וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב הדרישות של ברגותי: "אפילו יגאל עמיר בקשר עם המשפחה"

15.5.2017 / 19:55

19 סעיפי המכתב כוללים התקנת טלפונים ציבוריים, הארכת ביקורי המשפחות, עיתונים "ללא הגבלה" והחזרת האפשרות ללימודים אקדמיים. על המכתב, שהועבר לנציבת שב"ס, חתומים מנהיג שביתת הרעב ו"כל האסירים הביטחוניים"

בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה בניסיון לסיים את שביתת הרעב/צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

התקנת טלפונים, ביקורי משפחות, מזגנים – ועוד 20 ערוצי טלוויזיה: רשימת הדרישות של האסירים הפלסטיניים שובתי הרעב מתפרסמת הערב (שני) לראשונה, מטעמו של מנהיג השביתה, בכיר פתח מרואן ברגותי. מכתבו של ברגותי, הנושא חמישה מאסרי עולם בגין חלקו בפעולות טרור והועבר לאחרונה לבידוד בבית כלא קישון, הועבר לאחרונה לנציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר עפרה קלינגר.

המכתב כולל 19 סעיפים שונים, המרכזי שבהם הוא דרישה להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא. "אפילו יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה ואף אלה ששרפו את משפחת דוואבשה זוכים לקשר כזה עם משפחותיהם", נכתב, "התקנת הטלפונים תפסיק את תופעת השחיתות והסחר במכשירים סלולריים".

עוד בוואלה! NEWS:
בניסיון לסיים את שביתת הרעב: בכירי שב"כ נפגשו עם ראשי המנגנונים בגדה
ברגותי במסר מהכלא: אם לא ייענו דרישותינו – תהיה הסלמה במאבק
אפקט בומרנג: בשב"ס דחפו לברגותי טורטית - והפכו אותו לקדוש מעונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בנוסף לכך, מכתב הדרישות כולל גם בקשה להגדיל את מכסת ביקורי המשפחות של האסירים והארכת משך הביקורים ל-90 דקות, במקום 45 דקות כיום. כמו כן, האסירים דורשים "מתן 20 ערוצי טלוויזיה, דבר שיענה לצרכים השונים של האסירים", הכנסת ספרים שבועונים ועיתונים שונים "ללא הגבלה", התקנת מזגנים בבתי הכלא, החזרת האפשרות ללימודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה והשבת ניהול מטבחי האגפים לידי האסירים.

על המכתב חתומים "כל האסירים הביטחוניים השובתים בכל בתי הסוהר", וכן ברגותי עצמו. עם זאת, על המכתב אין לא מופיע תאריך ולא ברור מתי הוא נכתב. ברגותי מוחזק בבידוד מלא ואין לו קשר עם קרוביו, ורק אתמול התאפשרה לו פגישה ראשונה עם עורך דינו, חאדר שקיראת.

מרואן ברגותי, 2012. AP
"נמשיך במאבקנו לחירות ולכבוד בבתי הכלא". ברגותי/AP

שביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים החלה ב"יום האסיר" הפלסטיני, ונמצאת כעת ביומה ה-29. אתמול הועבר מסר נוסף מטעמו של ברגותי, לפיו "השביתה נמשכת, ונמשיך במאבקנו לחירות ולכבוד בבתי הכלא, עד שנשיג את מטרותינו". במסר שהעביר עורך דינו, ברגותי קרא לעם הפלסטיני לפתוח ב"תנועה עממית נרחבת" לאי-ציות אזרחי, ו"להשיב את הקריאה לשחרור".

כמו כן, מקורבו של ברגותי, כדורא פארס, מסר לוואלה! NEWS כי ברגותי "קורא להתכונן למרי אזרחי". ברקע הדיווחים על אפשרות של חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים בתיווך אמריקני, פארס הוסיף כי ברגותי "קרא לא לחזור למשא ומתן ללא היענות לדרישות האסירים". כמו כן, בכיר פתח קרא לארגונים הפלסטינים השונים לחתום על מסמך ובו הם מתחייבים לשמור על לכידות.

בנוגע לתנאיו של האסיר, פארס הוסיף כי ברגותי "עובר חיפושים ארבע פעמים ביום, כולל חיפוש בעירום". לדבריו, "ביום השני לשביתת הרעב הוא עבר לשביתה ללא מים. הוא איבד ממשקלו 15 קילוגרמים, ושוקל כעת 53 ק"ג". הוא עוד אמר כי "אין לו שום ספר, לא קוראן ולא כלום. יש לו מזרון, שמיכה ואותם הבגדים מההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully