשך ההליכים, אם בכלל, בעניינו של מימון", הוסיף.

עוד באותו נושא

הפיצוץ בערד: הבן והגרוש של ההרוגה חשודים בגרימת מותה ומות בן זוגה

לכתבה המלאה
זירת השריפה בערד ברחוב באירוסים  15 במאי 2017. בני בן סימון
זירת השריפה בערד/בני בן סימון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומרי הנפץ שנמצאו בביתו של אלדד מימון/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully