וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד שב"ס: ברגותי אוכל בתאו "טורטית" ועוגיות במהלך שביתת הרעב

8.5.2017 / 9:07

לפי טענת שירות בתי הסוהר, ברגותי תועד אוכל פעמיים מאז החלה שביתת האסירים, לפני 21 יום. רעייתו פדווא: "הסרטון מפוברק, ניסיון מגוחך לשבור את השביתה". ארדן: "הוא עושה שימוש ציני באסירים, ושובר את השביתה שהוא מוביל"

צילום: שירות בתי הסוהר

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר אמש (ראשון) כי לפי סרטון שהפיץ שירות בתי הסוהר (שב"ס), בכיר פתח מרואן ברגותי תועד אוכל בתאו במהלך שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים. ברגותי, שנחשב למנהיג שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים בישראל, תועד לטענת שב"ס אוכל בתאו פעמיים בימים האחרונים.

הפעם הראשונה הייתה ב-24 באפריל, בתא 201 בכלא קישון - שנחשב לתא המבודד בישראל - אז נצפה אוכל שתי עוגיות בתא השירותים. בפעם נוספת, ביום שישי האחרון ב-15:55, תועד פעם נוספת לטענת שב"ס, כשהוא נכנס לתא השירותים עם מעטפה, ממנה הוציא חטיף "טורטית", אכל אותו וניסה להיפטר מהעטיפה כשהוא משליך אותה לאסלה ומוריד את המים שלוש פעמים, עד היעלמותה במערכת הביוב.

עוד בוואלה! NEWS
הערכה: המשטרה תגבה עדות מאדלסון בביקורו בישראל בעוד שבועיים
סוכל פיגוע בי-ם: בת 16 ניסתה לדקור שוטרים בשער שכם - ונורתה למוות
המיליארדר לאודר: "ישראל צועדת בדרך לשלום עם ביטחון"

ראשוני - ברגותי אוכל בתאו בזמן שביתת רעב. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד שב"ס שעל פיו נטען כי ברגותי/מערכת וואלה! NEWS

לאחר מכן, על פי תיעוד שב"ס, ברגותי מנסה להעלים ראיות כלפי חבריו, ובמשך דקות שוטף את פיו ואת ידיו. בהמשך הוא מתועד במצלמה לוקח שקית מים ומלח ואוכל אותה, מה שאפשר לו להמשיך בשביתה מבחינה פיזיולוגית.

אין זו הפעם הראשונה ששב"ס עורך לברגותי תרגיל מהסוג הזה. במהלך שביתת הרעב הגדולה של האסירים הפלסטינים בישראל בשנת 2004, ברגותי תועד באופן דומה אוכל עוף, לאחר שהותקנה מצלמה זעירה בברז המים בתאו.

"כפי שאמרנו, וכפי שמוכיח הסרטון, שביתת הרעב אינה נוגעת לתנאי כליאתם של המחבלים, אלא אך ורק לאינטרסים הפוליטיים של ברגותי, וברצונו הציני לחזק את מעמדו הפוליטי ברשות הפלסטינית - בין אם ליום שאחרי אבו מאזן, ובין אם בזמן הנוכחי", אמר ארדן. "כפי שעשה באופן ציני ומרושע בעבר, כשניצל פלסטינים ושלח אותם לפיגועים, כך הוא מנצל גם הפעם את המחבלים, מבקש מהם ומוביל אותם לשביתת רעב שהם ישלמו עליה מחיר כבד - בעוד שהוא לא מוכן להחיל על עצמו את הנורמות של השביתה, וגם הפעם יצרו גבר עליו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מרוואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל,  ינואר 2012. AP
"ניצול ציני". ברגותי/AP
השר גלעד ארדן בתדרוך לעיתונאים הערב בכלא מעשיהו 7 במאי 2017. מאצ'י הוף
"ניסיון מגוחך". ארדן, היום/מאצ'י הוף

הוועדה הלאומית לשביתת האסירים אמש את טענת שב"ס, והדגישה בהודעה רשמית כי "הסרטון הוא ניסיון נחות ומגוחך, שנועד להוריד את המוטיבציה של השובתים". לטענת הוועדה, "התקשורת בישראל פתחה במלחמת שקרים והטעיות, שמטרתה ליצור בלבול ברחוב הפלסטיני ובשורות האסירים השובתים". הוועדה עוד קראה לפלסטינים להימנע מפרסום מידע דומה "שמפיצה התקשורת של הכיבוש".

רעייתו של ברגותי, פדווא, שמכהנת כחברת המועצה המהפכנית של פתח, טענה גם היא במסיבת עיתונאים שכינסה כי הסרטון מפוברק. לדבריה, "הפצת הסרטון מראה את תבוסת הכיבוש מול העמידה האיתנה של האסירים". היא עוד הוסיפה כי מדובר ב"ניסיון מגוחך" לשבור את שביתת הרעב.

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטיניים, שכם, 17 באפריל 2017. רויטרס
הפגנות תמיכה בשכם למען האסירים שובתי הרעב, בשבוע שעבר/רויטרס

שביתת הרעב, שכוללת את רובם המוחלט של אסירי פתח בישראל, החלה ב-17 באפריל, ב"יום האסיר" הפלסטיני. בשיאה היא כללה כ-1,300 אסירים, אולם בשבועיים האחרונים ירד המספר והוא עומד כעת על 894 אסירים שובתי רעב. במהלך 21 הימים האחרונים, שבתו רעב 612 אסירים נוספים שבהמשך הפסיקו את שביתתם ושבו לאכול בין כתלי בתי הסוהר.

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully