וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע מגעים לסיום שביתת האסירים: עשרות פצועים בעימותים בגדה

לאחר קריאת חמאס לצאת למאבק למען שובתי הרעב אירעו עימותים חריפים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה ובעזה, שבהם נפצעו על פי דיווחים עשרות מירי ומחנק. גורם פלסטיני בכיר לוואלה! NEWS: מגעים בין שב"כ לרשות לסיום שביתת הרעב

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

44 פלסטינים נפצעו אתמול (שישי) במהלך עימותים עם כוחות הביטחון בגדה המערבית - כך נמסר מארגון הסהר האדום. עימותים נרשמו גם בגבול רצועת עזה, ומשרד הבריאות ברצועה דיווח כי בעימותים עם כוחות הביטחון נפצעו שמונה מפגינים מירי, בהם אחד קשה, ו-30 נוספים סבלו מחנק. עד כה נעצרו בהפרות הסדר בגדה 20 חשודים.

העימותים החריפים אירעו בעקבות קריאה משותפת של פלגי המאבק ברצועת עזה אתמול ל"יום זעם" נגד ישראל למען האסירים הביטחוניים השובתים רעב. הזרוע הצבאית של חמאס קראה לפלסטינים לצאת בהמוניהם להפגנות והזהירה כי "אם ייפגעו האסירים בבתי הכלא של הכיבוש, היא לא תשב בשקט".

ארבעה מפגינים פלסטינים שהתקרבו לגדר הביטחון נורו בידי משמר הגבול. הכוחות בשטח דיווחו על ירי שבוצע לעברם מהמפגינים במקום. במהלך הפרת סדר בכפר נעלין שפלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים, כוח צה"ל עצר את אחד ממיידי האבנים. שני חשודים נעצרו גם באזור הכפר עבוד שבבנימין. בנוסף, נעצרו חמישה חשודים שיידו אבנים לעבר מתחם קבר רחל ו-11 חשודים שיידו אבנים והבעירו צמיגים בעיר חברון.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל שהפך ל"נלסון מנדלה הפלסטיני": כך מינפה השביתה את ברגותי
מכתב הדרישות של ברגותי: "אפילו יגאל עמיר בקשר עם המשפחה"
ברגותי במסר מהכלא: אם לא ייענו דרישותינו – תהיה הסלמה במאבק

הפגנות יום הזעם בבלעין, 28 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
הפגנות בבילעין, אפריל/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, גורם פלסטיני בכיר אישר אתמול בשיחה עם וואלה! NEWS כי מתנהלים מגעים בין שב"כ והרשות הפלסטינית בניסיון לסיים את השביתה. לדבריו, אלה מגעים עקיפים אך הכתובת הסופית שלהם בצד הפלסטיני היא מנהיג השביתה, מרואן ברגותי. "מי שמוביל את השביתה הוא מרואן ואם ישראל מנהלת שיחות כדי לסיים את השביתה, כולל הצעות קונקרטיות, המשמעות היא מגעים עקיפים עמו", אמר הגורם.

בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה ששלח את ראש השב"כ נדב ארגמן לשוחח עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים כדי לסיים את השביתה. על פי הדיווח, ארגמן פנה לראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' וכן לראשי מנגנוני הביטחון המסכל זיאד הב א-ריח וחסין א-שייח בנושא. על פי מקורות פלסטיניים, ארגמן הודיע לבכירי הרשות כי השב"כ רואה בדרישות האסירים כריאליות וטבעיות וכי ישראל מוכנה להסכים לחלק גדול מעין ואף להוסיף הטבות נוספות שלא נדרשו בידי האסירים. זאת, בתנאי שהשביתה, שנכנסה היום ליומה ה-33, תסתיים בהקדם האפשרי ורק לאחר מכן יגיעו הצדדים להסכם.

העיתון מוסיף כי השלושה מסרו את הודעת ארגמן לשר הממונה על האסירים ברשות הפלסטינית עיסא קראקע ולראש מועדון האסיר הפלסטיני קדורה פארס, ואף ביקשו מהם להודיע למנהיגי השביתה על עמדת שב"כ. על פי הדיווח, קראקע ופארס סירבו ללכת לבתי הכלא מבלי שתהיה בידיהם הצהרה רשמית בנושא להציג למנהיגי השביתה. עם זאת, השניים הציעו לבקש מהשובתים לעצור את השביתה ל-48 שעות על תנאי, ואם שב"כ יעמוד במילתו לסיים אותה באופן סופי. כעת, ציינו המקורות, הם מחכים לתשובה סופית בנושא מהשב"כ.

(עדכון ראשון: 19:33)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, בית לחם, 17 באפריל 2017. רויטרס
עימותים בבית לחם, אפריל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully