וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי במסר מהכלא: אם לא ייענו דרישותינו – תהיה הסלמה במאבק

15.5.2017 / 1:34

מקורבו של בכיר פתח ומנהיג שביתת הרעב מסר לוואלה! NEWS כי הוא "לא ידע ולא שמע על סרטון הטורטית. שב"ס עוד עלולים להפיץ תמונות שלו בעירום". לדבריו, "ברגותי איבד 15 ק"ג ממשקלו". היום יציינו הפלסטינים את יום הנכבה

צילום: שירות בתי הסוהר, עריכה: שמרית גולדשטיין

בכיר ארגון פתח ומנהיג שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא מרואן ברגותי הבהיר אתמול (ראשון) כי "השביתה נמשכת, ונמשיך במאבקנו לחירות ולכבוד בבתי הכלא, עד שנשיג את מטרותינו". בנוסף לכך, במסר מטעמו של ברגותי שהועבר על ידי עורך דינו חאדר שקיראת, הוא קרא לעם הפלסטיני לפתוח ב"תנועה עממית נרחבת" לאי-ציות אזרחי, ו"להשיב את הקריאה לשחרור".

מקורבו של ברגותי, כדורא פארס, מסר לוואלה! NEWS כי ברגותי, שמוחזק בבידוד בכלא קישון ונפגש אתמול לראשונה עם עורך דינו, "קורא להתכונן למרי אזרחי". כמו כן, פארס טען כי ברגותי "לא ידע ולא שמע על סרטון הטורטית", והוסיף כי "הם עלולים להפיץ תמונות שלו בעירום".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד שב"ס: ברגותי אוכל בתאו "טורטית" ועוגיות במהלך שביתת הרעב
"התיעוד של ברגותי - הפרת זכויות שמחייבת חקירה פלילית"
אפקט בומרנג: בשב"ס דחפו לברגותי טורטית - והפכו אותו לקדוש מעונה

מרואן ברגותי, 2012. AP
"לא לחזור למשא ומתן ללא היענות לדרישות האסירים". ברגותי/AP

ברקע הדיווחים על אפשרות של חידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים בתיווך אמריקני, פארס הוסיף כי ברגותי "קרא לא לחזור למשא ומתן ללא היענות לדרישות האסירים". כמו כן, בכיר פתח קרא לארגונים הפלסטינים השונים לחתום על מסמך ובו הם מתחייבים לשמור על לכידות.

בנוגע לתנאיו של האסיר, פארס הוסיף כי ברגותי "עובר חיפושים ארבע פעמים ביום, כולל חיפוש בעירום". לדבריו, "ביום השני לשביתת הרעב הוא עבר לשביתה ללא מים אחרי שהועבר לתא בגודל של צינוק, וחזר לשתות כשהעבירו אותו לתא גדול יותר. הוא איבד ממשקלו 15 קילוגרמים, ושוקל כעת 53 ק"ג". הוא עוד אמר כי "אין לו שום ספר, לא קוראן ולא כלום. יש לו מזרון, שמיכה ואותם הבגדים מההתחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנות יום הזעם בבלעין, 28 באפריל 2017. טוויטר, צילום מסך
הפגנת תמיכה בשובתי הרעב בבלעין, לפני כשבועיים/צילום מסך, טוויטר

שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל נכנסה ליומה ה-29, וכמה מאות אסירים עדיין שובתים בבתי הכלא השונים. ביום חמישי האחרון ביקרה נציגת הצלב האדום את ברגותי, בכיר אסירי פתח בישראל, בתאו שבכלא קישון, יום לאחר שקיבל לכך אישור משירות בתי הסוהר. היום יציינו הפלסטינים את יום הנכבה, שצפוי להיות מלווה בהפגנות ובאירועי זיכרון ברחבי הגדה המערבית ורצועת עזה.

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully