וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום זעם בגדה: מאות אסירי חמאס יצטרפו לשביתת הרעב

22.5.2017 / 0:45

כ-200 אסירים פלסטינים בבתי הכלא צפויים להצטרף לשביתה, שמוביל בכיר פתח מרואן ברגותי. היום מתוכננת שביתה כללית לתמיכה בשובתי הרעב. שר פלסטיני: "יש היענות חלקית מצד ישראל לדרישות האסירים"

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

כ-200 אסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל, מרביתם פעילי ארגון חמאס, צפויים להצטרף היום (שני) לשביתת הרעב שמוביל בכיר פתח מרואן ברגותי. מאות אסירי חמאס נוספים צפויים להצטרף לשביתה, אם זו תימשך מעבר לסוף השבוע הקרוב. במקביל, עם כניסתה של השביתה ליומה ה-36, היום מתוכננת שביתה כללית במסגרת יום זעם בכל רחבי הגדה המערבית ובקרב הערבים אזרחי ישראל.

בתוך כך, נמשכים המגעים בין שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לגורמים פלסטיניים, במטרה להביא לסיומה של שביתת הרעב. על פי מקורות פלסטיניים, את המגעים מנהלים אנשי השב"כ מול השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג' וראש הביטחון המסכל זיאד הבריח.

עוד בוואלה! NEWS:
עיריית ראשון לציון לשב"ס: לא נסכים לאשפוז אסירים ביטחוניים בעיר
המחבל שהפך ל"נלסון מנדלה הפלסטיני": כך מינפה השביתה את ברגותי
ברקע מגעים לסיום שביתת האסירים: עשרות פצועים בעימותים בגדה

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים בביתא, בשבוע שעבר/רויטרס

א-שייח אמר אתמול בריאיון לרדיו "קול פלסטין" כי ישנה היענות חלקית לדרישות האסירים. עם זאת, הוא סירב למסור פרטים נוספים "כדי לא לפגוע בשביתה". א-שייח הוסיף כי בימים הקרובים "יורגש ניצחונם של האסירים השובתים", והבהיר כי "לישראל אין ברירה מלבד החלטה אחת, והיא להיענות לדרישות".

בסוף השבוע אישר גורם פלסטיני לוואלה! NEWS כי מתנהלים מגעים בין שב"כ והרשות הפלסטינית בניסיון לסיים את השביתה. לדבריו, אלה מגעים עקיפים אך הכתובת הסופית שלהם בצד הפלסטיני היא מנהיג השביתה, מרואן ברגותי. "מי שמוביל את השביתה הוא מרואן ואם ישראל מנהלת שיחות כדי לסיים את השביתה, כולל הצעות קונקרטיות, המשמעות היא מגעים עקיפים עמו", אמר הגורם.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה באסירים הפלסטינים בביתא, בשבוע שעבר/רויטרס

לפני כשבוע, פורסם מכתב שהועבר מטעמו של ברגותי אל נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר עפרה קלינגר, ובו רשימת הדרישות המלאה של האסירים השובתים. המכתב כולל 19 סעיפים שונים, המרכזי שבהם הוא דרישה להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא. בנוסף לכך, מכתב הדרישות כולל גם בקשה להגדיל את מכסת ביקורי המשפחות של האסירים והארכת משך הביקורים ל-90 דקות, במקום 45 דקות כיום.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully